Een toerbuffel sectie en geen enkele topic over de ultieme en eerste en meest legendarische toerbuffel te koop, de Legendarische sofa, de auto op 2 wielen, de Honda Goldwing :denk:
Bij deze compleet rechtgezet se!
Heb genen gekocht, maar sinds ik fotos, videos en reviews heb gezien en gelezen van de nieuwste generatie, wou ik er al lang eentje testrijden.
En zeker eentje met de fameuze DCT, helaas werd het een manuele 6 versnelling....
Heb een korte testrit van een half uur kunnen boeken bij Caset in Lichtervelde tijdens hun Honda Days.
Model heet de Gold Wing Tour.
Ze verkopen ook een bagger model, zonder topkoffer en dat heet dan de Gold Wing. Verkrijgbaar met of zonder DCT.
Dan de Tour, met topkoffer.
De Tour kan je krijgen zonder DCT én zonder airbag of met DCT én met airbag.
Vind het spijtig dat je niet zelf je samenstelling kan kiezen, want zo neemt de airbag plaats in van wat je anders kan gebruiken als handige opslag.
En komt elke variatie met zijn standaard kleur.
Dit is dus gewoon een korte impressie.
Een iets langere video komt later nog uit.
Kort samengevat.
Positieve dingen:
Ik heb geen ervaring met GoldWings, dus kan niet vergelijken met de vorige generaties. :p
Maar deze zou 50kg lichter zijn....
Hoe dan ook, flik flakken kan je niet snel (in de langere video heb ik het geprobeerd, maar daarvoor is die te groot en log), zal wss ook aan die vette 200 band liggen achteraan :o
Indrukwekkende features lijst (en al even indrukwekkende optielijst).
- AM FM radio, lekker marginaal met audio rijden is grappig voor ne keer
- Apple Carplay (Android Auto wordt blijkbaar dit jaar gelanceerd! :o:cool: )
- DCT heeft een achteruit én een vooruit om stapvoets te kunnen manoeuvreren. (testmodel met manueel enkel achteruit, had vorige generatie ook)
- Knoppen, fit 'n finish zijn naar aloude gewoonte van uitstekende Honda kwaliteit.
- double wishbone voorophanging is uniek in het wereldje en zou perfect moeten zijn voor die chill ride...maar daarvoor is een half uurtje testrijden véél te kort, maar tzou legendary moeten zijn, à la BMW voorophanging maar beter? dunno, maar ziet er fancy uit ja.
Op youtube veel videos van te zien, vooral die van Traxxion Dynamics, en hoe die GW ophangingen tuned wegens té zacht afgesteld van fabriek af.
- de sound
wajo, heb dit stuk in de video gelaten, ik laat het aan jullie over, maar klinkt wel zalig!
Had ooit al eens een vorige generatie gehoord aan de lichten en vond die toen al apart linken, 6 cilinder boxer, wat wil je zeker?
Negatief:
- snelheidsteller = enkel klassieke meters, en die kan je héél moeilijk aflezen, wat gevaarlijk is.
De Cruise Control die hieraan gelinkt is, is dus even moeizaam, je ziet eigenlijk moeilijk op welke snelheid je zit.
Ze beschikken over een mega fancy groot scherm in het midden waar ze veel meer mee kunnen doen, grote digitale snelheidsweergave, maar dat gebeurt hier (nog?) niet.
- het belangrijkste voor een toerbuffel en voor mij dus het grootste minpunt, je kan geen full face helm in de zijkoffers steken! :crazy: :dunno::facepalm:
Dit ook als gevolg van het afslankingsproces van de nieuwe Wing.
Dit wordt getoond in de full video die ik straks nog ga proberen uploaden.
- de prijs, zou ik kunnen zeggen, maar anderzijds, het is dé ultieme toerbuffel (minus die te kleine zijkoffers) met bijna auto tech, dus, die prijs is ergens wel te verantwoorden.
Begint bij +/- 26.000 voor de bagger tot 37.000 voor de full versie (met DCT en airbag)
- nog teveel opties die eigenlijk standaard moeten zijn (zie hun website voor de beschikbare opties)
Maar een DCT Wing rijden staat toch nog op mijn verlanglijst, om dat deze moto smeekt om automatisch te rijden.
En wat tof is, is dat je met DCT (optioneel) ook met een voetversnelling koppelloos kan schakelen, dus het gevoel van controle ben je niet per se kwijt, en dan doet ik eigenlijk hetzelfde als een Quick Shifter.
- tankinhoud van 21.1 Liter, die is zelfs nog verkleind met 1 liter dachtek tov de vorige generatie...
