Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke brandstof voor honda novio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke brandstof voor honda novio

    Ik had al een hele tijd een honda novio staan maar nu ben ik hem aan het opknappen. Maar weet er mss iemand of er gewone benzine of twee takt in moet.

  • #2
    99% van de Amigo en Novio's zijn viertakten dus die van u zal er ook wel eentje zijn. Je hoort trouwens duidelijk aan het motorgeluid of je met een tweetakt of viertakt te maken hebt.

    Comment


    • #3
      95 zal volstaan

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        99% van de Amigo en Novio's zijn viertakten dus die van u zal er ook wel eentje zijn. Je hoort trouwens duidelijk aan het motorgeluid of je met een tweetakt of viertakt te maken hebt.
        Je ruikt het ook of het een tweetakt is of niet.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
          Je ruikt het ook of het een tweetakt is of niet.
          En zien... alhoewel, als mijn amigooke koud staat stoot 'm blauwen doemp uit dat 't niet meer normaal is.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            95 zal volstaan

            dan zal 'k het daar me doen he
            merci

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door cooper_1991 Bekijk Berichten
              dan zal 'k het daar me doen he
              merci
              Je bent toch zeker dat je een viertakt hebt hé?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door cooper_1991 Bekijk Berichten
                Ik had al een hele tijd een honda novio staan maar nu ben ik hem aan het opknappen. Maar weet er mss iemand of er gewone benzine of twee takt in moet.
                Heb je een foto van het blok? Er zijn een zeer klein aantal 2-takt novio's/amigo's gemaakt. De rest is allemaal 4-takt. Deze blokjes hebben het liefst van al gewone 95. Omdat deze blokjes allemaal gietijzeren kopjes hebben, moet je loodvervanger gebruiken. Een honda met aluminium kop (SS, CD) kan er beter tegen omdat hij vlugger afkoelt.
                Powered by Detroit Diesel.

                Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                  Heb je een foto van het blok? Er zijn een zeer klein aantal 2-takt novio's/amigo's gemaakt. De rest is allemaal 4-takt. Deze blokjes hebben het liefst van al gewone 95. Omdat deze blokjes allemaal gietijzeren kopjes hebben, moet je loodvervanger gebruiken. Een honda met aluminium kop (SS, CD) kan er beter tegen omdat hij vlugger afkoelt.

                  Oeps, is dat zo van die loodvervanger? Wist ik niet.
                  Ik kap al jaren gewone 95 (loodvrij dus) in m'n Amigo, tot hiertoe nog geen problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat dat brommerke per jaar misschien maar een 10 km's bolt, te weinig om problemen te ondervinden waarschijnlijk.

                  Comment


                  • #10
                    ik ben ni zeker, maar tanken ze in japan niet als eerste loodvrij, voor de amerikanen zelfs ?

                    Comment


                    • #11
                      Je moet mij niet geloven, maar het kan verstandig zijn.
                      Ik spreek uit ervaring. Ik gebruik in de novio en zelfs in de SS50 (K3) loodvervanger. Je mag niet vergeten dat die blokjes ontworpen zijn in de jaren 60, heel vroeg 70.
                      Powered by Detroit Diesel.

                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                        Je moet mij niet geloven, maar het kan verstandig zijn.
                        Ik spreek uit ervaring. Ik gebruik in de novio en zelfs in de SS50 (K3) loodvervanger. Je mag niet vergeten dat die blokjes ontworpen zijn in de jaren 60, heel vroeg 70.
                        Ik geloof je wel hoor.
                        Btw, heb jij een SS50? Post eens wat foto's. Als gastje van 16 was de SS50 mijn tweede natte droom... na de Honda Dax.
                        Spijtig genoeg was ik vroerger straatarm en moest ik het doen met een Amigo, waar ik ook supertevreden van was hoor, ben eigenlijk, want 'k heb 'm nog.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                          Heb je een foto van het blok? Er zijn een zeer klein aantal 2-takt novio's/amigo's gemaakt. De rest is allemaal 4-takt. Deze blokjes hebben het liefst van al gewone 95. Omdat deze blokjes allemaal gietijzeren kopjes hebben, moet je loodvervanger gebruiken. Een honda met aluminium kop (SS, CD) kan er beter tegen omdat hij vlugger afkoelt.
                          Gietyzeren kop ?

                          nooit gezien bij een honda.....de c310 had al een allu. kop

                          De cilinder was gietyzer met daarin een bus van ander materiaal.
                          Last edited by chris k; 12/08/2007, 16:46.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                            Gietyzeren kop ?

                            nooit gezien bij een honda.....de c310 had al een allu. kop

                            De cilinder was gietyzer met daarin een bus van ander materiaal.

                            Dat is een C310S. De C310S had zelfs al een hemisferische verbrandingskamer. De C310A had een ijzeren cilinderkop met parallelkleppen.

                            Je kan nooit genoeg Honda's hebben gezien. Het is inderdaad wel de minderheid die ijzeren koppen heeft.
                            Last edited by PT Cruiser; 12/08/2007, 18:44.
                            Powered by Detroit Diesel.

                            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik geloof je wel hoor.
                              Btw, heb jij een SS50? Post eens wat foto's. Als gastje van 16 was de SS50 mijn tweede natte droom... na de Honda Dax.
                              Spijtig genoeg was ik vroerger straatarm en moest ik het doen met een Amigo, waar ik ook supertevreden van was hoor, ben eigenlijk, want 'k heb 'm nog.

                              Ik heb een SS50 van ca.1978. Is dat je gedroomde model? Foto's heb ik er niet echt af. Maar hij heeft wel al een paar keer op de showstand van de honda classic bikes club gestaan op de beurs moto retro wieze.

                              Op de website van de club zal je bij de rubriek beurzen (ik denk dat het in 2005 was) wel een foto vinden. Maar sindsdien is er veel aan gewijzigd; nieuwe uitlaat, bagagerek, voetsteunen, pinkers,....
                              Powered by Detroit Diesel.

                              Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                Dat is een C310S. De C310S had zelfs al een hemisferische verbrandingskamer. De C310A had een ijzeren cilinderkop met parallelkleppen.

                                Nog niet veel honda's gezien zeker? Het is inderdaad wel de minderheid die ijzeren koppen heeft.
                                Ik had al een honda van voor je er was! die C310 >S< was ik vergeten ( sorry)...maar ik heb de folder er de nog van.

                                Uwe SS50 daar ik ik ook de folder nog van.

                                Ik heb al veel honda's weten uitkomen en er aan vele gewerkt (opgedreven vroeger ! toen mocht dat ook niet)

                                Ik heb nog een CB 50 JF staan ( een JF ) van 1981 ....weet je wat die JF is?

                                Comment


                                • #17
                                  Sorry m'n beste man. Ik had me wat sterk uitgedrukt, daarom heb ik ge-edit.

                                  Die JF is dacht ik een brommer die als moto is ingeschreven?

                                  Als je die folders ooit eens weg doet, laat me dan iets weten aub?
                                  Powered by Detroit Diesel.

                                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                    Sorry m'n beste man. Ik had me wat sterk uitgedrukt, daarom heb ik ge-edit.

                                    Die JF is dacht ik een brommer die als moto is ingeschreven?
                                    Juist die JF is van als motor ingeschreven
                                    Als je die folders ooit eens weg doet, laat me dan iets weten aub?
                                    Ah ....ook een echte honda ( brommer ) liefhebber.

                                    Ik weet niet of je op deze website al eens gekeken hebt... van onze buren


                                    Daar staan nog brochures,onderdelen en brommers tekoop ...verschiet niet van de prijzen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olie!!

                                      Controleer ook maar eens dat er nog olie in zit, zoja vervang ze maar eens!

                                      Ga je eens wa foto's posten van de restauratie? voor-na.

                                      Dit is mijn honda novio-r. Heel leuke brommertjes. Je kan gemakkelijk 50 kilometer rijden met 1 liter benzine.
                                      Bijgevoegde Bestanden

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                                        Ah ....ook een echte honda ( brommer ) liefhebber.

                                        Ik weet niet of je op deze website al eens gekeken hebt... van onze buren


                                        Daar staan nog brochures,onderdelen en brommers tekoop ...verschiet niet van de prijzen.
                                        Ja, die site ken ik. Ik heb daar al eens onderdelen voor mijn SS gekocht. Gelukkig zijn de onderdelen beter geprijsd. Alleen de 600km valt zwaar tegen. Als je nog wat sites wil, pm je maar eens.
                                        Powered by Detroit Diesel.

                                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X