Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ducati Monstre ?!?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ducati Monstre ?!?

Zat zo bij mezelf te denken, why not...

Ik ga ook maar eens uitkijken naar een moto..
    Persoonlijk vind ik de Duc Monstre wel een mooie bike, lekker simpel, niet al te veel kuip erop enz..

Wat zijn de ervaringen met dit toestel ?

Ik zou hem ook niet nieuw kopen, wel eentje van minstens 750cc (of zoiets) zodat ie toch een dubbele schijf heeft vooraan.
    Waarschijnlijk leg ik dat ding ooit toch plat (liesfs niet maar toch...) dus ik kan er niet echt 10000+ € aangeven om hem nieuw te kopen.
    Zou ook helemaal dom zijn om je eerste bike nieuw te kopen denk ik...

Meestal word ie dan ook gebruikt om in het weekend wat rond te toeren enzo..
    www.perfectshine.be

Is dat een nieuw model naast de Ducati Monster?

ik moet geen monster hebben, ik vind dat precies pocketbikes, maw veeeeeel te klein voor mij

Comment

een Ducati Monster is een zeer mooi moto , maar zelfs in okkasie is het 1tje waar ze veel geld voor durven vragen,
      misschien toch enkele andere merken ook bekijken en maximum 500of 600cc is meer dan zwaar genoeg om te starten.
      mijn eerste moto heb ik ook nieuw aangekocht ... voordeel daarvan is dat je veel voorzichtiger gaat starten met motorijden omdat je toch niet onderuit wil gaan met uwen nieuwen bike ...
      veel succes op de zoektocht nog

Comment

Een monster 600 verschaft al veel rijplezier, toch vinden velen het vermogen al snel tegenvallen. Er staan dan ook zeer veel 600's te koop en de tweedehandsprijzen vallen dan ook reuze mee. Let wel op dat zo'n Ducati dikwijls misbruikt wordt door z'n eigenaar, vermits het luchtgekoelde blokjes zijn die wel wat toeren kunnen maken zijn ze bijgevolg ook nogal fragiel.
        Een goede onderhoudshistoriek zou 'k toch wel appreciëren bij zo'n Duc.

De 900 S4 is een watergekoeld vierklepsblok en die kan al wel wat verdragen, het onderhoud ervan is wel pokkeduur, en tweedehands kosten ze ook meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Een monster 600 verschaft al veel rijplezier, toch vinden velen het vermogen al snel tegenvallen. Er staan dan ook zeer veel 600's te koop en de tweedehandsprijzen vallen dan ook reuze mee. Let wel op dat zo'n Ducati dikwijls misbruikt wordt door z'n eigenaar, vermits het luchtgekoelde blokjes zijn die wel wat toeren kunnen maken zijn ze bijgevolg ook nogal fragiel.
          Een goede onderhoudshistoriek zou 'k toch wel appreciëren bij zo'n Duc.

De 900 S4 is een watergekoeld vierklepsblok en die kan al wel wat verdragen, het onderhoud ervan is wel pokkeduur, en tweedehands kosten ze ook meer.
          daar zeg je het jakkel ... veel Ducati's zijn misbruikt en niet goed onderhouden ,
          een vriendin van mij is al een tijdje op zoek naar 1tje en meestal zijn deze die ze tegenkomt niet goed onderhouden en indien wel is de prijs veel te hoog zegt ze

Comment

Ik rij sinds vorig jaar met een monster 620, tis m'n eerste moto en ik ben er nog altijd heel content van, zeker genoeg power voor een beginner zoals mij en ik verlang nog niet echt naar meer. Ik zou voor je je eentje aanschaft ook eens rijden met een japanse 4 cyl om het verschil in karakter te voelen.
            Kheb onlangs mijn examen gedaan met een cb 600 en dat is dacht en nacht verschil, zo smooth en geruisloos die jap is zo schokkerig en lawaaierig is de duc, je moet echt houden van het karakter van die luchtgekoelde twin, ikzelf vind het geweldig en ik was blij van terug om m'n duc te stappen. Een nieuwe zou ik nu ook precies niet kopen want niet iedereen wordt meteen gebeten door de microbe en dan sta je daar dan met je nieuwe bike.
            veel succes met de zoektocht
            Last edited by ; 19/02/2007, 12:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
              Ik rij sinds vorig jaar met een monster 620, tis m'n eerste moto en ik ben er nog altijd heel content van, zeker genoeg power voor een beginner zoals mij en ik verlang nog niet echt naar meer. Ik zou voor je je eentje aanschaft ook eens rijden met een japanse 4 cyl om het verschil in karakter te voelen.
              Kheb onlangs mijn examen gedaan met een cb 600 en dat is dacht en nacht verschil, zo smooth en geruisloos die jap is zo schokkerig en lawaaierig is de duc, je moet echt houden van het karakter van die luchtgekoelde twin, ikzelf vind het geweldig en ik was blij van terug om m'n duc te stappen. Een nieuwe zou ik nu ook precies niet kopen want niet iedereen wordt meteen gebeten door de microbe en dan sta je daar dan met je nieuwe bike.
              veel succes met de zoektocht
              Héhé, glad you like it.

Voor mij is het ook ducati en niets anders. Zeker als het is voor het plezier.
              Elke keer je op die Duc kruipt is het zo een beleving ...

Het enige wat ik wat begon te missen was vermogen op hogere snelheid, maar daar is die Monster dan ook niet voor gemaakt natuurlijk.

De 620 is een ideale beginnersmoto. Hij is ook net zwaar genoeg om er mee verder te gaan ook. Zodat je niet na 1 seizoen wil upgraden.

Ow, vergeet gewoon niet een andere uitlaat te steken. Dat alleen maakt de beleving 2x zo groot

Comment

suzuki bandit 77pk

Honda Hornet 98 pk

kawasaki er6 72 pk

Allemaal leuke nakeds en genoeg power voor enkele jaren
                Bedenk altijd dat je pk in verhouding metgewicht moet zien. Als je met 200 kg moto 70 pk hebt blijf je alle auto's voor, tenzij je een Ferrari 360 of een vette Porsche 911 tegenkomt, en dan nog...

Edit: het begint bij mij toch ook weer meer en meer en meer... te kietelen. Ga nog eens m'n spaarboekje bekijken...
                Last edited by Hayes; 28/03/2007, 17:43.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Daarnet een toerke met de moto gedaan en gestopt bij motohandel Jakke Vrints in Rijkevorsel.
                  Daar stond deze bloedmooie Ducati S2R, 2.700 km en 8.500 euro. Ingekorte achterkant en kleine pinkers, de enige opties. Een setje Termignoni carbon uitlaten had het afgemaakt.

'k Was al bijna aan 't kopen.

Comment

Ik wil ook Binnenkort es werk maken van een rijbewijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Daarnet een toerke met de moto gedaan en gestopt bij motohandel Jakke Vrints in Rijkevorsel.
                      Daar stond deze bloedmooie Ducati S2R, 2.700 km en 8.500 euro. Ingekorte achterkant en kleine pinkers, de enige opties. Een setje Termignoni carbon uitlaten had het afgemaakt.

'k Was al bijna aan 't kopen.

verdorie jakkel dat ziet er mij een lekker beest uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                        Idd. Zo'n S2R ziet er goed uit. Anderzijds, een S4RS (of hoe heeft die ook weer), mag er ook best wezen. Alleen nogal duur en ook niet echt een beginnersbike, denk ik.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

What a beautiful Monster!
                          Al laat ik me toch afschrikken door de ervaring van velen, dat hij iets onderhoudsintensiever is.
                          Maar qua looks kunnen er weinig aan tippen...

Ben weer volop aan het rondkijken voor een Yamaha Diversion of een Honda CB750 of iets in die aard... Maar mijn madam weet het nog niet
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                            Dat is het ook, met voor mij persoonlijk de mooiste kleur.
                            En nog redelijk betaalbaar wat het onderhoud betreft, de watergekoelde vierklepsblokken van de S4R en S4Rs zouden pokkeduur zijn op vlak van onderhoud.

Voorlopig hou 'k het nog bij m'n Bulldog, die is beresterk, 11.000 km op de teller en nog geen enkele keer een panne gehad, zelfs geen klein akkefietje. En dat vind 'k heel belangrijk.

Comment

Working...
                            X