Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Europese wegen testen op motorvriendelijkheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Europese wegen testen op motorvriendelijkheid

    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.



    .

  • #2
    Een stap in d egoede richting. Maar nog steeds wordt bij de aanleg van nieuwe wegen bijna enkel met auto's rekening gehouden. Het is ongelooflijk hoeveel riooldeksels in een bocht in het midden van het wegdek liggen! In bochten de vangrail tot de grond doortrekken is ook niet zo veel gevraagd. Zebrapaden in bochten idem dito,...

    Ik begrijp dat je zo'n dingen niet altijd beseft als je zelf geen moto rijdt, maar neem er dan het advies van een motorvereniging bij ajb.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • #3
      Waals ministerie burgerlijk aansprakelijk voor dood motards :

      Comment


      • #4
        Meer van dat!
        Misschien beginnen er dan eindelijk een paar euro's te vallen...

        Aan de andere kant, wat is 7.500 euro voor een mensenleven?
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • #5
          Misschien had zo'n motovriendelijke vangrail ook het leven kunnen redden v onderstaande Porsche testpiloot ?

          Vanochtend is een Porsche testrijder op de Duitse A5 bij een ongeval met een prototype om het leven gekomen.


          Op de Duitse A5 bij Darmstadt is vanochtend een 51-jarige testrijder van Porsche om het leven gekomen. Hij reed met een protoype van een nieuwe 911. Een tweede testauto, die hem volgde, kon het ongeluk nog net ontwijken.


          De Duitse politie geeft verder geen informatie over de details van het ongeval.
          Door nog onbekende oorzaak is de auto tegen de middenvangrail gekomen en is daaronder vijftig meter doorgeschoten. De Autobahn is door de crash tot zeven uur vanochtend afgesloten geweest; ook het verkeer in de tegengestelde richting naar Frankfurt heeft hinder ondervonden door het ongeluk.


          Bron : http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10960

          Want dan zou het voertuig niet onder de vangrail doorgeschoven zijn maar weggekaatst , dan hadden kreukelzone's vh voertuig hun werk kunnen doen , als je met de neus onder vangrail doorgaat en pas met de voorruitstijlen tegen vangrail komt is er weinig of geen kreukelzone en is onthoofding niet denkbeeldig

          Foto's: Carpix
          Last edited by ; 13/02/2009, 23:48.

          Comment


          • #6
            Die is er tegen 200km/h opgereden. Dan maakt het ook weinig meer uit.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Die is er tegen 200km/h opgereden. Dan maakt het ook weinig meer uit.
              Dat weet je niet zeker...

              Wat we wél zeker zijn, dat is dat het slecht afgelopen is met een "motoronvriendelijke vangrail".

              Comment


              • #8
                Wel dan hebben ze gelogen op het nieuws van ARD en ZDF. De teller stond wel degelijk op 200 toen ze de auto onder de vangrail haalden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Wel dan hebben ze gelogen op het nieuws van ARD en ZDF. De teller stond wel degelijk op 200 toen ze de auto onder de vangrail haalden.
                  Ik had het niet daarover, maar over hetgeen je zei dat het (type vangrail) dan maar weinig meer uitmaakt.

                  Comment


                  • #10
                    Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag. En het zou waarschijnlijk beter afgelopen zijn, zelfs aan 200km/h kan zoiets goed aflopen, of toch beter dan nu.

                    Ze zijn op 't moment in een hele lange bocht vangrails aan het aanleggen op de E40 in Jabbeke. Een boord op zo'n 1m hoogte, 1 op 50-60 cm en dan de gapende leegte. I don't get it. Steek daaronder toch nog een boord!
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #11
                      Ik denk niet dat die Porsche daar frontaal opgereden is, dus een vangrail tot op de grond had meer zeker meer kans geboden dat 'ie er levend vanaf zou zijn gekomen. Hij zou er simpelweg afgeketst worden.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag. En het zou waarschijnlijk beter afgelopen zijn, zelfs aan 200km/h kan zoiets goed aflopen, of toch beter dan nu.

                        Ze zijn op 't moment in een hele lange bocht vangrails aan het aanleggen op de E40 in Jabbeke. Een boord op zo'n 1m hoogte, 1 op 50-60 cm en dan de gapende leegte. I don't get it. Steek daaronder toch nog een boord!
                        Blijkbaar houden ze enkel SUV's in gedachten...
                        Met een boord op 1 meter ben je bij een gewone auto toch niks?

                        Comment


                        • #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Meer van dat!
                          Misschien beginnen er dan eindelijk een paar euro's te vallen...

                          Aan de andere kant, wat is 7.500 euro voor een mensenleven?
                          Dat is het juist,
                          Tegenwoordig is een mensenleven geen € meer waard

                          Comment


                          • #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                            Blijkbaar houden ze enkel SUV's in gedachten...
                            Met een boord op 1 meter ben je bij een gewone auto toch niks?
                            Zal wel voor de camions zijn zeker? Ik had daar nog niet bij stilgestaan eigenlijk.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment

                            Working...
                            X