Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zekering 25 w lamp china scooter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zekering 25 w lamp china scooter

Hallo allemaal

Ik heb onlangs 2 lampen gekocht die in totaal 25w verbruiken voor mijn scooter.
    Nu zit ik met een probleem dat de zekering altijd knapte tijdens het starten van de brommer waardoor de lampen niet meer werkte.
    Nu heb ik die zekering vervangen maar dit was maar een zekering van 0.5 ampere???

Als ik de berekening maak dan zouden daar minstens 2 amp zekering moeten inzitten ( eigelijk zelfs ietsje meer).

Ik neem aan dat dit een fout is van de fabrikant?

Groeten

Timo

Hoeveel watt waren de originele lampen?
    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timo39 Bekijk Berichten
      Nu zit ik met een probleem dat de zekering altijd knapte tijdens het starten van de brommer waardoor de lampen niet meer werkte.
      Springen die zekeringen ook als je start zonder de lichten aan te steken ? Want dan ligt het niet aan de lampen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
        Hoeveel watt waren de originele lampen?
        Was oorspronkelijk een knipperlicht. Nu zijn het duo lichten = zowel richtingaanwijzers als gewoonlicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Springen die zekeringen ook als je start zonder de lichten aan te steken ? Want dan ligt het niet aan de lampen ...
          Lampen staan op contact aangesloten dus ze branden altijd als contact aan staat. Maar ik mag er toch vanuit gaan dat de zekering gewoon veel te laag is niet? 25w / 12v = +- 2 amps

Comment

haal de lampen eruit en start dan nog eens (met een nieuwe zekering) ?
            Als de zekering dan niet springt ben je toch al zeker dat het aan de lampen ligt en er nergens anders een kortsluiting is
            25W/12V is ong 2A klopt, dan is die 0.5 te weinig. zoals Camaro zei, welke lampen zaten er daarvoor in ?
            Want lampen mag je ook niet zomaar verzwaren naar eigen goeddunken

Comment

En als je die zekering dan verzwaart dan moet je zeker zijn dat de sectie van de kabel daarop berekend is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                zoals Camaro zei, welke lampen zaten er daarvoor in ?
                Geen idee qua specs maar de vorige lampen waren gewoon knipperlichten. Geen idee hoeveel zo iets verbruikt. Dat waren geen leds.
                Die dat er nu in steken zijn leds.

De zekering zelf zat in de kabel van de nieuwe lampen verwerkt. Dus toen ik die zekering wilde controleren zag ik dat dit maar 0.5A was.

Mijn broer heeft dezelfde brommer. Hij rijd al jaren zonder probleem met dezelfde verlichting die ik nu ook heb.

Geen idee wat zijn zekering is. Misschien moet ik dit eens vragen als ik hem nog eens zie.
                Last edited by ; 16/09/2018, 17:02.

Comment

Working...
                X