Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje motorrijbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vraagje motorrijbewijs

Twee jaar geleden heb ik mijn motorrijbewijs A gehaald. Sindsdien heb ik echter mijn examenuitslag nog niet gaan omwisselen in het gemeentehuis voor mijn rijbewijs (uitslag is 3jaar geldig). Op het tijdstip van examen was ik 20jaar en staat dus op mijn uitslag <25kW. Nu ben ik echter 22jaar, dus vraag ik mij nu af of ik een 'volwaardig' rijbewijs zal krijgen of een <25kW rijbewijs?
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

Je moet 3jaar je <25kw rijbewijs aanhouden voor die automatisch wordt omgezet in een volwaardig exemplaar.

Comment

Ik dacht maar 2 jaar...
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

't is 2 jaar want ik was er op mijn 20ste al vanaf probleem is dat je uw 25kw rijbewijs 2 jaar moet hebben...dus gij zult nog opgescheept zitten met da klein. hoewel...ge zijt 22 jaar nu. vraag 't eens na in een rijschool.

Comment

De rijschool antwoordde mij dit:

Geachte,
          Volgens mijn bescheiden mening is het als volgt, vermits u de rijlessen gevolgd heeft voor een min 25 KW zijn deze lessen enkel en alleen geldig voor een rijbewijs van deze categorie.

et vriendelijke groeten
          A Van de Vyver

Die willen mij precies nog eens lessen laten volgen voor een +25kW
          BMW E61 525d LCI '09
          Suzuki Bandit 1250NA /07
          Fiesta Red Edition '16

Comment

Dat lijkt me ook...

En als het echt niet anders kan, rij je eerst met ene moto die enkele officieel op 25kw staat
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

stom van je. je had beter dat vodje gaan halen, ook al heb je nog niet gereden kon het nu al omgezet worden naar de hogere klasse. Van welke leeftijd krijg je echter automatisch een volledig? Want voor hetzelfde geld zien ze het op de gemeente niet en geven ze een volwaardig mee. zo is er een vriendin die een examen aflegde voor automaat en een gewoon rijbewijs meekreeg. gemakkelijk verdiend.

Comment

Waarom heb je da ooit gedaan als je het toch ni nodig had Als je u rij-examen hebt afgelegd met een beperkte motor(<25kw) dan krijgt ge dus logischerwijs een beperkt rijbewijs. Na 2 jaar in het bezit te zijn geweest van dit beperkte rijbewijs(wat niet bij u het geval!!), ongeacht je leeftijd, mag je dit gaan omruilen in een onbeperkt. Stel je legt op je 80 jaar je motor-examen af met een BEPERKTE motor dan krijg je dus een beperkt rijbewijs en moet je tot je 82 jaar wachten voor je onbeperkt. Vanaf je 21jaar heb je gewoon de mogelijkheid om u examen af te leggen met een ONBEPERKTE motor, waardoor je direct je onbeperkt rijbewijs hebt natuurlijk. Maar in u geval moet je dus nog 2 jaar wachten voor het onbeperkte rijbewijs.

Comment

Ok, bedankt voor de verduidelijking

Zo een ramp is het nu ook niet, ben toch maar van plan binnen 1à2jaar een motor te kopen..
                  In tussentijd wou ik wel eens een moto huren, maar ik vrees dat er niet veel 25kW motoren verhuurd worden

Heb dat examen indertijd ook vooral gedaan omdat op dat moment het praktisch examen net moeilijker ging worden, dus ik heb nog net het 'makkelijk' examen kunnen doen.
                  BMW E61 525d LCI '09
                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                  Fiesta Red Edition '16

Comment

Working...
                  X