Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Paar dagen terug de voorbeschouwing in MR gelezen en ze hebben wel een punt, dit kan een heel spannend jaar worden! Er zijn er veeeel die kansen maken. Eigenlijk bijna iedereen, behalve Kawa.
Nee, tis gewoon realiteit. Ze kunnen al jaren niet mee, en nu dat kawa zelf geen doorontwikkeling doet, zijn ze er zoiezo al aan voor de moeite.
Heeft kawa eigenlijk ooit de WSB gewonnen??? Ik dacht 1 of 2 keer met de ZX-R 750 (jam jam jam ), maar voor de rest.....
inderdaad je hebt wel gelijk de doorontwikkeling verloopt zowel bij motogp als bij wsb vrij stroef en dat is al jaren zo. Toen met de zx7rr en zx-r 750 hadden ze wel wat succes das waar
voor de wsb geloof ik niet dat ze potten gaan breken maar ik hoop gewoon dat met Broc Parkes er toch iet of wat betere resultaten gaan volgen (als hij natuurlijk deftige materiaal en afstelling krijgt )
voor de wss geloof ik wel in een opmars van de zx6-r iedereen is er lovend over, stukken beter dan de '07-'08 en al een pak sneller zonder echt overdreven aanpassingen. Tijdens de wintertesten hebben ze met Lascorz toch wel twee dagen de snelste tijd neergezet en één dag de snelste tijd in de regen met Fujiwara. Nu hopen dat ze met die resultaten iets kunnen neerzetten dit jaar
Goh... ik weet het allemaal zo niet. Begin vorig jaar heb ik alles kort op de bal gevolgd, maar dan plots was mijn digibox stuk en 2de deel van seizoen niet meer kunnen volgen.
In superbike en GP was het voor kawa hopeloos en da zal ook zo blijven.
Maar in ss... Kweetni.... Kijk, ooit draaide kawa mee op het hoogste niveau, maar ze zijn dan zo beke blijven slabakken en hebben dan beke achterstand opgelopen op de concurrentie die niet stilzat. Helaas zitten de dag van vandaag die concurrenten nog steeds niet stil en bijgevolg zie ik niet hoe kawa in staat zou zijn om ze bij te benen... Toch zeker niet op korte termijn. Ik denk dat ze bij de SS dringend ook eens de regelementen door elkaar moeten rammelen. Dit om het de vaste waarden (soes, yam en honda) ff wat moeilijker te maken, waardoor het ss een eerlijke kans kan geven aan nieuwe merken (triumph, ducati, BMW, Benelli, KTM?) en waardoor ook Kawa de kans krijgt om bij te benen, want nu is da praktisch haast niet haalbaar.
Kijken we even in de motoGP, dan zien we dat dergelijke regelaanpassingen effectief succes hebben. Kawa deed het daar beter dan ooit (maar nog steeds slecht) en Soes stuifde naar voor!
Dito in WSB, sinds de bandenregel (betaalbaarder voor iedereen) en de wijzigigen van de cilinderinhoud is de groei en diversiteit in het WSB buitengewoon groot.
In mijn opinie hoogtijd om WSS ook eens onder handen te nemen!
inderdaad knappe tijd van Ben Spies, maar ook niet te vergeten van Aprilia eerste superpole direct tweede tijd met Biaggi en 9de Nakano
Haga en Neukirchner vielen nogal tegen vond ik persoonlijk en Troy Corser en Xaus hadden beide een foute bandenkeuze gemaakt en vielen er tot hun grote verbazing bij de eerste superpole sessie al uit ze wilden hun qualify banden achter de hand houden voor de volgende twee sessies
ow zeker! Aprilia op 2!!! Das echt wel de verrassing van de week! Had het zelf ni gezien
Wel jammer dat het mee biaggi is... Nooit fan geweest van da baaske... Neemt zijn eigen veel te serieus en kan ook noit eens glimlachen.... Saaie Italiaan...
Cool, morgen gooi ik mij om 17u in de zetel en kom er ni meer uit
ow zeker! Aprilia op 2!!! Das echt wel de verrassing van de week! Had het zelf ni gezien
Wel jammer dat het mee biaggi is... Nooit fan geweest van da baaske... Neemt zijn eigen veel te serieus en kan ook noit eens glimlachen.... Saaie Italiaan...
