Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F650GS dakar vs. XT660R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• F650GS dakar vs. XT660R

eindelijk knoop doorgehakt!
    auto gaat weg, motor in de plaats

ik zoek een goeie allrounder; vooral baan verkeer tijdens de week en in het weekend de kouters en veldwegen

de keuze is tss deze 2:

BMW F650GS DAKAR

LINK: http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/bik...0gsd_main.html

YAMAHA XT660R

LINK: http://www.yamaha-motor.be/dutch/pro...ure/xt660r.jsp

beide hebben een 50pk en 60nm, genoeg om met te beginnen maar ook genoeg om enkele jaartjes met voort te kunnen! de XT is denk ik meer fun, is lichter en meer smijt en gooi karakter, and that's a good thing!
    terwijl de GS het moet hebben van zijn echte allround karakter met comfort ten top in vergelijking met XT! ook bagageplaats en deftige 2de zit mis ik op XT!

technische vergelijking: http://www.motorbikes.be/nl/compare/4045/3883/

welke verkiezen jullie?
    8
    F650GS DAKAR
    75,00%
    6
    XT660R
    25,00%
    2
    Last edited by ; 26/04/2007, 15:29.

ik heb met de bmw leren rijden en die rotax motor ging heel vlot. ook gaf hij voldoende bescherming.
    voor dagelijks gebruik gaat de yam wat tegenvallen vrees ik. die lijkt me meer geschikt te zijn voor idd in het weekend veldwegeltjes te zoeken. Voor dagelijks woonwerk verkeer.....

Comment

woon-werk verkeer is zo'n 15-20 min./rit , dus verwaarloosbaar.
      is vooral rijplezier dat primeert! daarom ook dat auto weg gaat, ik betaal teveel aan verzekering, tax, parkeergeld voor te weinig rijplezier! overal file, en trackdays zijn me te duur!

mss ook even vermelden dat het om een 2dehands zou gaan.. zou wel aangekocht worden bij dealer met garantie.

ivm met onderhoud.. op vlak van auto's zijn ze bij bmw niet de goedkoopste.. is dit ook zo bij de motors?

Comment

Tjah. Uren van Mecaniciens zijn idd niet goedkoop...
        De BMW zal beter zijn voor woon-werk, de Yamaha veel meer fun in het weekend. Beiden zijn heel betrouwbare merken, dus daar zijn ze aan elkaar gewaagd.

Beiden proefrijden indien mogelijk?
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Friedrich,
          ik heb de poll aangepast

eventueel een foto ter verduidelijking zou helpen.

Voor dagdagelijks gebruik zou ik ook de F650GS dakar verkiezen.
          Volgens mij is dit eenvoudige techniek (1cylinder dacht ik), dus qua onderhoud zal dat wel meevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
            Friedrich,
            ik heb de poll aangepast

eventueel een foto ter verduidelijking zou helpen.

Volgens mij is dit eenvoudige techniek (1cylinder dacht ik), dus qua onderhoud zal dat wel meevallen.

merci!

foto's toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten

de rotax van aprillia
              allez in het begin toch. kweet niet of ze nu er ook nog mee werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Beiden proefrijden indien mogelijk?
                zal ik zeker doen, maar op een ritje van 20min. weet je niet alles! zowiezo moet je eerst aan motor gewoon worden.. het echte potentieel van de motor leer je pas de maanden erna kennen. daarom ook dat ik graag jullie bevindingen, als meer ervaren rijders, over deze 2 bikes hoor!

Comment

al eens gedacht aan een suzuki V strom? zo'n 650? 'k denk dat da meer voldoening zal geven op de weg en ge kunt er ook een veldwegeltje mee afschuimen.

'k heb al een paar keer met een 650 GS dakar gereden en das wel leuk maar echt wel te weinig vermogen (da was voor mijn fazer 1000 tijdperk ) leuk om wa te wheelyen en wa te zwijnen a la monobike maar meer niet (en daarvoor was de vering dan weer wa zwak mais bon)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                    al eens gedacht aan een suzuki V strom? zo'n 650? 'k denk dat da meer voldoening zal geven op de weg en ge kunt er ook een veldwegeltje mee afschuimen.

'k heb al een paar keer met een 650 GS dakar gereden en das wel leuk maar echt wel te weinig vermogen (da was voor mijn fazer 1000 tijdperk ) leuk om wa te wheelyen en wa te zwijnen a la monobike maar meer niet (en daarvoor was de vering dan weer wa zwak mais bon)
                    zo'n V storm is me té baangericht!
                    poll gaat enkel tss bovenstaande modellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten

effe off-topic.

Heb je al gekeken of je er tussen staat?

Comment

Working...
                      X