Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW R1200R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW R1200R

een infotopic, wat zijn de voordelen, de nadelen (gekende problemen), over de BMW R1200R naked bike, de mogelijke opties (die handig zijn) zoals ABS en instelbare vering met een druk op de knop

spammen maar

kleurvarianten:

Comment

2 BMW-eigen opties

&

Bijgevoegde Bestanden

Comment

ziet 'm gaan op 0:14

weet niet of ik dat nog durf op zo een smal baantje

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

M'n vader heeft verwarmde handrepen op zn R80R en das echt super in de winter, zéker een aanrader!!

Comment

ben niet echt een winterrijder, en als ik rij heb ik m'n winterhandschoenen aan, vraag me dus af of het echt een meerwaarde biedt

Comment

Ik kan niets zeggen over de R1200R maar wel over de R1200GS.
              Het blok rijdt soepel zonder veel trillingen en veel koppel op lage toeren.

De handvatverwarming kan ik zeker aanraden ook al kom je der niet mee buiten in de winter. bvb op een vroege morgen in de zomer ben je blij dat je dit hebt zodat je gewoon zomer handschoenen kunt aandoen van 's morgens.

ABS is een extra veiligheid als je nooit aan voelt springen zo veel te beter maar je bent blij die ene keer dat je het nodig hebt. ( Ik denk dat je lang kunt wachten op je moto als je geen ABS wilt hebben bij BMW)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ndagh Bekijk Berichten
                . ( Ik denk dat je lang kunt wachten op je moto als je geen ABS wilt hebben bij BMW)
                hoe bedoel je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  ziet 'm gaan op 0:14

weet niet of ik dat nog durf op zo een smal baantje

http://www.youtube.com/watch?v=FPGFoniszW8
                  Bwa, geen verkeer, mooi overzicht op de bocht,... pourquoi pas?

Ik weet alvast 1 voordeel: het is een heel mooie naked
                  Ik weet alvast 1 nadeel: de prijs
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

restwaarde blijft natuurlijk wel hoog, da's wel mooi meegenomen

als je ziet dat ééntje van bijna een jaar oud met 10.000km nog altijd 10500 minimum gaat

Comment

BMW heeft een lijst met moto's die geproduceerd gaan worden met de opties al bij.
                      Uit deze lijst kunnen de dealer's reserveren. Als een model met bepaalde opties niet in die lijst voorkomt komt hij achteraan deze lijst bij. Dus een wachttijd van 4 maanden minimum.

Comment

tomtom rider als metgezel voor de heerlijke toeritten

Comment

en als ge graag diep gaat : cylinderbeschermers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                            en als ge graag diep gaat : cylinderbeschermers
                            is dat nodig?

Comment

Ik vind zo'n R1200R ook best wel mooi.
                              'k Zal even opsommen wat de voor- en nadelen van zo'n R1200R zijn (naar mijn gedacht hé!).

Voordelen:
                              - Een hoge restwaarde
                              - Oerdegelijk blok
                              - Koppel onderin en vermogen
                              - Cardanaandrijving
                              - Afwerkingskwaliteit

Nadelen:
                              - De boxers lusten wel wat olie
                              - Duur in aankoop
                              - De trillingen van het blok, ik ken iemand die zich een splinternieuwe GS had gekocht, ermee naar huis reed en onderweg van ellende gestopt is omdat hij zo ontgoocheld was door de trillingen van links naar rechts, vooral bij optrekken en in vrijloop. Hij was het echter snel gewoon en heeft ondertussen al zo'n 80.000 km op de teller staan.
                              Eigenlijk was het een kwestie van gewoonte, dat ie van een vier-in-lijn kwam zal daar veel mee te maken hebben gehad.

Ik zou toch eerst eens met zo'n boxer BMW een testritje doen vooraleer er eentje aan te schaffen. Dan weet je onmiddellijk of dat type motor je ligt ja of neen.

Comment

is dat nodig?
                                Nee, dat is normaal niet nodig.
                                Of je moet al halve circuitambities koesteren.

Comment

is dat nodig?
                                  Voor de doorsnee rijder met gewoon bochtengedrag niet echt, maar als je met de moto er altijd op kickt van je knie aan de grond te krijgen en je slijtbouten helemaal weg te schuren. Tja, dan zal dit misschien wel een nuttige optie zijn.

Maar voor de prijs van de kleppendeksels moet je het niet echt doen. De doorsnee knieslider is duurder.
                                  A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Nadelen:
                                    - De boxers lusten wel wat olie
                                    - Duur in aankoop
                                    - De trillingen van het blok, ik ken iemand die zich een splinternieuwe GS had gekocht, ermee naar huis reed en onderweg van ellende gestopt is omdat hij zo ontgoocheld was door de trillingen van links naar rechts, vooral bij optrekken en in vrijloop. Hij was het echter snel gewoon en heeft ondertussen al zo'n 80.000 km op de teller staan.
                                    Eigenlijk was het een kwestie van gewoonte, dat ie van een vier-in-lijn kwam zal daar veel mee te maken hebben gehad.

Ik zou toch eerst eens met zo'n boxer BMW een testritje doen vooraleer er eentje aan te schaffen. Dan weet je onmiddellijk of dat type motor je ligt ja of neen.
                                    dat van die olie had ik al gehoord

die trillingen, zou dat zo neig zijn dat je die pistons voelt slaan in de zijdelingse cilinders??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                      Voor de doorsnee rijder met gewoon bochtengedrag niet echt, maar als je met de moto er altijd op kickt van je knie aan de grond te krijgen en je slijtbouten helemaal weg te schuren. Tja, dan zal dit misschien wel een nuttige optie zijn.

Maar voor de prijs van de kleppendeksels moet je het niet echt doen. De doorsnee knieslider is duurder.
                                      ik ben geen Tsmetjen

Comment

dat van die olie had ik al gehoord

die trillingen, zou dat zo neig zijn dat je die pistons voelt slaan in de zijdelingse cilinders??
                                        Bij optrekken in lage toeren en in vrijloop ga je dat zeker voelen, maar dat hoeft niet persé storend te zijn hé. Zoiets hoort gewoon bij de charme van zo'n boxer.
                                        Mijn V-twin blok bokt ook als gek als ik in lage toeren volgas geef, maar 'k vind dat net leuk.

Wil je een heel comfortabele moto, dan moet je je gewoonweg een vier-in-lijn kopen, die zijn nagenoeg trillingsvrij, hebben geen felle motorrem (want dat heeft zo'n tweecilinder ook). Met een cardan rijden (zoals bij BMW) is ook anders als met een ketting rijden. Een cardan geeft niets mee, als je gas geeft worden de krachten onmiddellijk doorgegeven en dat kan soms wel eens resulteren in een schokkerig rijgedrag. Een ketting geeft wat mee, die spant zich eerst wat op als het ware.

Maar ja, een beetje werken mag op een moto hé, anders is het ook maar een saaie bedoening, niet?

Comment

Working...
                                        X