Cool, morgen gooi ik mij om 17u in de zetel en kom er ni meer uit
Madam zal content zijn
inderdaad, hij steekt altijd de schuld op zijne moto altijd maar zagen op het team al heel zijn carrière lang...maar volgens mij wel een keiharde werker en iemand die steevast alles tot in de perfectie juist wilt hebben
Ik kijk wel op de site van WSB, ik vertrouw Eurosport niet zo echt, die verschuiven nogal eens graag hun uitzendingen
WSB was wel ok, maar mocht toch nog net iets spannender. Wel heel indrukwekkende prestatie van Aprilia! Jammer dat Biaggi het verklote in de laatste ronde van de 2de race, ander stond Aprila op dag 1 reeds op het podium!
Tegenvaller van de dag : BMW.... Heb ze zelf nooit int beeld voorbij zien komen...
WSB was wel ok, maar mocht toch nog net iets spannender. Wel heel indrukwekkende prestatie van Aprilia! Jammer dat Biaggi het verklote in de laatste ronde van de 2de race, ander stond Aprila op dag 1 reeds op het podium!
Tegenvaller van de dag : BMW.... Heb ze zelf nooit int beeld voorbij zien komen...
inderdaad zeer knappe prestatie van Aprilia, spijtig van de valpartij/schuiver van Biaggi inderdaad
BMW komt van ver en vind dat het tot nu toe al niet slecht is gegaan als je ziet dat Corser toch wel 8ste is geworden in Race 1 voor een gevestigde waarde als Checa (zowel rijder als motor) die pakken meer ervaring heeft met die motor vind ik dit toch geen slecht resultaat. En de resultaten zullen wel volgen denk ik, hopelijk ook voor Xaus
inderdaad zeer knappe prestatie van Aprilia, spijtig van de valpartij/schuiver van Biaggi inderdaad
BMW komt van ver en vind dat het tot nu toe al niet slecht is gegaan als je ziet dat Corser toch wel 8ste is geworden in Race 1 voor een gevestigde waarde als Checa (zowel rijder als motor) die pakken meer ervaring heeft met die motor vind ik dit toch geen slecht resultaat. En de resultaten zullen wel volgen denk ik, hopelijk ook voor Xaus
Ok, ik zal het anders formuleren.
Door de prestatie van Aprilia (dat tevens van even ver komt imho) is de prestatie van BMW volledig overschaduwd.
in dat opzicht geef ik u gelijk...alhoewel... Aprilia heeft eigenlijk wel wat meer race ervaring dan bmw hé?
anyway Aprilia heeft het goed gedaan
Aprilia heeft veel race ervaring, maar dit vooral in de 2 takt klasses. In de viertakt hebben ze ooit nog de RSV in het WSB laten aantreden, maar geen enkele race gewonnen. Ik geloof da zelf Haga nog met de aprilia gereden heeft en zelf hij kon er nix mee aanvangen. Dan hebben we de ook nog de Aprilia Qube ofzoiets, waarmee Aprilia in de GP aantrad en waarmee ze ook nergens kwamen.
In mijn ogen is hebben ze ni veel soeps aan hun ervaringen. Wanneer er eenmaal een viertakt aan te pas komt en het geheel zwaarder wordt, dan slaan ze de bal concequent mis. Behalve deze keer...
BMW heeft in het recente verleden mss wat minder ervaring (ook al heb je de boxer cup en de roadster cup), maar in het verre verleden heeft BMW ook wel behoorlijk wat ervaring en prijzen bij elkaar gereden.
Wie heeft dan de meeste en de nuttigste ervaring... Moeilijk te zeggen...
Heb intussen ook gekeken. Ik vond het best "spannend".
't Is wat wennen omdat ik nog nie veel moto's herken, maar knap van Neukirchner en Spies zie ik nog mooie dingen doen. Jammer dat hij het in de eerste race al snel verknalde.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Haga op Ducati, blijft raar hé.
Ik volg de motorsport nu al een jaar of 15 & heb die altijd weten rijden op Yamaha. Dus ja, 't is wennen hé.
De races zelf vonnek zeker nie de spannendste die ik ooit al zag.
Vond het eerder wat saai Mss nog wat héél vroeg om voorspellingen te doen,maar de titelstrijd zal volgens mij gaan tss Neuk.-Haga-Spies.
Aprilia zie ik nog wel es meestrijden aan kop. Maar BMW zal er dit seizoen imo nieveel van bakken (tenzij mss bij een full wet-race). Beetje hetzelfde verhaal als Benelli & Bimota jaren geleden.
Comment