Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs B

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijbewijs B

Ik heb een gewoon autorijbewijs. Behaald in 2003.
    met welke motoren mag ik daarmee rijden?
    ik zou graag voor deze zomer een 125cc hebben, liefst iets zoals een aprilia rs maar weet niet of dat (nog) mag.

Puur voor de fun, snelheid etc zijn totaal niet belangrijk.

Google helpt ;-)

6. Rijbewijs B (Auto)

Met een rijbewijs B mag je een voertuig van categorie AM besturen: een bromfiets, een scooter of een lichte motorfiets. Als je je autorijbewijs B behaald hebt voor eind 1988, mag je echter met eender welke motorfiets rijden, zonder beperking op vlak van cilinderinhoud of vermogen. Maar het is onnodig te zeggen dat het vanuit veiligheidsoogpunt ten zeerste aan te raden is om een praktijkopleiding te volgen in een rijschool …

Als je het rijbewijs B behaald hebt na 1 mei 2011, mag je na 2 jaar een motorfiets van maximaal 125 cc besturen (maximaal vermogen van 11 kW/15 pk) met een maximale verhouding vermogen/gewicht van 0,1 kW/kg. De enige voorwaarde is minstens 4 uur praktijkopleiding volgen in een rijschool. Je hoeft dus geen theorie- of praktijkexamen af te leggen.

Als je het rijbewijs B behaald hebt vóór 1 mei 2011, ben je niet verplicht om een opleiding te volgen. We raden het je echter toch aan!

Comment

Working...
    X