Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Triump speed RS voor moto noobie..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Triump speed RS voor moto noobie..

    Tot een week of 2 geleden was ik geen fan van moto's maar met dit zonnige weertje fiets ik vaak en kom ik veel moto's tegen waardoor mijn interesse ten opzichte van moto's toch serieus veranderd is en ik laatst 1tje zag die mij echt wel kon smaken van uiterlijk en geluid.

    Voor iemand die nog nooit met een moto gereden heeft is het aangeraden om direct een Triump speed RS te kopen of begin ik beter met een "instapmodel" moto om alles wat gewend te geraken. Destijd heb ik wel nog met een Yamaha earox gereden mja dat was een scooter natuurlijk

    Ik ben een absolute leek op gebied van moto's dus ik weet niet welke de premium merken zijn, welke de brolmerken en welke de performance merken.
    Kan iemand me wegwijs maken hierin? Bij mij speelt snelheid een mindere rol maar het moet vooral een moto zijn die mij kan bekoren van uitzicht en waarop je recht kan zitten niet liggen dus.

  • #2
    De perfecte motor om te beginnen en ........ er te blijven mee rijden.
    Stuurt als een fiets, je kan er rustig mee rijden en je kan er serieus gek mee doen.

    Jakkel zal je zeker verder helpen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Die speed is een fijn moto'ke. Al paar keer mee gereden en is dik in orde.

      Premium merken is niet zo erg bij moto's, alhouwel een BMW wel wat kms kan verdragen, als er niet teveel terugroepacties zijn. De japanners kunnen ook wel wat aan. Zo ken ik iemand die mijn zijn honda's steeds over de 300000km gaat, terwijl een moto geacht wordt rond de 100000km naar zijn einde te lopen (in de volksmond).

      Comment


      • #4
        Premium qua kwaliteit, Honda, Suzuki en Kawasaki. Al de rest is brol.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Premium qua kwaliteit, Honda, Suzuki en Kawasaki. Al de rest is brol.
          Alle sportieve Honda’s hier hebben een kapotte versnellingsbak gehad en problemen met de alternator.
          1 Fireblade had zelf een gescheurd frame.
          Allemaal geen garantie.
          De 2 Kawa’s zuipten olie dat het niet mooi was en de ene had ook nog problemen om zijn temperatuur normaal te houden.
          Ze hebben het nooit in orde gekregen.

          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            Slechte ervaringen gij.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
              Tot een week of 2 geleden was ik geen fan van moto's maar met dit zonnige weertje fiets ik vaak en kom ik veel moto's tegen waardoor mijn interesse ten opzichte van moto's toch serieus veranderd is en ik laatst 1tje zag die mij echt wel kon smaken van uiterlijk en geluid.

              Voor iemand die nog nooit met een moto gereden heeft is het aangeraden om direct een Triump speed RS te kopen of begin ik beter met een "instapmodel" moto om alles wat gewend te geraken. Destijd heb ik wel nog met een Yamaha earox gereden mja dat was een scooter natuurlijk

              Ik ben een absolute leek op gebied van moto's dus ik weet niet welke de premium merken zijn, welke de brolmerken en welke de performance merken.
              Kan iemand me wegwijs maken hierin? Bij mij speelt snelheid een mindere rol maar het moet vooral een moto zijn die mij kan bekoren van uitzicht en waarop je recht kan zitten niet liggen dus.
              Ik rijd zelf met een 2012 Speed Ik heb twee weken terug de RS gaan testen. Dat rijdt als ne velo, zo licht. Schakelen gaat vanzelf, heel licht koppelingshendeltje en super bruut op de gas reageren. En verder een dashboard met allerlei lichtjes waar je nooit wijs uit geraakt.
              De Triumphs van de laatste 15 jaar zijn even betrouwbaar als de jappen. Wil je een niet dertien in een dozijn naked uit de +1000 cc klasse, dan moet je voor de Speed gaan. Karaktersmoel en een rauwe driepitter. De RS kost zo'n dikke 2.000 euro meer als de S, maar je krijgt dan ook wel wat extra. Vooral de dikke Arrow uitlaten zijn een serieuze upgrade.

              Wat bij Triumph nog zaliger rijdt naar mijn mening, is de kleine broer van de Speed, de Street. De Street is nog beweeglijker en heeft een meer bruikbaar vermogen voor op de weg. De beleving van de motor is ook intenser door het hogere toerentalbereik van de motor. Maar... ik vind 'm er een pak minder dik uitzien als de Speed.

              Reken ook op een BIV van 867 euro voor de Speed. De tijd van 78 kW papieren is gedaan.


              Links het nieuwe spul, de RS, rechts mijn Speed (vorige model).

              Comment


              • #8
                Jakkel merci, erg bruikbare tips. Trouwens uw moto ziet er fermer uit dan de nieuwe speed. Mss dat de street wel meer iets voor mij zal zijn als beginner. Binnenkort eens langsgaan in showroom te Wevelgem.

                Comment


                • #9
                  Bwa, met dat beginnersgedoe, ik vind dat vooral verkoperspraat om eerst iets licht te kunnen verkopen om daarna een zwaarder ding te verpatsen. Twee keer kassa.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Bwa, met dat beginnersgedoe, ik vind dat vooral verkoperspraat om eerst iets licht te kunnen verkopen om daarna een zwaarder ding te verpatsen. Twee keer kassa.
                    Dat is waar ik heb 22 jaar met de moto gereden en de eerste was een cbf1000 met 132 pk ik heb honda's ,suzuki ,yamaha,triumph,Ducati gehad en wat hierboven staat over Honda ,meerder gehad en nooit iets mee voor gehad uit dat rijtje volgens mij het beste merk.

                    Comment


                    • #11
                      Mijn eerste moto was een Maico 500cc 2-takt. Als je daarmee kon rijden, waren alle 4-takters voor pussys
                      Ik zou ook geen lichte kopen als eerste moto. Wendbaar zou ik dan wel weer aanraden.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #12
                        Tweetakten waren inderdaad dé beestjes. Mijn broer had begin jaren '90 een Kawasaki KR1-S (250 cc tweetakt). Bangelijk geluid. Met twee erop tegen een dikke 200 per uur over de Ring van Antwerpen. Andere tijden...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Tweetakten waren inderdaad dé beestjes. Mijn broer had begin jaren '90 een Kawasaki KR1-S (250 cc tweetakt). Bangelijk geluid. Met twee erop tegen een dikke 200 per uur over de Ring van Antwerpen. Andere tijden...
                          Heerlijke motor ook! Jammer genoeg gebeurden er met die zware 2-takten veel ongelukken, omdat je ze goed moest beheersen die bommekes. Daardoor zijn de Japanse merken zelfs gestopt ze te maken. Ik reed geregeld met een vriend zijn NS 400 R. Wat een bom was me dat.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #14
                            Heb heel lang geleden nog een tijd met een RD 350 proto en een Walter Wolf gereden.
                            Niet mijn eigendom maar ze moesten bollen van de eigenaar en hij had redelijk wat staan.
                            Hoewel ik toen met een 1000cc reed heb ik mij daar elke km mee geamuseerd.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten

                              en wat hierboven staat over Honda ,meerder gehad en nooit iets mee voor gehad uit dat rijtje volgens mij het beste merk.
                              Zolang je er maar mee rond toert zal je geen probleem hebben.
                              Van het geen ik zei kan ik er heel veel opnoemen.
                              Of was jij ook gebrainwasht door Hondawereld euh motorwereld destijds.

                              Las bij de laatste endurance ook nog van een team dat nog maar 1 Honda inzet (contractueel verplicht en er nu een ander merk bij nam als tweede moto) iets grappig.

                              De Honda had het niet gehaald en er kwam commentaar op van een ex racer.

                              Copy paste

                              Ze zitten nog steeds goed en sturen nog altijd goed maar ze kunnen nog altijd niet mee op snelheid en als je het probeert rij je nog altijd alles stuk .....net als 20 jaar geleden.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Mijn eerste moto was een Maico 500cc 2-takt. Als je daarmee kon rijden, waren alle 4-takters voor pussys
                                Ik zou ook geen lichte kopen als eerste moto. Wendbaar zou ik dan wel weer aanraden.
                                Op zoiets heeft mijne pa nog amateur competitie gereden. Het was al een kunst om die aan de gang te stampen Mijne pa was toen nogal klein (nu nog) en licht (ni meer) en die kreeg hem niet aan de gang. Ze waren met een man of 5 die 500cc reden en hadden ne maat van 110kg bij die de meeste moto's mocht aan stoempen

                                Comment


                                • #17
                                  Wel rekening mee houden dat ge er ook nog tijd voor moet hebben om te rijden hé. Mijne SMT is dit jaar al 1 x voor 200km buiten gekomen. Vorig jaar 2 x voor 500km in totaal. En ga zo maar door. Sinds ik het fietsen ontdekt heb, geraak ik niet meer veel op de moto. Maar weg doen krijg ik ook weer niet over mijn hart. Aan dit tempo, kan ik hem nog 20 jaar houden

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Op zoiets heeft mijne pa nog amateur competitie gereden. Het was al een kunst om die aan de gang te stampen Mijne pa was toen nogal klein (nu nog) en licht (ni meer) en die kreeg hem niet aan de gang. Ze waren met een man of 5 die 500cc reden en hadden ne maat van 110kg bij die de meeste moto's mocht aan stoempen
                                    Zalig! Ik herinner me nog dat er soms moest op springen om dat ding aan de gang te krijgen. Zoveel compressie had dat. Een vriend die ook eens wou proberen heeft de kick nog tegen zijn scheenbeen gekregen. Die heeft een week gemankt Als je daarmee deftig optrok voelde het alsof je er aan hing als een vlaggenstok....