Maar omdat de motor efficiënter loopt, zou het alsnog dezelfde range moeten hebben.
Anyway, enjoy:
Bij deze compleet rechtgezet se!
Heb genen gekocht, maar sinds ik fotos, videos en reviews heb gezien en gelezen van de nieuwste generatie, wou ik er al lang eentje testrijden.
En zeker eentje met de fameuze DCT, helaas werd het een manuele 6 versnelling....
Heb een korte testrit van een half uur kunnen boeken bij Caset in Lichtervelde tijdens hun Honda Days.
Model heet de Gold Wing Tour.
Ze verkopen ook een bagger model, zonder topkoffer en dat heet dan de Gold Wing. Verkrijgbaar met of zonder DCT.
Dan de Tour, met topkoffer.
De Tour kan je krijgen zonder DCT én zonder airbag of met DCT én met airbag.
Vind het spijtig dat je niet zelf je samenstelling kan kiezen, want zo neemt de airbag plaats in van wat je anders kan gebruiken als handige opslag.
En komt elke variatie met zijn standaard kleur.
Dit is dus gewoon een korte impressie.
Een iets langere video komt later nog uit.
Kort samengevat.
Positieve dingen:
Ik heb geen ervaring met GoldWings, dus kan niet vergelijken met de vorige generaties. :p
Maar deze zou 50kg lichter zijn....
Hoe dan ook, flik flakken kan je niet snel (in de langere video heb ik het geprobeerd, maar daarvoor is die te groot en log), zal wss ook aan die vette 200 band liggen achteraan :o
Indrukwekkende features lijst (en al even indrukwekkende optielijst).
- AM FM radio, lekker marginaal met audio rijden is grappig voor ne keer
- Apple Carplay (Android Auto wordt blijkbaar dit jaar gelanceerd! :o:cool: )
- DCT heeft een achteruit én een vooruit om stapvoets te kunnen manoeuvreren. (testmodel met manueel enkel achteruit, had vorige generatie ook)
- Knoppen, fit 'n finish zijn naar aloude gewoonte van uitstekende Honda kwaliteit.
- double wishbone voorophanging is uniek in het wereldje en zou perfect moeten zijn voor die chill ride...maar daarvoor is een half uurtje testrijden véél te kort, maar tzou legendary moeten zijn, à la BMW voorophanging maar beter? dunno, maar ziet er fancy uit ja.
Op youtube veel videos van te zien, vooral die van Traxxion Dynamics, en hoe die GW ophangingen tuned wegens té zacht afgesteld van fabriek af.
- de sound
wajo, heb dit stuk in de video gelaten, ik laat het aan jullie over, maar klinkt wel zalig!
Had ooit al eens een vorige generatie gehoord aan de lichten en vond die toen al apart linken, 6 cilinder boxer, wat wil je zeker?
Negatief:
- snelheidsteller = enkel klassieke meters, en die kan je héél moeilijk aflezen, wat gevaarlijk is.
De Cruise Control die hieraan gelinkt is, is dus even moeizaam, je ziet eigenlijk moeilijk op welke snelheid je zit.
Ze beschikken over een mega fancy groot scherm in het midden waar ze veel meer mee kunnen doen, grote digitale snelheidsweergave, maar dat gebeurt hier (nog?) niet.
- het belangrijkste voor een toerbuffel en voor mij dus het grootste minpunt, je kan geen full face helm in de zijkoffers steken! :crazy: :dunno::facepalm:
Dit ook als gevolg van het afslankingsproces van de nieuwe Wing.
Dit wordt getoond in de full video die ik straks nog ga proberen uploaden.
- de prijs, zou ik kunnen zeggen, maar anderzijds, het is dé ultieme toerbuffel (minus die te kleine zijkoffers) met bijna auto tech, dus, die prijs is ergens wel te verantwoorden.
Begint bij +/- 26.000 voor de bagger tot 37.000 voor de full versie (met DCT en airbag)
- nog teveel opties die eigenlijk standaard moeten zijn (zie hun website voor de beschikbare opties)
Maar een DCT Wing rijden staat toch nog op mijn verlanglijst, om dat deze moto smeekt om automatisch te rijden.
En wat tof is, is dat je met DCT (optioneel) ook met een voetversnelling koppelloos kan schakelen, dus het gevoel van controle ben je niet per se kwijt, en dan doet ik eigenlijk hetzelfde als een Quick Shifter.
- tankinhoud van 21.1 Liter, die is zelfs nog verkleind met 1 liter dachtek tov de vorige generatie...
Maar omdat de motor efficiënter loopt, zou het alsnog dezelfde range moeten hebben.
Anyway, enjoy: