Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer motorfietsen en ombouwen, wat mag nog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimer motorfietsen en ombouwen, wat mag nog?

    Hey,

    mijn zoon heeft zijn Piaggio Zip brommer die hij niet goed draaiend kreeg (en waarvoor geen papieren waren) omgeruild tegen een motorfiets, Suzuki GS750.
    Die start al wel redelijk goed, heeft roze formulier (geen gelijkvormigheidsattest!), maar is zeker nog niet in orde om op straat te mogen rijden.
    Richtingaanwijzers ontbreken, tellerpartij, spatborden, ...

    Nu zijn we ons aan het beraden wat we ermee willen bereiken.
    Hij is 16, studeert autotechnieken, dus hij mag er wettelijk nog verscheidene jaren niet mee rijden denk ik.

    Opties:
    1) Niet proberen in te schrijven. Er van leren hoe het allemaal werkt, zo goed mogelijk in orde krijgen zonder grote kosten en proberen te verkopen zonder verlies.
    2) Proberen in te schrijven als gewone motor. Dus terug helemaal in orde brengen. Gaat best wat geld kosten en geen idee wat zoiets waard kan zijn (1.000-1.500€?)
    3) Inschrijven als oldtimer. Mogelijk aanpassen als café racer of zo. Daar zie ik hogere vraagprijzen voor, maar geen idee of die ook gehaald worden. Echter geen idee wat nog mag in België tegenwoordig bij het aanpassen van een motor.

    Ideeën?

    Zijn er (oldtimer)(Suzuki) motorclubs die aan te rijden zijn voor verdere info?

Working...
X