Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yamaha YBR 125

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Yamaha YBR 125

Nog 1 jaar en 9 maanden wachten en ik mag met een 125cc de baan op met mijn B rijbewijs. Dit ding kost 1700€ en is naar 125cc maatstaven zeer goed afgewerkt. Ik ben vrijdag eens bij motoren Corbeels binnengewandeld en volgens de verkoper zijn ze zodanig populair dat de stock van dit jaar bijna volledig uitverkocht is. Er stond daar zo'n grijze zoals hierboven en een zwarte, zo'n zwarte is vetgeil!

Ik werk op 7 km van mijn huis en zo'n ding verbruikt maar 3l per 100 km. Ideaal, dus dan kan ik met benzine zuipende italianen blijven rijden.

Mooie tellerpartij

Comment

De iets duurdere Suzuki Van Van is ook wel fijn. Ideaal voor mensen die niet in de grijze massa willen verdwijnen.

Comment

En zoiets als ik heb... Honda CBR 125R

Op pagina 4 staan de meeste foto's..

Alléja, 't is een zaligheid om te rijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
          De iets duurdere Suzuki Van Van is ook wel fijn. Ideaal voor mensen die niet in de grijze massa willen verdwijnen.

Zie ik daar een naaf-rem achteraan..

-edit: die YBR heeft ook een naaf-rem achteraan.. Daar zou ik dus al afblijven, maar das mijn bescheiden mening...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
            En zoiets als ik heb... Honda CBR 125R

Op pagina 4 staan de meeste foto's..

Alléja, 't is een zaligheid om te rijden...
            Daar ben ik te groot voor, zowel in de lengte als in de breedte. Ik ben daar vorig jaar eens op gaan zitten, het was precies een pocketbike. Spijtig want zo'n CBR is een heel leuk fietsje. Volgens M&T zowat de best sturende 125, die peperdure Aprilia RS en de Cagiva Mito niet meegerekend.

De YBR heeft al meer het formaat van een zwaardere motor en zit best comfortabel, en is bovendien zowat de goedkoopste achtsteliter dat je kunt vinden

Comment

-edit: die YBR heeft ook een naaf-rem achteraan.. Daar zou ik dus al afblijven, maar das mijn bescheiden mening...
              Naaf rem? Bedoel je een trommelrem?

Comment

voor een 125'je is een trommelrem achteraan meer dan voldoende hoor

Comment

Naaf rem? Bedoel je een trommelrem?

Juist !! Amai, even een steek laten vallen.. Ik bedoelde dus weldegelijk trommelrem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                    voor een 125'je is een trommelrem achteraan meer dan voldoende hoor

Ik heb een schijf op mijn 125, en ik zou niet anders willen... Ik durf wel eens autostrade doen (ik haal 130 redelijk vlot dus...) en ik zou het niet durven zonder schijfremmen.. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk

Comment

Ik heb een schijf op mijn 125, en ik zou niet anders willen... Ik durf wel eens autostrade doen (ik haal 130 redelijk vlot dus...) en ik zou het niet durven zonder schijfremmen.. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
                      ik gebruik 'n achterrem enkel om wat bij te remmen in een bocht indien nodig

het kan natuurlijk aan mijn moto liggen maar bij mij is dat meer een vertrager dan een echte rem

Comment

Trommelremmen doen hun werk ook deftig. Trouwens, er zijn tegenwoordig ook nog veel auto's met trommels vanachter. Zelfs bij BMW.

Comment

En dat YBR'tje weegt maar 113kg dus echt zwaar remspul heeft dat niet nodig.

Comment

Mmm die YBR... daar had ik ook nog naar gekeken. Speciaal laten staan omdat die kwalitatief toch een stuk minder is dan de CBR125R. Dat merk je aan kleine zaken, zoals afwerking, maar ook aan technische verschillen. Die remschijf is er één van en wees gerust, dat verschil merk je ook bij een 125cc.

Overschat trouwens de "grootte" van de YBR125 niet. Je zit er zeker niet comfortabeler op dan op de CBR125. Door de rechtere zitpositie op de YBR heb je wel dat gevoel, maar je zit ontzettend naar voren gedrukt door het zadel. Op de CBR lig je iets meer en daardoor ligt die motor veel beter in de hand.

/edit : wel nog even bij vermelden dat de nadelen van de YBR goedgemaakt worden door de lagere prijs. Dus ja, je betaalt wat je krijgt.
                            Last edited by Caesar2; 03/09/2007, 00:01.
                            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                              Mmm die YBR... daar had ik ook nog naar gekeken. Speciaal laten staan omdat die kwalitatief toch een stuk minder is dan de CBR125R. Dat merk je aan kleine zaken, zoals afwerking, maar ook aan technische verschillen. Die remschijf is er één van en wees gerust, dat verschil merk je ook bij een 125cc.

Overschat trouwens de "grootte" van de YBR125 niet. Je zit er zeker niet comfortabeler op dan op de CBR125. Door de rechtere zitpositie op de YBR heb je wel dat gevoel, maar je zit ontzettend naar voren gedrukt door het zadel. Op de CBR lig je iets meer en daardoor ligt die motor veel beter in de hand.

/edit : wel nog even bij vermelden dat de nadelen van de YBR goedgemaakt worden door de lagere prijs. Dus ja, je betaalt wat je krijgt.
                              Daar ben ik ook van overtuigd

Comment

Blijft de achterrem hé.
                                En als het echt een noodstop is, zal die niet heel veel verschil uitmaken.
                                Op m'n vespa 125 zat ook een trommelrem. Heb nooit het gevoel gehad dat die tekortschoot, ook als het echt niet mocht...
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

in die klasse vind ik de Varadero van Honda zeker de mooiste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                    in die klasse vind ik de Varadero van Honda zeker de mooiste
                                    Ja, maar voor dat geld kan ik 2 YBR's kopen.

Comment

Ja, maar voor dat geld kan ik 2 YBR's kopen.
                                      fok, ik had over de prijs gelezen, die is echt wel scherp
                                      twee jaar garantie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                        fok, ik had over de prijs gelezen, die is echt wel scherp
                                        twee jaar garantie?
                                        Die prijs in de openingspost is verkeerd, dat is ongeveer de prijs van de vergelijkbare Sym XS en de Keeway Speed. Die kosten rond de 1700€ maar zijn niet goed afgewerkt en hebben minderwaardige veerelementen. De ybr kost rond de 2.200 €. wat nog altijd niet veel is.

Comment

Working...
                                        X