Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derbi supermotard inrijdperiode?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Derbi supermotard inrijdperiode?

Hey iedereen, ne maat van my heeft een derbi sm xtreme ofzoiets en hij zit nu aan 300 km en beweert dat hij die moet inrijden tot 1000km.. Nu vraag ik me toch af.. is dat normaal? Ik dacht dat zoiets al op 200 km ingereden was, laat staan dat het nodig is? Iemand een idee?
    Alvast bedankt!
    -

Ik heb op mijn GSXR toch ook een inrij periode gehad van 1000km.
    In die periode wordt er gevraagd om veel variabele toerentallen te maken, liefst niet boven de 6000 toeren te gaan (maar da's natuurlijk niet altijd evident) en na 1000 km is de olie ververst. Nu na 2000km zal ik al wel eens de rode zone gaan opzoeken (op de gepaste moment en in 'toelaatbare' omstandigheden uiteraard).

Comment

Indeed, maar das dan ook al een serieus blok, niet? Alles zal natuurlijk wel moeten worden ingereden, maar toen ik mijne nieuw kocht, vermelde niemand iets over het inrijden.
      -

Comment

tja...soms vraag ik mij ook af of het niet gewoon te doen is om die extra litertjes olie te kunnen verpatsen na 1000km. Alleszins zou ik de eerste honderden km's toch niet te veel bruskeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
          tja...soms vraag ik mij ook af of het niet gewoon te doen is om die extra litertjes olie te kunnen verpatsen na 1000km. Alleszins zou ik de eerste honderden km's toch niet te veel bruskeren.
          Ok, bedankt!
          -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
            Ok, bedankt!
            Bijna in al uw posts komt er een " " voor
            Opmerkelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
              Bijna in al uw posts komt er een " " voor
              Opmerkelijk
              Hmm, ik ben dan ook een vrolyk persoon hé
              ()
              -

Comment

Ik zou het niet weten, sorry. Maar aangezien het een super-moto is en jij een super-motard, lijkt 't me wel logisch dat 1) die moto geen inrijperiode nodig heeft, en 2) jij wel weet hoe dat moet.

En als dat niet helpt, moet je 't 'es aan Dégioke van 't forum hier vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Ik zou het niet weten, sorry. Maar aangezien het een super-moto is en jij een super-motard, lijkt 't me wel logisch dat 1) die moto geen inrijperiode nodig heeft, en 2) jij wel weet hoe dat moet.

En als dat niet helpt, moet je 't 'es aan Dégioke van 't forum hier vragen.
                  Heb geen idee of het moet, daarom dat ik het vraag hé.. ik DACHT dat ik het wist, maarja ik heb al vanalles gehoord
                  -

Comment

Ik zou me toch aan die 1000 houden. Inrijden wil wel niet zeggen dta je niets mag doen hé. Gewoon niet constant hoge toeren of aan een constant toerental rijden.

De olie die er inzit tijdens de rodage is wel speciale olie (heb ik me laten vertellen). Ook komen er in het begin hele kleine stukje metaal los en die zitten in de olie. Dus na 1000 moet die wel degelijk vervangen worden.
                    Ik zou dus echt niet kijken op die paar euro's als je net een nieuwe Derbi gekocht hebt
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

ik vind 1000km zo veel voor een derbi supermotard

voor een GSXR of ne cruiser kan ik da perfect begrijpen maar voor zo'n relatief "klein" motoke ?

( ale ni da ik er eigenlijk iets van weet )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                        ik vind 1000km zo veel voor een derbi supermotard

voor een GSXR of ne cruiser kan ik da perfect begrijpen maar voor zo'n relatief "klein" motoke ?

( ale ni da ik er eigenlijk iets van weet )
                        Awel ja indd, zo denk ik dus ook
                        -

Comment

Working...
                        X