Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yamaha YBR 125

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    en hoeveel rijd zo'n ding eigenlijk op zen top ? ( is een snelweg enigszins aangenaam te doen ? nee zeker ? )

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
      en hoeveel rijd zo'n ding eigenlijk op zen top ? ( is een snelweg enigszins aangenaam te doen ? nee zeker ? )
      Bij 105 à 110 km/u houdt de YBR het wel voor bekeken. 80 à 90 km/u is de meest comfortabele cruisesnelheid.
      BMW E46 318d '05

      VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

      Comment


      • #23
        Dat zijn moto's voor in de stad en secundaire wegen. Daar zijn het zelfs heel leuke dingen. Autosnelweg kan, maar is een "avontuur".

        Die Keeway heb ik ook al een staan bekijken en er hangt alleszins veel plastic aan.

        Die Varadero is echt wel te duur voor een 125. Voor 1000 euro meer koop je al een goeie 600 cc!
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • #24
          Ik vind die YBR er gewoon niet uitzien eigenlijk, maar over smaken en meningen valt niet te discussiëren dus...

          't Is zoals gezegd, autosnelweg is "een avontuur". Zelf rijd ik met een CBR125 en mits wat geduld en goed persen haal ik toch 140 *proud*

          Gisterochtend en deze ochtend om half 6 over de Antwerpse ring gemoeten. Ik ben gewoon rechts blijven plakken.
          't Zit zo, als ik vertrek zit ik binnen 3 minuutjes op de autosnelweg naar de ring en da's niet zo ideaal voor m'n motortje warm te rijden. Ge moet dus niet verwachten dat'k daar ga doorrijden.
          Uiteindelijk 100 gaan rijden, wat de limiet is, en de trucks vliegen u daar gewoon langs

          Deze ochtend 2 opritten verder de snelweg genomen (binnendoor opwarmen), heb 120 aangehouden en dan nog komen die vuile (t)rukkers op u achterwiel zitten

          ... Alleen maar even om aan te tonen dat snelweg helemaal niet fijn is

          Comment


          • #25
            ik vind zo'n kleine naked er anders wel een pak beter uitzien dan een gekuipte 125, die doen me altijd denken aan zo'n aprilia rs en co

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
              ik vind zo'n kleine naked er anders wel een pak beter uitzien dan een gekuipte 125, die doen me altijd denken aan zo'n aprilia rs en co
              Ik vind dat zo'n CBR er heel goed uitziet, maar het is gewoon veel te klein voor mij.
              Ik vind zo'n YBR ook mooi, het lijkt wel een mini XJR. Met wat verbeelding toch. Topsnelheid is ook niet zo van belang voor mij, t'is om mee naar het werk te tuffen en af en toe een toertje over secundaire wegen te doen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                ik vind zo'n kleine naked er anders wel een pak beter uitzien dan een gekuipte 125, die doen me altijd denken aan zo'n aprilia rs en co
                Die RS'en zijn anders wel mega bakjes. Met een top van 150-160
                Maar wel wat onderhousintensiever...

                Die YBR zal je veel plezier bezorgen hoor. En 't is een Yamaha hé, dus wel betrouwbaar.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • #28
                  nog een vraagje ( mijn excuses voor al het offtopic ) zijn er eigenlijk 125cc's ( buiten de RS125 en de varadero ) die geschikt zijn voor de autosnelweg

                  Comment


                  • #29
                    Niet echt, te weinig power en een te lage topsnelheid. Maar ja, ik zou zelfs met een zware moto niet op de snelweg gaan. Fun is not a straight line.

                    Vandaag nog een Van Van zien rijden. De coolheid. En een CBR 125 Repsol. Ik blijf er bij: prachtig fietsje maar veel te klein.

                    Comment


                    • #30
                      Er staat er eentje op kapaza, wel een "diversion" versie

                      http://http://www.kapaza.be/Motoren/...on_125_cc.html
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                        ik vind zo'n kleine naked er anders wel een pak beter uitzien dan een gekuipte 125, die doen me altijd denken aan zo'n aprilia rs en co
                        Ze zien er niet alleen smal uit, ze zijn ook smal!! Daar kan ik moeilijk tegenin gaan, dat is gewoon zo. Wat er dan weer wél heel positief is -in vergelijking tot de Aprilia RS'en- is het geluid.

                        Zo stond ik bij ne vriend van me en we praatten wat over de motoren. Komt die kerel zijn broer buiten, maar die kent daar allemaal ni zoveel van (n/o). Begint die kerel mij uit te lachen dat ik een stofzuiger heb e.d. (2takt geluidje van de RS'en dus)...

                        Daar is hij toch lelijk van verschoten: 'Ooh, da klinkt wel gelijk ne moto, hoe komt da '
                        Last edited by Astian; 13/09/2007, 12:31.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                          Niet echt, te weinig power en een te lage topsnelheid. Maar ja, ik zou zelfs met een zware moto niet op de snelweg gaan. Fun is not a straight line.

                          Vandaag nog een Van Van zien rijden. De coolheid. En een CBR 125 Repsol. Ik blijf er bij: prachtig fietsje maar veel te klein.
                          Ik heb het al een paar keer van je gelezen, ik blijf erbij: zo veel té klein kan 'ie toch niet zijn?

                          Als je die zithoogte e.d. gaat vergelijken van de YBR en de CBR, veel verschil zal daar toch niet opzitten? Misschien heb je het gedacht dat je écht ligt op de CBR, maar niets is minder waar hoor. Ik kan perfect rechtop zitten zonder dat het er stom uitziet en oncomfortabel is.
                          Aan 120 ga ik wel wat platter, of je kan die snelheid niet aanhouden. Maar als ik het goed heb, die YBR houdt op aan 110, terwijl de mijne -oké, met heel veel moeite & geduld- 140 loopt.

                          Comment


                          • #33
                            En dan is er plots dit:

                            http://www.yamaha-motor.be/dutch/pro...t/yzf-r125.jsp


                            15 pk sterk en ziet er nog beter uit dan een cbr125
                            Last edited by Hayes; 13/09/2007, 16:10.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Inderdaad, ik had hem gisteren al gezien op het Nederlandse Motor-Forum en ik moet toegeven, 't is een pareltje Helaas zal de prijs wat naar de hoge kant liggen, wat dit dan een exclusieve verschijning zal maken...

                              Sommigen vinden de CBR al te duur (n/o), maar wat zal dat dan met deze zijn?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                                Ik heb het al een paar keer van je gelezen, ik blijf erbij: zo veel té klein kan 'ie toch niet zijn?

                                Als je die zithoogte e.d. gaat vergelijken van de YBR en de CBR, veel verschil zal daar toch niet opzitten? Misschien heb je het gedacht dat je écht ligt op de CBR, maar niets is minder waar hoor. Ik kan perfect rechtop zitten zonder dat het er stom uitziet en oncomfortabel is.
                                Aan 120 ga ik wel wat platter, of je kan die snelheid niet aanhouden. Maar als ik het goed heb, die YBR houdt op aan 110, terwijl de mijne -oké, met heel veel moeite & geduld- 140 loopt.
                                Ik vind het gewoon te smal dat Honda'tje. Topsnelheid vind ik niet zo belangrijk, ik zou er toch geen autostrade mee doen.

                                Comment

                                Working...
                                X