Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs A3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijbewijs A3

Enkele jaren terug was het zo dat als je je B-rijbewijs had behaald voor 31 augustus 2001 en je dit 2 jaar had,je met een lichte moto/scooter/brommer met max. 125 cm³ mocht rijden en geen A3 rijbewijs nodig had.
    Is dit ondertussen verandert?Ik lees op verschillende sites dat je enkel vrijgesteld bent indien geboren voor 1961.

Een 125cc motorfiets met je autorijbewijs?*
    Wie na 1 mei 2011 het rijbewijs B heeft behaald en reeds 2 jaar in het bezit is van dit rijbewijs B moet 4uur rijles volgen en is niet verplicht een praktisch examen af te leggen. Het rijbewijs categorie B wordt aangepast met vermelding van de code 372 of 373. Opgepast, dit is enkel geldig in België ! Als je je autorijbewijs hebt behaald voor 1 mei 2011 word je hier van vrijgesteld.*
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Rijbewijs A3, nu AM is voor de bromfiets en heeft niks met een 125cc te maken.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

AM,A1,A2.Op de ene site staat dit,de andere wat anders precies.
        Ik wil me nog een brommerke klasse B aanschaffen om,bij goed weer,wat korte afstanden op en af te rijden.
        Ik heb mijn autorijbewijs van december 2000 en dacht dat ik dan wel met klasse B mocht rijden zonder een apart rijbewijs hiervoor.
        Bij de lokale politie weten ze ook niet hoe het nu precies zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anakin 2 Bekijk Berichten
          AM,A1,A2.Op de ene site staat dit,de andere wat anders precies.
          Ik wil me nog een brommerke klasse B aanschaffen om,bij goed weer,wat korte afstanden op en af te rijden.
          Ik heb mijn autorijbewijs van december 2000 en dacht dat ik dan wel met klasse B mocht rijden zonder een apart rijbewijs hiervoor.
          Bij de lokale politie weten ze ook niet hoe het nu precies zit.
          Net gekeken op de site van Goca.A1(motor max. 125cc) mag ik met autorijbewijs mee rijden.Maar voor een brommer met 50cc moet ik wel apart een rijbewijs halen.
          Hoe belachelijk is dat nu.

Comment

Weer een andere site:rijbewijs B is ook geldig voor rijbewijs AM.
            Nu weet ik het helemaal niet meer.

Comment

Wanneer je uw rijbewijs B (auto) gehaald hebt voor 2011 mag je sowieso met een 125cc rijden. Rijbewijs B gehaald na 2011en 2 jaar rijbewijs B mag je met 125cc rijden na het volgen van een rijvaardigheidscursus van 4u. Je hoeft dan geen examen af te leggen.

Bromfietsen, rijbewijs AM, zit altijd vervat in het rijbewijs B.

Wanneer men niet beschikt over een rijbewijs B, dan moet men voor het rijden met een 125cc (en/of een bromfiets) het juiste rijbewijs halen. Dit gaat meestal gepaard met 9u les en het rijexamen (theorie en praktijk).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                Wanneer je uw rijbewijs B (auto) gehaald hebt voor 2011 mag je sowieso met een 125cc rijden. Rijbewijs B gehaald na 2011en 2 jaar rijbewijs B mag je met 125cc rijden na het volgen van een rijvaardigheidscursus van 4u. Je hoeft dan geen examen af te leggen.

Bromfietsen, rijbewijs AM, zit altijd vervat in het rijbewijs B.

Wanneer men niet beschikt over een rijbewijs B, dan moet men voor het rijden met een 125cc (en/of een bromfiets) het juiste rijbewijs halen. Dit gaat meestal gepaard met 9u les en het rijexamen (theorie en praktijk).
                Waar kan ik ergens deze info vinden?

Comment

Ik heb mijn autorijbewijs sinds 2005 en mag ook nog steeds met een B-klasse rijden.
                  Jij dus ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                    Ik heb mijn autorijbewijs sinds 2005 en mag ook nog steeds met een B-klasse rijden.
                    Jij dus ook.
                    Jij hebt dus ook nog een papieren rijbewijs.Staat er bij jou ook enkel een stempel bij categorie B?

Comment

Neen, want ik heb vroeger A3 gedaan en heb ook mijn A's.
                      Maar mijn vrouw heeft enkel B maar mag ook met AM rijden.
                      Zij heeft haar rijbewijs van 2003.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Ja wij hebben een papieren rijbewijs.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Ik heb ook een papieren rijbewijs en achteraan staat de A3 (nu dus AM) d'r wel degelijk op vermeld.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                          X