Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 wielige brommer trike maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Etvl Bekijk Berichten

ja maar die 50cc is dan alleen voor de keuring he daarna nen dikke 80cc of meer erop en ja da vink wel spijtig in Amerika zijn ze weer net iets te los vink en bij ons zijn ze veeeeeeeeeeeeeeeel te streng Dast zelfde zoals een andere motor in u auto leggen, da mag wel maar alleen is super specifieke gavallen en zelfs dan is het papierwerk moeilijk en als ze u dan afkeuren bij de keuring staat ge ook nergens . Dus het mag maar het is ni aan te raden :'(.
    Ja.... met 80cc ga je vliegen.

Dat spul gaat 300kg wegen (als je het zelf maakt misschien wel 400kg), en dan nog een passagier er bij van 80kg.
    En dat alles ga je proberen vooruit te trekken met .... 3 pk, of 10pk?

Veel plezier.

Comment

Je kan zoiets maken, maar niet voor op de openbare weg. Rond 1981 had mijn kameraad en ik een Suzuki TS 50cc omgebouwd tot zijspan. Alles zelf gelast enzo. Was er niet voor gemaakt (zie voorvork foto) maar wij hebben daar een hele zomer crossplezier aan gehad. Dat ding ging zelfs met een 50cc, opgedreven, als de brandweer. Prachtige tijden. We reden er enkel mee op de openbare weg van huis naar het terrein. Maar ja dat waren andere tijden natuurlijk. Foto rechtstreeks vanuit mijn garage

Last edited by order66; 20/04/2018, 10:38.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Vroeger reed ik ook al eens met een mobilette zonder verzekering of papieren in het veld.
        Nu is dat niet meer te riskeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
          Wees maar zeker dat, als ge zoiets maakt, heel dikwijls gaat tegen gehouden worden. Toen ik met mijn buggy's indertijd rondreed en ze zagen dat je vlot mee kon met het verkeer, ook op 90-banen waar je dan een goeie 100 rijdt, in een open constructie zonder helm (niet verplicht omwille de gordels)... had ge prijs en kon je op kant. Deels uit interesse van de flikken zelf, deels om alles te checken (hing er beetje vanaf). Homologatiepapiertje en verzekeringsbewijs had je best altijd mee . Vooral met mijn AXR Crossbones ben ik dikwijls staande gehouden, 1 keer zelfs toen ik mijne oprit nog niet af was. Kwam naar beneden gereden en ze hadden het gezien en stonden me op te wachten.
          Eerst de obligatoire papieren en dan hoe snel gaat dat, waar koop je dat, welk merk is dat eigenlijk, nog nooit gezien, ziet er tof uit, heeft dat vitessen...
          Deerde me niet want was toch volledig in orde en vond het wel leuk dat ze interesse toonden na controle.

Maar reden andere dingen rond ook zulle. Zo waren er destijds PGO 250's waarvan de motor gewisseld werd door een motomotor. En dan speelde op veel vlakken met vuur. Veel te snel voor de constructie, niet verzekerd, niet gehomologeerd, ongeschikte remmen,...

https://www.youtube.com/watch?v=NwQX4tJYyEY
          tja inderdaad :/. Een ander project dat ik in men hoofd had dat wel legaal is en zeker haalbaarder is het frame van een brommobiel pakken (want ik moet er wel mee kunnen rijden anders heeft het weinig nut ) en dan zelf met aluminium body panelen maken en omtoveren naar een 1930's ford.

this channel is Just about everything, it is a kind of share the knowledge and lifestyle. i have a shop where i build bikes hotrods cyclekarts... i build camera rigs, Vlogging, i love making music and DJing. i cook like a devil. you can call me a multi talent guy :) i am a gear Freack! Yeah! not all of my videos are in English, sometimes they are in German because i live in Germany. and some are in Tunisian where i grow up. and may be even Italian or Frensh languages that i perfectly speack. i use an EOS M as a Video camera, and for stills i am a Nikon guy, but sometimes i use my Nikons for videos. i even shoot on my crappy cellphone & action cam or any camera i get my hands on when i need to shoot. if you are looking for a channel with only high quality videos, you're not in the right place here ;) as i said this channel is about stuff i love and i live to do. and it is not specialized in one direction. Thank you

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ja.... met 80cc ga je vliegen.

Dat spul gaat 300kg wegen (als je het zelf maakt misschien wel 400kg), en dan nog een passagier er bij van 80kg.
            En dat alles ga je proberen vooruit te trekken met .... 3 pk, of 10pk?

Veel plezier.
            tzou dan wel maar gemaakt zijn voor eene man dus da scheelt ok dan he maar ja rap gaank ni zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Je kan zoiets maken, maar niet voor op de openbare weg. Rond 1981 had mijn kameraad en ik een Suzuki TS 50cc omgebouwd tot zijspan. Alles zelf gelast enzo. Was er niet voor gemaakt (zie voorvork foto) maar wij hebben daar een hele zomer crossplezier aan gehad. Dat ding ging zelfs met een 50cc, opgedreven, als de brandweer. Prachtige tijden. We reden er enkel mee op de openbare weg van huis naar het terrein. Maar ja dat waren andere tijden natuurlijk. Foto rechtstreeks vanuit mijn garage

amai die foto heeft een goeie kwaliteit!

Comment

Ik vind het in ieder geval tof dat er nog jeugd is die dergelijke dingen wil doen !
                Zolang je jezelf of je ouders niet in de problemen brengt door onwettige dingen te doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                  Ik vind het in ieder geval tof dat er nog jeugd is die dergelijke dingen wil doen !
                  Zolang je jezelf of je ouders niet in de problemen brengt door onwettige dingen te doen...
                  jep, de meeste jongeren hun droom is om een auto te KOPEN mijn droom is om een auto te RESTAUREREN (Volkswagen t1).

Comment

Working...
                  X