Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Europese wegen testen op motorvriendelijkheid
Collapse
X
-
Een stap in d egoede richting. Maar nog steeds wordt bij de aanleg van nieuwe wegen bijna enkel met auto's rekening gehouden. Het is ongelooflijk hoeveel riooldeksels in een bocht in het midden van het wegdek liggen! In bochten de vangrail tot de grond doortrekken is ook niet zo veel gevraagd. Zebrapaden in bochten idem dito,...
Ik begrijp dat je zo'n dingen niet altijd beseft als je zelf geen moto rijdt, maar neem er dan het advies van een motorvereniging bij ajb.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
-
Waals ministerie burgerlijk aansprakelijk voor dood motards :
Comment
-
Misschien had zo'n motovriendelijke vangrail ook het leven kunnen redden v onderstaande Porsche testpiloot ?
Vanochtend is een Porsche testrijder op de Duitse A5 bij een ongeval met een prototype om het leven gekomen.
Op de Duitse A5 bij Darmstadt is vanochtend een 51-jarige testrijder van Porsche om het leven gekomen. Hij reed met een protoype van een nieuwe 911. Een tweede testauto, die hem volgde, kon het ongeluk nog net ontwijken.
De Duitse politie geeft verder geen informatie over de details van het ongeval.
Door nog onbekende oorzaak is de auto tegen de middenvangrail gekomen en is daaronder vijftig meter doorgeschoten. De Autobahn is door de crash tot zeven uur vanochtend afgesloten geweest; ook het verkeer in de tegengestelde richting naar Frankfurt heeft hinder ondervonden door het ongeluk.
Bron : http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10960
Want dan zou het voertuig niet onder de vangrail doorgeschoven zijn maar weggekaatst , dan hadden kreukelzone's vh voertuig hun werk kunnen doen , als je met de neus onder vangrail doorgaat en pas met de voorruitstijlen tegen vangrail komt is er weinig of geen kreukelzone en is onthoofding niet denkbeeldig
Foto's: Carpix
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDie is er tegen 200km/h opgereden. Dan maakt het ook weinig meer uit.
Wat we wél zeker zijn, dat is dat het slecht afgelopen is met een "motoronvriendelijke vangrail".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWel dan hebben ze gelogen op het nieuws van ARD en ZDF. De teller stond wel degelijk op 200 toen ze de auto onder de vangrail haalden.
Comment
-
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag. En het zou waarschijnlijk beter afgelopen zijn, zelfs aan 200km/h kan zoiets goed aflopen, of toch beter dan nu.
Ze zijn op 't moment in een hele lange bocht vangrails aan het aanleggen op de E40 in Jabbeke. Een boord op zo'n 1m hoogte, 1 op 50-60 cm en dan de gapende leegte. I don't get it. Steek daaronder toch nog een boord!Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag. En het zou waarschijnlijk beter afgelopen zijn, zelfs aan 200km/h kan zoiets goed aflopen, of toch beter dan nu.
Ze zijn op 't moment in een hele lange bocht vangrails aan het aanleggen op de E40 in Jabbeke. Een boord op zo'n 1m hoogte, 1 op 50-60 cm en dan de gapende leegte. I don't get it. Steek daaronder toch nog een boord!
Met een boord op 1 meter ben je bij een gewone auto toch niks?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenMeer van dat!
Misschien beginnen er dan eindelijk een paar euro's te vallen...
Aan de andere kant, wat is 7.500 euro voor een mensenleven?
Tegenwoordig is een mensenleven geen € meer waard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenBlijkbaar houden ze enkel SUV's in gedachten...
Met een boord op 1 meter ben je bij een gewone auto toch niks?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment