Ik had al een hele tijd een honda novio staan maar nu ben ik hem aan het opknappen. Maar weet er mss iemand of er gewone benzine of twee takt in moet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke brandstof voor honda novio
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten99% van de Amigo en Novio's zijn viertakten dus die van u zal er ook wel eentje zijn. Je hoort trouwens duidelijk aan het motorgeluid of je met een tweetakt of viertakt te maken hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk BerichtenJe ruikt het ook of het een tweetakt is of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten95 zal volstaan
dan zal 'k het daar me doen he
merci
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper_1991 Bekijk Berichtendan zal 'k het daar me doen he
merci
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper_1991 Bekijk BerichtenIk had al een hele tijd een honda novio staan maar nu ben ik hem aan het opknappen. Maar weet er mss iemand of er gewone benzine of twee takt in moet.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenHeb je een foto van het blok? Er zijn een zeer klein aantal 2-takt novio's/amigo's gemaakt. De rest is allemaal 4-takt. Deze blokjes hebben het liefst van al gewone 95. Omdat deze blokjes allemaal gietijzeren kopjes hebben, moet je loodvervanger gebruiken. Een honda met aluminium kop (SS, CD) kan er beter tegen omdat hij vlugger afkoelt.
Oeps, is dat zo van die loodvervanger? Wist ik niet.
Ik kap al jaren gewone 95 (loodvrij dus) in m'n Amigo, tot hiertoe nog geen problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat dat brommerke per jaar misschien maar een 10 km's bolt, te weinig om problemen te ondervinden waarschijnlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenJe moet mij niet geloven, maar het kan verstandig zijn.
Ik spreek uit ervaring. Ik gebruik in de novio en zelfs in de SS50 (K3) loodvervanger. Je mag niet vergeten dat die blokjes ontworpen zijn in de jaren 60, heel vroeg 70.
Btw, heb jij een SS50? Post eens wat foto's. Als gastje van 16 was de SS50 mijn tweede natte droom... na de Honda Dax.
Spijtig genoeg was ik vroerger straatarm en moest ik het doen met een Amigo, waar ik ook supertevreden van was hoor, ben eigenlijk, want 'k heb 'm nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenHeb je een foto van het blok? Er zijn een zeer klein aantal 2-takt novio's/amigo's gemaakt. De rest is allemaal 4-takt. Deze blokjes hebben het liefst van al gewone 95. Omdat deze blokjes allemaal gietijzeren kopjes hebben, moet je loodvervanger gebruiken. Een honda met aluminium kop (SS, CD) kan er beter tegen omdat hij vlugger afkoelt.
nooit gezien bij een honda.....de c310 had al een allu. kop
De cilinder was gietyzer met daarin een bus van ander materiaal.Last edited by chris k; 12/08/2007, 16:46.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk BerichtenGietyzeren kop ?
nooit gezien bij een honda.....de c310 had al een allu. kop
De cilinder was gietyzer met daarin een bus van ander materiaal.
Dat is een C310S. De C310S had zelfs al een hemisferische verbrandingskamer. De C310A had een ijzeren cilinderkop met parallelkleppen.
Je kan nooit genoeg Honda's hebben gezien. Het is inderdaad wel de minderheid die ijzeren koppen heeft.Last edited by PT Cruiser; 12/08/2007, 18:44.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk geloof je wel hoor.
Btw, heb jij een SS50? Post eens wat foto's. Als gastje van 16 was de SS50 mijn tweede natte droom... na de Honda Dax.
Spijtig genoeg was ik vroerger straatarm en moest ik het doen met een Amigo, waar ik ook supertevreden van was hoor, ben eigenlijk, want 'k heb 'm nog.
Ik heb een SS50 van ca.1978. Is dat je gedroomde model? Foto's heb ik er niet echt af. Maar hij heeft wel al een paar keer op de showstand van de honda classic bikes club gestaan op de beurs moto retro wieze.
Op de website van de club zal je bij de rubriek beurzen (ik denk dat het in 2005 was) wel een foto vinden. Maar sindsdien is er veel aan gewijzigd; nieuwe uitlaat, bagagerek, voetsteunen, pinkers,....Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenDat is een C310S. De C310S had zelfs al een hemisferische verbrandingskamer. De C310A had een ijzeren cilinderkop met parallelkleppen.
Nog niet veel honda's gezien zeker? Het is inderdaad wel de minderheid die ijzeren koppen heeft.
Uwe SS50 daar ik ik ook de folder nog van.
Ik heb al veel honda's weten uitkomen en er aan vele gewerkt (opgedreven vroeger ! toen mocht dat ook niet)
Ik heb nog een CB 50 JF staan ( een JF ) van 1981 ....weet je wat die JF is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenSorry m'n beste man. Ik had me wat sterk uitgedrukt, daarom heb ik ge-edit.
Die JF is dacht ik een brommer die als moto is ingeschreven?
Juist die JF is van als motor ingeschreven
Als je die folders ooit eens weg doet, laat me dan iets weten aub?
Ik weet niet of je op deze website al eens gekeken hebt... van onze buren
Daar staan nog brochures,onderdelen en brommers tekoop ...verschiet niet van de prijzen.
Comment
-
Olie!!
Controleer ook maar eens dat er nog olie in zit, zoja vervang ze maar eens!
Ga je eens wa foto's posten van de restauratie? voor-na.
Dit is mijn honda novio-r. Heel leuke brommertjes. Je kan gemakkelijk 50 kilometer rijden met 1 liter benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk BerichtenAh ....ook een echte honda ( brommer ) liefhebber.
Ik weet niet of je op deze website al eens gekeken hebt... van onze buren
Daar staan nog brochures,onderdelen en brommers tekoop ...verschiet niet van de prijzen.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
Comment