Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
show your bike
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtenjup dat zou goed kunnen dat die te laag stond, zat voor rond de 2.2 bar en achter rond 2 bar, maar was echt warm die dag op croix
Volgens de wijze heren van Pirelli moet je nooit lager gaan dan 2.3 zowel voor als achter. En als het nou heel warm is? Dan klinkt het natuurlijk logisch dat je de bandenspanning verder verlaagt, want lucht zet uit naarmate hij warmer wordt toch?. Fout!! De meeste warmte komt van de interne wrijving van de band, en dan is het een simpele optelsom. Minder lucht = meer vervorming = meer wrijving = meer hitte. Oftewel je bereikt het tegenovergestelde, de band wordt nog warmer en zal hoogstwaarschijnlijk verbranden en mooi blauw staan te kleuren na een verhitte sessie... Beter is 0.1 Bar erbij te pompen, of proefondervindelijk er nog iets meer bandenspanning op te zetten.
Ik ga dit dit jaar eens toepassen want tot hiertoe reed ik blijkbaar ook met te weinig druk, op aanraden van zogenaamde banden-experts dan nog...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk BerichtenJe reed natuurlijk met Michelins en daar heb ik weinig info over. Maar hier wat ze bij Pirelli zeggen :
Volgens de wijze heren van Pirelli moet je nooit lager gaan dan 2.3 zowel voor als achter. En als het nou heel warm is? Dan klinkt het natuurlijk logisch dat je de bandenspanning verder verlaagt, want lucht zet uit naarmate hij warmer wordt toch?. Fout!! De meeste warmte komt van de interne wrijving van de band, en dan is het een simpele optelsom. Minder lucht = meer vervorming = meer wrijving = meer hitte. Oftewel je bereikt het tegenovergestelde, de band wordt nog warmer en zal hoogstwaarschijnlijk verbranden en mooi blauw staan te kleuren na een verhitte sessie... Beter is 0.1 Bar erbij te pompen, of proefondervindelijk er nog iets meer bandenspanning op te zetten.
Ik ga dit dit jaar eens toepassen want tot hiertoe reed ik blijkbaar ook met te weinig druk, op aanraden van zogenaamde banden-experts dan nog...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten...maar in folembray was het minder warm en lag de baan nog wat vochtig en daar had ik totaal geen last van schuivende banden. Dus wie weet kan het daaraan liggen, ik volgde gewoon de raad van een paar man waar ik mee naar frankrijk was gereden. Ze hadden al redelijk wat circuitervaring dus...
Een Pilot Power is wel een straatband, geen circuitband. Wat ik eerder schreef (niet minder dan 2.3 bar) gaat over straatbanden. Begin je met circuitbanden zoals Supercorsa's dan zijn volgende bandenspanningen aangeraden : achter 1.9 tot 2.2 en voor 2.1 tot 2.5
Komt omdat een circuitband sneller opwarmt. Die circuitgasten waarover je het hebt baseerden zich natuurlijk op de druk voor circuitbanden. Das uit gewoonte voor hen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk BerichtenVochtige baan is een heel andere situatie. Er is wel veel wrijving die de band doet opwarmen maar daarnaast wordt hij door de vochtigheid goed afgekoeld. Het rubber werd dus niet te heet en gaf goeie grip. En omdat je niet te hard reed (logisch op vochtige baan) had je dus helemaal geen last van geschuif.
Een Pilot Power is wel een straatband, geen circuitband. Wat ik eerder schreef (niet minder dan 2.3 bar) gaat over straatbanden. Begin je met circuitbanden zoals Supercorsa's dan zijn volgende bandenspanningen aangeraden : achter 1.9 tot 2.2 en voor 2.1 tot 2.5
Komt omdat een circuitband sneller opwarmt. Die circuitgasten waarover je het hebt baseerden zich natuurlijk op de druk voor circuitbanden. Das uit gewoonte voor hen...
in het begin van de dag lag het niet echt serieus vochtig maar het had wel de hele nacht geregend en smorgens was het meeste nat van de baan, maar toch nog zowat alé ja kleine plekken maar voor de rest was het te doen. Mmm wa zou ik toch graag terug gaan rijden
Comment
-
Misschien wat , maar ik heb (voorlopig) geen tijd om er een apart topic voor te openen.
Ik verkoop mijn Suzuki GS 500 van 2001 met 25552 kms op de tellers. Volledig in orde en groot onderhoud gehad op 24000 kms bij officiële Suzuki-dealer. Voor bijkomende info en/of foto's => pm
Moet dringend weg!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenMisschien wat , maar ik heb (voorlopig) geen tijd om er een apart topic voor te openen.
Ik verkoop mijn Suzuki GS 500 van 2001 met 25552 kms op de tellers. Volledig in orde en groot onderhoud gehad op 24000 kms bij officiële Suzuki-dealer. Voor bijkomende info en/of foto's => pm
Moet dringend weg!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenStaat 'ie op 25kw?
Comment
-
Seg Jakkel?
Da's toch wel erg dat ik de eerste foto's van uw Buell op een ander forum moet zien è
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenSeg Jakkel?
Da's toch wel erg dat ik de eerste foto's van uw Buell op een ander forum moet zien è
http://www.2fast4u.be/forums/showpos...9&postcount=88
sjiek spel man
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
Binnekort krijgt ze ook nog een nieuw setje spatborden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtenknap maar ik moet toegeven dat ik er bijzonder weinig van ken+ YouTube Video
om je er zowat een idee van te geven, dit is wel wk-niveau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten+ YouTube Video
om je er zowat een idee van te geven, dit is wel wk-niveau
Comment
-
En de Jakkel heeft ondertussen zijne Buell ook afgehaald. Echt iets om vingers en duimen van af te likken... Alhoewel, met handschoenen aan is dat ook niet gemakkelijk. Op http://bt1100.carnysoft.be/viewtopic.php?t=147 zijn er al een paar fotokes te bekijken.
Groeten,
Benny.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtenferm om te zien heb onlangs op eurosport iets van indoor trial gezien, ik weet wel waarover het gaat, maar qua materialen en regels ken ik er niet veel van
klik links eens op Wat is trial en Trialmotors of Beginnen met trial... ga je al direct wat bijleren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichtenhttp://www.larstrialinfo.nl/
klik links eens op Wat is trial en Trialmotors of Beginnen met trial... ga je al direct wat bijleren
Comment
-
M'n yammie hier ook eens neerplanten. Heb het schermpje er weer af gedaan, de wind kwam recht op m'n helm en maakte oorverdovend veel lawaai. Volgende aankoop worden andere spiegels.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment