Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste kartingplaats in Belgie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste kartingplaats in Belgie?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goeie (lees: uitdagende) kartingplaats in Belgie. Kent er iemand een goeie karting.

Zijn er trouwens geen speciale zaken mogelijk: karting buiten, karting op nat circuit, ...

Gimme all your ideas

Of je nu voor de eerste keer in een kart stapt, of het al vaker gedaan hebt… Hier kart je letterlijk in de bandensporen van huidige F1 racehelden! Je spot hier misschien zelfs één van je favoriete race-helden! Daarbij biedt Karting Genk nog veel meer...

Toch een vrij groot circuit.

Comment

JPR Sint niklaas

Karting is een fantastische sport Een sport waarbij de dosering van snelheid, uithouding, tactiek en techniek een cruciale rol spelen.

Comment

Ik ben al een paar keer in Aalst geweest. Vond het wel een hele goede. Maar ben op nog geen andere plaats geweest.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

Ik ga altijd in Herselt tegen Aarschot (Extreme kart) daar is een goed lang stuk en snelle bochten
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            http://www.kartinggenk.be/nl/index.aspx

gezien dat je elke woensdagavond in augustus op het grote circuit kan karten, moet ik toch eens gaan doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              http://www.kartinggenk.be/nl/index.aspx

Ziet er leuk uit!

Comment

ik weet dat dit een oud topic is, maar wou toch nog eens reageren.
                vroeger was poperinge goed, maar dat is 6 - 7 jaar geleden dat ik er geweest ben. naar het schijnt zou het parcour ondertussen wat groter zijn.
                antwerp karting is outdoor en daar wordt er ook gereden als het regent. ik ben er ook geweest toen het net had geregend.
                jpr st-niklaas is ook goed. worldkarts in kortrijk is beter dan vroeger vind ik (toch qua karts), maar der loopt soms ne vieze kl°°t rond opt parcours

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenne Bekijk Berichten
                  worldkarts in kortrijk is beter dan vroeger vind ik (toch qua karts), maar der loopt soms ne vieze kl°°t rond opt parcours
                  Idd, wat een gefrustreerd kefferke.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Idd, wat een gefrustreerd kefferke.
                    ik ben blij dat ik niet de enige ben die het al gemerkt heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                      Ik ga altijd in Herselt tegen Aarschot (Extreme kart) daar is een goed lang stuk en snelle bochten
                      Dito! Wat vind je van het nieuwe parcours?

Comment

Als je buiten wil: http://www.kartingdesfagnes.com/ Mariembourg.
                        Spa is ondertussen ook terug op dreef na aanpassingen: daar hebben ze de afgelopen weken geregeld in de sneeuw 'gespeeld'. http://www.francorchamps-karting.be/...g/nl/index.cfm
                        Eupen is niet slecht: lang circuit als ze 't helemaal gebruiken toch. http://www.eupenerkarting.be/nl
                        City kart in Vorst is leuk voor de kinderen: je kan er op sommige momenten samen rijden (kinderen en volwassenen that is). Circuit ligt deels buiten (wordt niet altijd volledig gebruikt). Kidsstages onder leiding van Benjamin Bailly. Ikzelf zou wat mee licht daar wel appreciëren. Sinds kort kan je er ook met de Ellip6 simulator gaan rijden.http://www.citykart.com/index.php?lang=nl
                        Op FKI in Machelen wordt vaak deels buiten gereden, over het algemeen hoog niveau en voor de kids zijn er aparte lessen. http://www.fki.be/nl/

Mijn indoor favoriet is Extreme in Herselt, gewoon omdat het vlakbij is voor ons en verder wel ok. Soms heb ik m'n bedenkingen bij de marshals, maar soit.
                        Favoriet outdoor ligt niet in België: Gréville-Hague in Normandië: zalig groot circuit met een deel reliëf erin om het nog leuker te maken. http://www.karting50.fr/ Met eigen kart moet dat de max zijn. Huurkarts verschillen onderling enorm omdat Fransen nogal graag bumper cars spelen en daardoor de helft van de karts zo scheef als een hak zijn: pech dus als je die stint een slechte kart onder je kont krijgt.

Moet dit topic trouwens niet verhuizen? Dit stuk is gereserveerd voor 2 wielen ipv 4... In het autosport gedeelte vind je een uitgebreid topic over karting.
                        Last edited by ; 20/03/2013, 15:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leen C Bekijk Berichten
                          Mijn indoor favoriet is Extreme in Herselt, gewoon omdat het vlakbij is voor ons en verder wel ok. Soms heb ik m'n bedenkingen bij de marshals, maar soit.
                          toen ik in de café erboven zat heb ik gemerkt dat de bazin voor staat te brullen tegen de marshal op de baan. toen ik er was hebben ze er eentje van de baan geplukt omdat die het wat te bond maakte = ging te veel al slippend door de bochten (ze zag haar bandjes als sneeuw voor de zon smelten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                            toen ik in de café erboven zat heb ik gemerkt dat de bazin voor staat te brullen tegen de marshal op de baan. toen ik er was hebben ze er eentje van de baan geplukt omdat die het wat te bond maakte = ging te veel al slippend door de bochten (ze zag haar bandjes als sneeuw voor de zon smelten)
                            Wij zijn daar met 8 man gaan rijden voor een verjaardag, de meesten hadden nog nooit gekart maar dat hadden we weken op voorhand al aangegeven bij de reservatie. Toch werd er nog 3 man bij gezet in de stint, wat op zich geen probleem is, maar die mannen bleken veel ervaring te hebben en hebben dus een hele stint hun kas kunnen opvreten doordat ze constant werden opgehouden. Toen ze dan een paar keer iemand ramden uit frustratie werd er niet echt ingegrepen ...
                            Die 3 bleken uit een grotere groep te komen die al een eerdere stint hadden gereden en dus nog een extra stint wilden doen.

Het was mijn eerste keer in Herselt dus weet niet hoe het er anders aan toe gaat, maar qua organisatie kon dat op die moment toch een pak beter.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Bij Extreme Kart in Herselt, vind ik het personeel nogal "wisselvallig". Ik ga er geregeld en de ene keer is de bazin supervriendelijk, de andere keer dan weer kortaf & nors.
                              Hetzelfde ervaar ik met het baanpersoneel. Enkel de man met zijn lang haar is elke keer op rij onvriendelijk & zit daar tegen zijn zin.
                              Maar ik blijf er gaan, want het is een tof & redelijk snel circuit en niet zo ver.
                              "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Wel niet in België maar vrij dichtbij de grens: ik ga regelmatig naar de karting in Rijsel: http://www.lillekarting.fr/ ... van hieruit een half uurtje rijden en de 390cc karts zijn enorm fun om mee te spelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
                                  Wel niet in België maar vrij dichtbij de grens: ik ga regelmatig naar de karting in Rijsel: http://www.lillekarting.fr/ ... van hieruit een half uurtje rijden en de 390cc karts zijn enorm fun om mee te spelen.
                                  Als je fan bent van Lille en de verplaatsing ziet zitten : Ostricourt
                                  Ook 390cc karts te huur en een behoorlijk outdoor parcour (wel geen indoor). Wel enkel na 15u, voordien is het voorbehouden voor de eigen kartjes (op't groot circuit dan).

Ik heb wel enkel ervaring opt groot circuit met de 2takt, ik zag gewoon regelmatig groepen komen die met de huurkarts rijden (en zag er wel fun uit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                    Hallo,

Ik ben op zoek naar een goeie (lees: uitdagende) kartingplaats in Belgie. Kent er iemand een goeie karting.

Zijn er trouwens geen speciale zaken mogelijk: karting buiten, karting op nat circuit, ...

Gimme all your ideas
                                    In Olen kan je zowel binnen EN buiten rijden ( bij aanvaardbaar weer) en enkele keren per jaar organiseren ze dara een wet-race, dan word het circuit binnen en buiten natgemaakt met enorm veel water en wat zeep ( jaja zeep!!) en dan is het aan diegen met de beste stuurbeheersing!

op 27 april is er weer zo'n wet-race te doen btw...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                      Jah op dat lang recht stuk kan je begot een sigaret roken tegen je terug aan de eerste bocht bent... kartjes zitten veels te snel aan hun top vind ik.. en nu met het nieuwe circuit zit er (vind ik persoonlijk) niks technisch in. gewoon op het juiste lijntje rijden en gassen....onlangs nog eens gaan karten en reed in het eerste heatje 32 hoog en in het tweede heatje 32 laag.... dit terwijl ik daar kwasie nooit of zelden kom... heb wel ondervonden dat er zot veel verschil zat op de karts ( meer dan 0.5sec verschil is erover vind ik)

Comment

Working...
                                      X