Mededeling

Collapse
No announcement yet.

show your bike

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
    Ik denk eerder dat je bandendruk misschien wat te laag stond. Zagen je banden soms niet blauw verbrand ? Herinner je nog op hoeveel druk je ze (koud) zette ?
    jup dat zou goed kunnen dat die te laag stond, zat voor rond de 2.2 bar en achter rond 2 bar, maar was echt warm die dag op croix
    1978 BMW E21 323i
    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
      jup dat zou goed kunnen dat die te laag stond, zat voor rond de 2.2 bar en achter rond 2 bar, maar was echt warm die dag op croix
      Je reed natuurlijk met Michelins en daar heb ik weinig info over. Maar hier wat ze bij Pirelli zeggen :

Volgens de wijze heren van Pirelli moet je nooit lager gaan dan 2.3 zowel voor als achter. En als het nou heel warm is? Dan klinkt het natuurlijk logisch dat je de bandenspanning verder verlaagt, want lucht zet uit naarmate hij warmer wordt toch?. Fout!! De meeste warmte komt van de interne wrijving van de band, en dan is het een simpele optelsom. Minder lucht = meer vervorming = meer wrijving = meer hitte. Oftewel je bereikt het tegenovergestelde, de band wordt nog warmer en zal hoogstwaarschijnlijk verbranden en mooi blauw staan te kleuren na een verhitte sessie... Beter is 0.1 Bar erbij te pompen, of proefondervindelijk er nog iets meer bandenspanning op te zetten.

Ik ga dit dit jaar eens toepassen want tot hiertoe reed ik blijkbaar ook met te weinig druk, op aanraden van zogenaamde banden-experts dan nog...

Comment

Je reed natuurlijk met Michelins en daar heb ik weinig info over. Maar hier wat ze bij Pirelli zeggen :

Volgens de wijze heren van Pirelli moet je nooit lager gaan dan 2.3 zowel voor als achter. En als het nou heel warm is? Dan klinkt het natuurlijk logisch dat je de bandenspanning verder verlaagt, want lucht zet uit naarmate hij warmer wordt toch?. Fout!! De meeste warmte komt van de interne wrijving van de band, en dan is het een simpele optelsom. Minder lucht = meer vervorming = meer wrijving = meer hitte. Oftewel je bereikt het tegenovergestelde, de band wordt nog warmer en zal hoogstwaarschijnlijk verbranden en mooi blauw staan te kleuren na een verhitte sessie... Beter is 0.1 Bar erbij te pompen, of proefondervindelijk er nog iets meer bandenspanning op te zetten.

Ik ga dit dit jaar eens toepassen want tot hiertoe reed ik blijkbaar ook met te weinig druk, op aanraden van zogenaamde banden-experts dan nog...
        in folembray reed ik nochthans met dezelfde bandenspanning als in croix, maar in folembray was het minder warm en lag de baan nog wat vochtig en daar had ik totaal geen last van schuivende banden. Dus wie weet kan het daaraan liggen, ik volgde gewoon de raad van een paar man waar ik mee naar frankrijk was gereden. Ze hadden al redelijk wat circuitervaring dus...
        1978 BMW E21 323i

Comment

...maar in folembray was het minder warm en lag de baan nog wat vochtig en daar had ik totaal geen last van schuivende banden. Dus wie weet kan het daaraan liggen, ik volgde gewoon de raad van een paar man waar ik mee naar frankrijk was gereden. Ze hadden al redelijk wat circuitervaring dus...
          Vochtige baan is een heel andere situatie. Er is wel veel wrijving die de band doet opwarmen maar daarnaast wordt hij door de vochtigheid goed afgekoeld. Het rubber werd dus niet te heet en gaf goeie grip. En omdat je niet te hard reed (logisch op vochtige baan) had je dus helemaal geen last van geschuif.
          Een Pilot Power is wel een straatband, geen circuitband. Wat ik eerder schreef (niet minder dan 2.3 bar) gaat over straatbanden. Begin je met circuitbanden zoals Supercorsa's dan zijn volgende bandenspanningen aangeraden : achter 1.9 tot 2.2 en voor 2.1 tot 2.5
          Komt omdat een circuitband sneller opwarmt. Die circuitgasten waarover je het hebt baseerden zich natuurlijk op de druk voor circuitbanden. Das uit gewoonte voor hen...