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Wel rekening mee houden dat ge er ook nog tijd voor moet hebben om te rijden hé. Mijne SMT is dit jaar al 1 x voor 200km buiten gekomen. Vorig jaar 2 x voor 500km in totaal. En ga zo maar door. Sinds ik het fietsen ontdekt heb, geraak ik niet meer veel op de moto. Maar weg doen krijg ik ook weer niet over mijn hart. Aan dit tempo, kan ik hem nog 20 jaar houden
                                    Zeker waar. Ik heb in het voorjaar mijn GSA verkocht omdat die niet meer buiten kwam. 3 autos hebben, die wil je allemaal eens gereden hebben, en ik heb met de R&M de elektrische fiets ontdekt. Na 35 jaar motorrijden is het goed geweest. Ik kom ook uit een tijd waar je geen ruimtepak moest aanhebben om bij 30 graden te rijden. Ook al weet ik wel dat het verantwoord en nodig is, ik zal wel elders naar de sauna gaan
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                      Zolang je er maar mee rond toert zal je geen probleem hebben.
                                      Van het geen ik zei kan ik er heel veel opnoemen.
                                      Of was jij ook gebrainwasht door Hondawereld euh motorwereld destijds.
                                      heu nee ,en wat gaat Schnippy op circuit ,sorry dan heb ik daar over gelezen , +op circuit krijgen ze alles kapot ,zijn meestal ook ver van origineel .
                                      Heel lang geleden spaarde ik mijn moto's niet echt ,elk weekend waren we wel weg Ardennen,lux,Duitsland (Nürburgring) toch een kleine 20000km op een jaar ,maar sinds enkele jaren niet meer op de hoogte van hedendaagse moto's bewust , vanwege handicap zwaarste beslissing ooit om te moeten stoppen met de moto

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                        Zalig! Ik herinner me nog dat er soms moest op springen om dat ding aan de gang te krijgen. Zoveel compressie had dat. Een vriend die ook eens wou proberen heeft de kick nog tegen zijn scheenbeen gekregen. Die heeft een week gemankt Als je daarmee deftig optrok voelde het alsof je er aan hing als een vlaggenstok....



                                        Zeker waar. Ik heb in het voorjaar mijn GSA verkocht omdat die niet meer buiten kwam. 3 autos hebben, die wil je allemaal eens gereden hebben, en ik heb met de R&M de elektrische fiets ontdekt. Na 35 jaar motorrijden is het goed geweest. Ik kom ook uit een tijd waar je geen ruimtepak moest aanhebben om bij 30 graden te rijden. Ook al weet ik wel dat het verantwoord en nodig is, ik zal wel elders naar de sauna gaan
                                        Mijn vrouw zegt elk jaar een paar keer om hem te verkopen. Maar het is een SMT nog redelijk goed in waarde blijft. Heb nog maar 15000km en die is nog op de oude manier ingeschreven. Als ik deze nu weg doe en ik wil later terug een 1000cc hebben, ben ik €2500 aan BIV kwijt. Dus kan ik deze beter bijhouden aan €350 per jaar aan taks en verzekering en af en toe een onderhoudje.

                                        Van de andere kant kan ik er nog ne mooie prijs voor vangen en heb ik op al die jaren dat ik hem heb ook niet veel ingeschoten, daar ik deze occasie aan een interessante prijs heb kunnen kopen. En dan is er geld voor een nieuwe MTB en Racefiets
                                        Maar ergens weet ik zeker dat als de zoon ouder is en niet meer overel mee naartoe gaat, de kans weer groot is dat er meer gereden wordt. Ik probeer nu elk jaar toch 2 à 3 x te rijden, maar dat lukt zelfs niet. Degene waarmee ik vroeger veel ging rijden, die heeft een ongeval gehad en rijdt sindsdien niet meer omdat zijne voet niet 100% in orde is gekomen. En het motorforum waar ik vroeger bijna dagdagelijks mee op de baan was, is niet meer het forum dat het ooit was. En alleen is ook maar alleen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X