Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nog 1 jaar en 9 maanden wachten en ik mag met een 125cc de baan op met mijn B rijbewijs. Dit ding kost 1700€ en is naar 125cc maatstaven zeer goed afgewerkt. Ik ben vrijdag eens bij motoren Corbeels binnengewandeld en volgens de verkoper zijn ze zodanig populair dat de stock van dit jaar bijna volledig uitverkocht is. Er stond daar zo'n grijze zoals hierboven en een zwarte, zo'n zwarte is vetgeil!
Ik werk op 7 km van mijn huis en zo'n ding verbruikt maar 3l per 100 km. Ideaal, dus dan kan ik met benzine zuipende italianen blijven rijden.
Daar ben ik te groot voor, zowel in de lengte als in de breedte. Ik ben daar vorig jaar eens op gaan zitten, het was precies een pocketbike. Spijtig want zo'n CBR is een heel leuk fietsje. Volgens M&T zowat de best sturende 125, die peperdure Aprilia RS en de Cagiva Mito niet meegerekend.
De YBR heeft al meer het formaat van een zwaardere motor en zit best comfortabel, en is bovendien zowat de goedkoopste achtsteliter dat je kunt vinden
voor een 125'je is een trommelrem achteraan meer dan voldoende hoor
Ik heb een schijf op mijn 125, en ik zou niet anders willen... Ik durf wel eens autostrade doen (ik haal 130 redelijk vlot dus...) en ik zou het niet durven zonder schijfremmen.. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
Ik heb een schijf op mijn 125, en ik zou niet anders willen... Ik durf wel eens autostrade doen (ik haal 130 redelijk vlot dus...) en ik zou het niet durven zonder schijfremmen.. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
ik gebruik 'n achterrem enkel om wat bij te remmen in een bocht indien nodig
het kan natuurlijk aan mijn moto liggen maar bij mij is dat meer een vertrager dan een echte rem
Mmm die YBR... daar had ik ook nog naar gekeken. Speciaal laten staan omdat die kwalitatief toch een stuk minder is dan de CBR125R. Dat merk je aan kleine zaken, zoals afwerking, maar ook aan technische verschillen. Die remschijf is er één van en wees gerust, dat verschil merk je ook bij een 125cc.
Overschat trouwens de "grootte" van de YBR125 niet. Je zit er zeker niet comfortabeler op dan op de CBR125. Door de rechtere zitpositie op de YBR heb je wel dat gevoel, maar je zit ontzettend naar voren gedrukt door het zadel. Op de CBR lig je iets meer en daardoor ligt die motor veel beter in de hand.
/edit : wel nog even bij vermelden dat de nadelen van de YBR goedgemaakt worden door de lagere prijs. Dus ja, je betaalt wat je krijgt.
Mmm die YBR... daar had ik ook nog naar gekeken. Speciaal laten staan omdat die kwalitatief toch een stuk minder is dan de CBR125R. Dat merk je aan kleine zaken, zoals afwerking, maar ook aan technische verschillen. Die remschijf is er één van en wees gerust, dat verschil merk je ook bij een 125cc.
Overschat trouwens de "grootte" van de YBR125 niet. Je zit er zeker niet comfortabeler op dan op de CBR125. Door de rechtere zitpositie op de YBR heb je wel dat gevoel, maar je zit ontzettend naar voren gedrukt door het zadel. Op de CBR lig je iets meer en daardoor ligt die motor veel beter in de hand.
/edit : wel nog even bij vermelden dat de nadelen van de YBR goedgemaakt worden door de lagere prijs. Dus ja, je betaalt wat je krijgt.
Blijft de achterrem hé.
En als het echt een noodstop is, zal die niet heel veel verschil uitmaken.
Op m'n vespa 125 zat ook een trommelrem. Heb nooit het gevoel gehad dat die tekortschoot, ook als het echt niet mocht...
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
fok, ik had over de prijs gelezen, die is echt wel scherp
twee jaar garantie?
Die prijs in de openingspost is verkeerd, dat is ongeveer de prijs van de vergelijkbare Sym XS en de Keeway Speed. Die kosten rond de 1700€ maar zijn niet goed afgewerkt en hebben minderwaardige veerelementen. De ybr kost rond de 2.200 €. wat nog altijd niet veel is.
Comment