Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Enfield HNTR350

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Royal Enfield HNTR350

Ik botste op de limieten van m'n Bullit 125.
    Niet zozeer qua snelheid maar qua frame. In bochten lag die echt niet stabiel genoeg om vol vertrouwen een snel bochtje te nemen.

IK had deze HUNTER al even op het oog maar had nooit verder info gezocht. Toen ik vorige week even zocht waar de dichstbijzijnde dealer was. Bleek dat vlakbij te zijn. Ik dus even gaan kijken. Na 5 minuten: "Wil je anders een testritje doen?".
    Natuurlijk wildei k dat.

Opstappen en het voelde meteen alsof ik al jaren met dat ding reed. 30 minuten lang een grote smile op m'n gezicht.
    Bij terugkeer zei ik meteen tegen de dealer: "Dat had ik misschien niet moeten doen."
    Lang verhaal kort maken: Zaterdag ga ik hem oppikken

350 cc ééncilinder
    20 pk
    top ca 120 (max 130)
    Motor is getuned om veel koppel te hebben onderin.
    Door de korte wielbasis en kleinere wielen heel wendbaar.
    Een speelding eigenlijk.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Ja knap ! Altijd interessant merk gevonden….mss deels ook door hun diesel-moto

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Is an sich een Indische moto maar de Britten zitten er wel nog serieus in verweven. Zo is er enkele jaren gelden nog ene research center geopend in the UK.
      De betrouwbaarheid is het laatste decennium ook heel wat verbeterd.

En het is ook een moto zonder franjes, zonder veel (onnodige) electronica.
      Ik vreesde op voorhand dat een 350 ééncilinder iets te ruw ging draaien naar m'n goesting maar dat motortje is boterzacht. En maakt een fijn geluidje.

Leuk historisch overzichtje op hun site: https://www.royalenfield.com/in/en/o...ld/since-1901/

Comment

Comment

Met wat fantasie, zeker even knap

Comment

Ik hou wel van dergelijke projectjes.
            RE's worden best veel gemod.

Comment

Comment

Comment

Leuke kleurstelling ook.
                  En meer dan dat heb je in Vlaanderen ook niet nodig om je te amuseren.
                  Al op snelwegen aan 120 gereden?
                  Benieuwd of hij dan veel zou trillen.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Eén keer inderdaad een stukje snelweg meegepikt. Op teller haalde hij toen 128. Op GPS was dat 123.
                    Het kan, maar de moto is duidelijk niet in z'n element op de snelweg. Trillen valt op zich mee. Je voelt wel iets van vibraties, maar dat hoort bij het soort moto vin dik.
                    De spiegels trillen wel behoorlijk. Heb nu bar end spiegels besteld. Die zouden er veel minder last van hebben.

Echt een heerlijk ding voor de B-roads en de betere boerewegeltjes. Heerlijk bochten aan elkaar rijgen.

Last edited by Hayes; 29/08/2024, 18:40.

Comment

Working...
                    X