Comment

Vochtige baan is een heel andere situatie. Er is wel veel wrijving die de band doet opwarmen maar daarnaast wordt hij door de vochtigheid goed afgekoeld. Het rubber werd dus niet te heet en gaf goeie grip. En omdat je niet te hard reed (logisch op vochtige baan) had je dus helemaal geen last van geschuif.
            Een Pilot Power is wel een straatband, geen circuitband. Wat ik eerder schreef (niet minder dan 2.3 bar) gaat over straatbanden. Begin je met circuitbanden zoals Supercorsa's dan zijn volgende bandenspanningen aangeraden : achter 1.9 tot 2.2 en voor 2.1 tot 2.5
            Komt omdat een circuitband sneller opwarmt. Die circuitgasten waarover je het hebt baseerden zich natuurlijk op de druk voor circuitbanden. Das uit gewoonte voor hen...
            idd die mannen zweren bij supercorsa's ik had net die michelins en geld voor een extra set velgen met circuitbanden had ik niet mijn pa rijdt met supercorsa's op de baan, in de regen schuift die gewoon naar alle kanten, binnenkort gaat hij ook voor andere banden gaan zien

in het begin van de dag lag het niet echt serieus vochtig maar het had wel de hele nacht geregend en smorgens was het meeste nat van de baan, maar toch nog zowat alé ja kleine plekken maar voor de rest was het te doen. Mmm wa zou ik toch graag terug gaan rijden
            1978 BMW E21 323i

Comment

Misschien wat , maar ik heb (voorlopig) geen tijd om er een apart topic voor te openen.

Ik verkoop mijn Suzuki GS 500 van 2001 met 25552 kms op de tellers. Volledig in orde en groot onderhoud gehad op 24000 kms bij officiële Suzuki-dealer. Voor bijkomende info en/of foto's => pm
              Moet dringend weg!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                Misschien wat , maar ik heb (voorlopig) geen tijd om er een apart topic voor te openen.

Ik verkoop mijn Suzuki GS 500 van 2001 met 25552 kms op de tellers. Volledig in orde en groot onderhoud gehad op 24000 kms bij officiële Suzuki-dealer. Voor bijkomende info en/of foto's => pm
                Moet dringend weg!!
                Staat 'ie op 25kw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                  Staat 'ie op 25kw?
                  Nee, 24 kW. Daarom moet ie weg. Heb nog slechts een maand tijd om praktisch rij-examen af te leggen en dat gaat niet met deze moto (rijbewijs onbeperkt vermogen).

Comment

Comment

Seg Jakkel?

Da's toch wel erg dat ik de eerste foto's van uw Buell op een ander forum moet zien è

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                        Seg Jakkel?

Da's toch wel erg dat ik de eerste foto's van uw Buell op een ander forum moet zien è

http://www.2fast4u.be/forums/showpos...9&postcount=88
                        ja zo zie je maar hoe belangrijk we voor hem zijn hé

sjiek spel man
                        1978 BMW E21 323i

Comment

de Buel van Jakkel

http://bt1100.carnysoft.be/viewtopic.php?t=147
                          1978 BMW E21 323i

Comment

Binnekort krijgt ze ook nog een nieuw setje spatborden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten

Binnekort krijgt ze ook nog een nieuw setje spatborden.
                              knap maar ik moet toegeven dat ik er bijzonder weinig van ken
                              1978 BMW E21 323i

Comment

knap maar ik moet toegeven dat ik er bijzonder weinig van ken
                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

om je er zowat een idee van te geven, dit is wel wk-niveau

Comment

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

om je er zowat een idee van te geven, dit is wel wk-niveau
                                  ferm om te zien heb onlangs op eurosport iets van indoor trial gezien, ik weet wel waarover het gaat, maar qua materialen en regels ken ik er niet veel van
                                  1978 BMW E21 323i

Comment

En de Jakkel heeft ondertussen zijne Buell ook afgehaald. Echt iets om vingers en duimen van af te likken... Alhoewel, met handschoenen aan is dat ook niet gemakkelijk. Op http://bt1100.carnysoft.be/viewtopic.php?t=147 zijn er al een paar fotokes te bekijken.

Groeten,
                                    Benny.
                                    Last edited by ; 15/03/2008, 21:09.

Comment

ferm om te zien heb onlangs op eurosport iets van indoor trial gezien, ik weet wel waarover het gaat, maar qua materialen en regels ken ik er niet veel van

klik links eens op Wat is trial en Trialmotors of Beginnen met trial... ga je al direct wat bijleren

Comment

http://www.larstrialinfo.nl/
                                        klik links eens op Wat is trial en Trialmotors of Beginnen met trial... ga je al direct wat bijleren
                                        ok bedankt voor de link
                                        1978 BMW E21 323i

Comment

• M'n yammie hier ook eens neerplanten. Heb het schermpje er weer af gedaan, de wind kwam recht op m'n helm en maakte oorverdovend veel lawaai. Volgende aankoop worden andere spiegels.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X