Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kreidler, Zündapp en co lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ouwe brommertjes...

'k ga m'n Flandria in orde maken als we verhuisd zijn.

Comment

Die Maserati's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
        Die Maserati's.
        d'r was nog zo een italiaans merk, met een 101 cc, als ik me niet vergis. iets in dezelfde stijl... ik denk er even over na.

Comment

ondertussen maar even een Puch.

Comment

Derbi heeft in de jaren stillekes ook eens een mooie racebrommer gemaakt, ik vind er geen foto's meer van.

Eens kijken op thumperpage.

Comment

Mijn broer is van plan zo'n soort Puch aan te schaffen. Kan goed zijn dat ie deze vakantie nog gaat kijken voor zo'n ding.

Comment

Hebbes! Derbi Tricampeona

Comment

ik vind dit een leuk topic.

Comment

eigelijk best wel leuk dat je voor pap een kado voor jezelf kan kopen

Comment

Moto Morini Corsarino.

Moto Guzzi Dingo

Comment

Flandria Imola4

Flandria sp537

Comment

FLANDRIA record 1967 3 speed 49c

Demm Capri

Comment

Thuis hebben we 3 zo een machientjes staan.
                            Een kreidler Florett RS met het (sterkste) 6.25 pk blok in het bmw oranje van toen. Toen gekocht voor 30.000 BEF wat niet goedkoop was, bovendien is hij in originele staat. Dat ding gaat als een speer vooruit en heeft een zalig, scherp 50 cc geluidje, echt het mooiste geluid ooit.
                            Voor mij is het hemels, een echte brommer voor mannen! Ik heb er 3 jaar ongelooflijk veel plezier aan beleefd.
                            Hij gaat ongelooflijk vooruit en haalt makkelijk 90 à 95 km/h. Daarom hebben we besloten om hem te verzekeren als motorfiets en heeft hij nu een nummerbord.
                            Kortom, de rolls royce onder de brommers van toen.

Verder hebben we nog een eitank staan uit '64, volledig gerestaureerd en is echt een juweeltje. We hebben hem toen gekocht voor echt een appel en een ei. Uiteraard waren er kosten mee gebonden zoals zandstralen, herspuiten in de originele kleur van kreidler, nieuwe uitlaat, nieuwe bouten en moeren, de motor volledig laten reviseren, ....
                            Hij rijdt boterzacht, wordt alleen mee gereden als het buiten zonnig en droog weer is. Na het ritje wordt het stof altijd afgedaan.

Als laatste hebben we nog een kreidler mustang uit '81 staan. Een leuk brommertje, maar kan niet tippen aan het geluid en de kracht van de florett, noch aan de eitank dat echt een juweeltje is.

Al de brommers worden perfect onderhouden. Als het weer het toelaat maken mijn vader en ik een ritje van om en bij 35 km's.

Ik kan er uren over blijven voortgaan, dat waren nog brommers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                              Thuis hebben we 3 zo een machientjes staan.
                              Een kreidler Florett RS met het (sterkste) 6.25 pk blok in het bmw oranje van toen. Toen gekocht voor 30.000 BEF wat niet goedkoop was, bovendien is hij in originele staat. Dat ding gaat als een speer vooruit en heeft een zalig, scherp 50 cc geluidje, echt het mooiste geluid ooit.
                              Voor mij is het hemels, een echte brommer voor mannen! Ik heb er 3 jaar ongelooflijk veel plezier aan beleefd.
                              Hij gaat ongelooflijk vooruit en haalt makkelijk 90 à 95 km/h. Daarom hebben we besloten om hem te verzekeren als motorfiets en heeft hij nu een nummerbord.
                              Kortom, de rolls royce onder de brommers van toen.

Verder hebben we nog een eitank staan uit '64, volledig gerestaureerd en is echt een juweeltje. We hebben hem toen gekocht voor echt een appel en een ei. Uiteraard waren er kosten mee gebonden zoals zandstralen, herspuiten in de originele kleur van kreidler, nieuwe uitlaat, nieuwe bouten en moeren, de motor volledig laten reviseren, ....
                              Hij rijdt boterzacht, wordt alleen mee gereden als het buiten zonnig en droog weer is. Na het ritje wordt het stof altijd afgedaan.

Als laatste hebben we nog een kreidler mustang uit '81 staan. Een leuk brommertje, maar kan niet tippen aan het geluid en de kracht van de florett, noch aan de eitank dat echt een juweeltje is.

Al de brommers worden perfect onderhouden. Als het weer het toelaat maken mijn vader en ik een ritje van om en bij 35 km's.

Wauw, mooie verzameling heb je.

Comment

heerlijk.

in plaats van uren te leuteren zou je beter foto's maken.

Comment

Zo eentje is het dus. Maar dan wel met het toen optionele beenscherm vanvoor. En een vierbakje.

Jammer dat je kreidlers niet meer zo vaak tegenkomt op beurzen. En als je een tegenkomt zijn meestal afgebeuld en afgeragd ofwel zijn ze in originele of gerestaureerde staat, maar dan wel peperduur.
                                  De grootste kans om een goedkoop en origineel te vinden ligt het grootst in duitsland of luxemburg.

Comment

Een kreidler Florett RS met het (sterkste) 6.25 pk blok in het bmw oranje van toen. Voor mij is het hemels, een echte brommer voor mannen! Ik heb er 3 jaar ongelooflijk veel plezier aan beleefd.
                                    ik haal 105 met 12 pk

Comment

Zo eentje is het dus. Maar dan wel met het toen optionele beenscherm vanvoor. En een vierbakje.

Jammer dat je kreidlers niet meer zo vaak tegenkomt op beurzen. En als je een tegenkomt zijn meestal afgebeuld en afgeragd ofwel zijn ze in originele of gerestaureerde staat, maar dan wel peperduur.
                                      De grootste kans om een goedkoop en origineel te vinden ligt het grootst in duitsland of luxemburg.
                                      En mijn broer heeft 'r zo eentje verkocht voor twee keer niks een paar jaar terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                        heerlijk.

in plaats van uren te leuteren zou je beter foto's maken.
                                        Als het weer het toelaat morgen, zal ik er zeker trekken.

Comment

Working...
                                        X