Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
of je nu tegen 180 met een harley uit de bocht knalt of tegen 240 met een R1 dood ben je toch. misschien zelfs nog sneller met de harley wegens minder goede wegligging. Maar je begrijpt me wel.
allemaal relatief.
ikzelf koop mij later ook direct een 1000cc. waarom? als weekendrijder ga ik niet eerst voor 2jaar een 600cc kopen omnadien deze te verkopen en een zwaardere aan te kopen.
Je moet gewoon er je verstand bijhouden.
Het blijven 2 wielen minder dan een wagen en ze gaan alletwee (600cc-1000cc) even rap op hun zij liggen.
Een harley is ook een 1000cc of zelfs zwaarder. en daar beginnen er ook veel mee. (andere manier van rijden, maar je snapt het punt)
en daar gaat het om...motorijden is een kunst, een vak appart. net als autorijden: iedereen kan met een M3 rijden, niet iedereen krijgt hem al driftend door de bocht
en daar wringt het schoentje.
dat van die r1 is natuurlijk niet letterlijk maar ik maak hier toch uit op dat Jakkel een r1 of een andere supersport wel ok vindt als eerste moto
oke ik zal beter opletten Spyker
MAAR dat er veel zijn die starten met een r1 en na 15 jaar nog nooit de grond hebben gekust zoals jakkel zegt klopt ook niet want de eerste r1 was er maar in 1998
en daar gaat het om...motorijden is een kunst, een vak appart. net als autorijden: iedereen kan met een M3 rijden, niet iedereen krijgt hem al driftend door de bocht
en daar wringt het schoentje.
Stamp iemand een R1 onder z'n gat op z'n 18de en laat 'm gedurende een periode van 15 jaren rijden met allerlei supersport +150Pk bakken.
Stamp een andere op z'n 18de een CB250 onder z'n gat en laat 'm de komende jaren stilaan opbouwen in vermogen om tegen het einde van de 15 jaren met een vette R1 te eindigen.
en daar gaat het om...motorijden is een kunst, een vak appart. net als autorijden: iedereen kan met een M3 rijden, niet iedereen krijgt hem al driftend door de bocht
en daar wringt het schoentje.
Ah zo, als iedereen met een M3 kan rijden, dan kan toch ook iedereen met een R1 rijden, niet?
Op je 18de krijg je een M3 inderdaad niet driftend door de bocht, maar als je 28 bent en je rijdt al 10 jaar met die M3 en je hebt het vermogen al die jaren kunnen aftasten dan ga je zeker wel driftend een bocht kunnen insturen.
Ah zo, als iedereen met een M3 kan rijden, dan kan toch ook iedereen met een R1 rijden, niet?
Op je 18de krijg je een M3 inderdaad niet driftend door de bocht, maar als je 28 bent en je rijdt al 10 jaar met die M3 en je hebt het vermogen al die jaren kunnen aftasten dan ga je zeker wel driftend een bocht kunnen insturen.
't is bij dat aftasten dat het dikwijls helemaal fout gaat.... 't is simpel iemand die met iets traag begint kan zich volledig concentreren op 't rijden zelf en niet het in toom houden van bakken power. iemand die leert rijden heeft t al moeilijk genoeg met goed leren kijken, bochten inschatten, remgevoel kweken enzovoort. laat staan dat hij daar bovenop ook nog eens zo'n brok peekaas moet leren meester zijn.
met 50pk achter uwe pols moogt ge al eens wa te bruut zijn, met 100nm+ en 150pk ofzo moogt ge ni te bruusk zijn of hij gooit er u gewoon af. en als ge da ni gelooft moet ge 't maar eens proberen...
en los daarvan: veel vermogen is verleidelijk om er van te proeven. ne jonge gast kan meestal ni aan die verleiding weerstaan...
ik was toch zo ene ik was 19 en mocht eens met een Blackbird rijden, eerst braafkes schakelen aan 5000 toeren en al zwaar onder de indruk....na ne km of 10 : een recht stuk opzoeken, plat op de tank en 't gas in den hoek toen was da gelijk aan warpspeed! wat een kick!
had da mijne moto geweest....da moest fout aflopen. aan uzelf kent ge dikwijls een ander eh
een cb600 MET ABS is een zeer goede keuze als eerste moto. Maar iedereen denkt er hier anders over.
toch niet, dit lijkt mij geen slechte keuze als opstapper en zelfs als motor voor dagdagelijks gebruik. Ik ken er een aantal die deze gebruiken voor woon-werk verkeer.
Persoonlijk nooit mee gereden.
toch niet, dit lijkt mij geen slechte keuze als opstapper en zelfs als motor voor dagdagelijks gebruik. Ik ken er een aantal die deze gebruiken voor woon-werk verkeer.
Persoonlijk nooit mee gereden.
twee collega's van rijden er met zo eentje en ze hebben me al gezegd dat ze het vlot genoeg vinden en zeker het aan een beginneling zouden aanraden. De ene rijdt al ruim 15 jaar, de andere een jaar of 6. Dus blijkbaar niet alleen goed als opstapper, maar een goede all-rounder
Ik heb ook met een cb500 m'n lessen gevolgd en dat zijn best leuke motoren. Heel handelbaar en als je echt eens doortrekt, gaat dat ook vooruit (m'n instructeur moedigde me zelfs aan dat eens te doen). Dus als beginnersmotor zeker genoeg om enkele jaren plezier mee te hebben.
Alleen rij ik liever met een 4cylinder dan een 2cylinder (zoals de cb500) maar das persoonlijke smaak. Misschien een cb600 zoeken?
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Ik heb ook met een cb500 m'n lessen gevolgd en dat zijn best leuke motoren. Heel handelbaar en als je echt eens doortrekt, gaat dat ook vooruit (m'n instructeur moedigde me zelfs aan dat eens te doen). Dus als beginnersmotor zeker genoeg om enkele jaren plezier mee te hebben.
Alleen rij ik liever met een 4cylinder dan een 2cylinder (zoals de cb500) maar das persoonlijke smaak. Misschien een cb600 zoeken?
Ik rij ook met CB500 als eerste motor...
... een Four...
... uit 1976. Rijdt regelmatig ook met een BMW GS1200 en onlangs ook een toertje gedaan op een Yamaha Thundercat 600cc van '99. Rijden allebei beter, liggen beter op de baan, gaan sneller, trekken beter op, meer comfort, betere remmen, betrouwbaarder, MAAR:
Ik verkies mijn Four... Ik weet nu al dat ik deze niet gemakkelijk zal wegdoen voor een zwaardere, tenzij een 750 four.
Comment