Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MotoGP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Ai, Stoner eraf toen hij aan de leiding hing... Over & out. Net nu het erop leek dat er weer een (mogelijk bloedstollend, cfr. Laguna Seca) duel Stoner vs. Rossi over de overwinning zou beslissen.
    Inderdaad, zeer spijtig. Maar ik verwachte wel dat Rossi het zou afmaken hoor, dat doet hij meestal, een beetje afwachten in het begin en dan tegen het einde er volop tegen aan gaan. Nu jah goed, het kampioenschap is zo goed als binnen nu voor hem

Comment

• Ben wel blij dat Rossi wint, maar een behoorlijk saaie race.
      Super voor Elias. Toch een Ducati op het podium.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• West 5de stek wel opmerkelijk dat alle teams op michelin serieus veel problemen hadden op het circuit zou toch nooit zo'n verschil mogen zijn met zo'n grote fabrikanten

en idd knappe race van Elias, leuk om hem nog eens in beeld te zien met zijn opmerkelijke stijl sliden, bijna elbowdown
        1978 BMW E21 323i
        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Dit weekend gp van San Marino te Misano,
          Stoner is al de 3 trainingen als 1e geeindigd.
          Suzuki lijkt ook in vorm te zijn.
          Zou De Angelis dit weekend ook de RC212V ter beschikking hebben of enkel Nakano?
          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• kwalificatie uitslag

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 33.378 secs
            2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1min 33.888 secs
            3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1min 33.964 secs
            4. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1min 34.236 secs
            5. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1min 34.322 secs
            6. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 34.398 secs
            7. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 34.461 secs
            8. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1min 34.494 secs
            9. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1min 34.652 secs
            10. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1min 34.795 secs
            11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 34.926 secs
            12. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1min 34.961 secs
            13. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1min 35.153 secs
            14. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1min 35.381 secs
            15. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 35.418 secs
            16. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 35.584 secs
            17. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1min 35.980 secs
            18. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1min 37.047 secs

De kawasaki's achteraan
            1978 BMW E21 323i

Comment

• Pole numer 7 op rij voor Stoner als ik me niet vergis.
              "George" zoals ze op de BBC zeggen op drie. Hopelijk kan hij nog eens een race goed finishen.

Comment

• Thuiszege op Misano voor Rossi, Stoner valt weer

De MotoGP-wereldtitel is voor Valentino Rossi na de Grote Prijs van San Marino een heel stuk dichterbij gekomen. De Italiaan pakte op het circuit van Misano zijn derde overwinning op rij. Titelrivaal Casey Stoner viel net als tijdens de vorige wedstrijd in Tsjechië in leidende positie en zag zijn achterstand in het kampioenschap oplopen naar 75 punten. Jorge Lorenzo maakte het Yamaha-succes compleet door als tweede te finishen. Zijn landgenoot Toni Elias onderstreepte zijn bloedvorm met een indrukwekkende derde podiumpositie.

Valentino Rossi, die rond reed met een helmdesign van zijn huis in het nabijgelegen Rimini, rook bij de start van de race bloed. Casey Stoner was gewond aan zijn rechterhand en moest de afgelopen dagen de pijn verbijten. Bij de start van de wedstrijd was daar echter weinig van te merken. De regerend wereldkampioen verzilverde zijn pole-position en greep resoluut de koppositie in de eerste bocht.

Dani Pedrosa verdrong daarachter Rossi naar de derde plaats. Bij zijn poging om het verloren terrein meteen weer goed te maken, verloor Rossi een paar bochten verder bijna de controle over zijn Yamaha. De Italiaan wist wel in het zadel te blijven, maar moest alles uit de kast halen om Toni Elias, Jorge Lorenzo en Randy de Puniet zich van het lijf te houden. Van de laatste had Rossi al snel geen last meer. De onstuimige De Puniet viel nog voor de eerste doorkomst.

Rossi vond al weer snel de aansluiting met Pedrosa en stak de Spanjaard in de tweede ronde voorbij. Stoner had inmiddels een gat geslagen van drie seconden, maar net als tijdens de vorige wedstrijd in Brno gaf Rossi niet op. Dat zijn jacht precies dezelfde afloop zou krijgen als in Tsjechië, had de Italiaan absoluut niet verwacht. Terwijl de Yamaha-rijder de druk weer per ronde opvoerde, ging Stoner opnieuw onderuit. Rossi kon zijn ogen niet geloven.

Hoewel teamgenoot Lorenzo nooit ver weg was, gaf Rossi de leiding daarna niet meer uit handen. Hij finishte met drie seconden voorsprong op de Spanjaard en behaalde daarmee zijn allereerste zege op Misano. Tevens evenaarde hij het record van Giacomo Agostini van 68 overwinningen in de koningsklasse van de motorsport. Het gat in het kampioenschap is inmiddels aanzienlijk. Daarin heeft Rossi nu 75 punten voorsprong op Stoner.

Toni Elias was wederom een van de sterren van de wedstrijd. De kleine Spanjaard gaf alles op de grote Ducati en duelleerde op het scherpst van de snede met landgenoten Lorenzo en Pedrosa, die in tegenstelling tot Elias op fabrieksmachines rond reden. De dappere Elias finishte net als in Brno op het podium en werd derde voor Pedrosa. Het resultaat zal zijn contractbesprekingen met Ducati en Kawasaki ongetwijfeld goed doen.

Chris Vermeulen kende een sterke slotfase van de race, waarin hij een hard gevecht met rookies James Toseland en Andrea Dovizioso in zijn voordeel besliste. Loris Capirossi, die een feestje vierde met een recordaantal van 277 wk-starts, mengde zich de laatste ronden ook in de strijd. Sluwe vos 'Capirex' werd keurig zevende.

Grote verliezer was andermaal Kawasaki. De groene machines reden kansloos achteraan en moesten noodgedwongen elkaar het leven zuur maken. Anthony West won uiteindelijk het duel van de geblesseerde John Hopkins. Het allerzuurst waren de Zuid-Europese druiven waarschijnlijk voor Alex de Angelis. Voor eigen publiek vloog hij er al in de derde ronde af.

Bron: motogp.gpudpdate.net

Comment

• Ik kijk altijd 's avonds laat als de kids en vrouw in bed zitten
                  Maar ik ben voor de allereerste keer gewoon zelf in slaap gevallen.
                  Saaie race.

En er zal idd al veel moeten gebeuren om Rossi van de titel te houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Ik kijk altijd 's avonds laat als de kids en vrouw in bed zitten
                    Maar ik ben voor de allereerste keer gewoon zelf in slaap gevallen.
                    Saaie race.

En er zal idd al veel moeten gebeuren om Rossi van de titel te houden.
                    inderdaad er was niet zo heel veel spectakel, alhoewel...Elias zijn stijl maar Stoner ging zo hard in de beginfase, echt ongelooflijk hoeveel voorsprong hij nam in korte tijd. Jammer dan van die schuiver maar als je die ziet rijden ... kan je het wel voorspellen

ik heb me eerder vermaakt met de 250cc race...wat een race spanning tot in de laatste ronde
                    1978 BMW E21 323i

Comment

• 'k Denk dat het na Laguna toch in Stoner z'n koppeke gekropen is. Hij heeft vroeger bewezen een hele race snel te kunnen zijn, maar als het in je kop niet ok is...

Ik ga toch eens opnieuw kijken, ben na een 10 ronden al ingedommeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        'k Denk dat het na Laguna toch in Stoner z'n koppeke gekropen is. Hij heeft vroeger bewezen een hele race snel te kunnen zijn, maar als het in je kop niet ok is...

Ik ga toch eens opnieuw kijken, ben na een 10 ronden al ingedommeld
                        1978 BMW E21 323i

Comment

• Wanneer begint de race??

Comment

• Nu zou de 250cc van start moeten gaan, maar de start is uitgesteld. 't Regent er nl ouw wijven.
                            De 125cc is 6 ronden vh einde afgevlagd. Reden is dat het begon regenen terwijl alle piloten op slicks vertrokken waren.

*update*: de 250cc wordt na de MotoGP gereden. Wss na 22h dus
                            R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                            Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                            Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                              Nu zou de 250cc van start moeten gaan, maar de start is uitgesteld. 't Regent er nl ouw wijven.
                              De 125cc is 6 ronden vh einde afgevlagd. Reden is dat het begon regenen terwijl alle piloten op slicks vertrokken waren.

*update*: de 250cc wordt na de MotoGP gereden. Wss na 22h dus
                              ow spectakel zal het dan wel weer zijn, bedankt!

Comment

• MotoGP start om 20h55.
                                Eurosport is the place to watch
                                Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• En zo moeide Ike zich ook met de moto GP...
                                  Nog 4 races en Rossi 87 punten los.

I think we have a winner! (as Vale would say: "Yeees, I am very 'appy of course")

Comment

• sorry, maar motogp en indianapolis gaat niet samen vind ik, wat was me dat voor een regenrace een saai bedoeling.
                                    Ze hebben Laguna Seca toch al, waarom dan naar zo'n vern**kt circuit gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                      sorry, maar motogp en indianapolis gaat niet samen vind ik, wat was me dat voor een regenrace een saai bedoeling.
                                      Ze hebben Laguna Seca toch al, waarom dan naar zo'n vern**kt circuit gaan
                                      inderdaad, dat ze Francorchamps eens nemen ipv Indianapolis

ze zijn wel al bezig met zo'n soort keuring zodat de WorldSuperbikes ginds mogen komen rijden er moeten dan wel nog tal van aanpassingen gebeuren aan een aantal stukken als radillion (dat bos en huis dat in de uitloopzone ligt zou moeten afgebroken worden) de eerste linker na Bruxelles etc. Alé ik heb dat "van horen zeggen hé"
                                      1978 BMW E21 323i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                                        ze zijn wel al bezig met zo'n soort keuring zodat de WorldSuperbikes ginds mogen komen rijden er moeten dan wel nog tal van aanpassingen gebeuren aan een aantal stukken als radillion (dat bos en huis dat in de uitloopzone ligt zou moeten afgebroken worden) de eerste linker na Bruxelles etc. Alé ik heb dat "van horen zeggen hé"
                                        Nochtans reed de GP op Franco zé. Ik heb de tape van 1990 in mijn bezit met oa Capirossi als 15 jarige op een 125cc.
                                        BTW:Rijdt het WK Endurance daar nog??
                                        Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                                          Nochtans reed de GP op Franco zé. Ik heb de tape van 1990 in mijn bezit met oa Capirossi als 15 jarige op een 125cc.
                                          BTW:Rijdt het WK Endurance daar nog??
                                          op zolder rijden die wel, maar op Franco daar heb ik eigenlijk geen idee van, maar ik vermoed van wel. Tzit zo dat Francorchamps een aantal keuringen moet ondergaan en dan krijgen ze een attest welke reeksen er mogen komen rijden. Voor WSB zouden er nog een aantal dingen moeten aangepast worden wat wel wat geld gaat kosten en voor motogp ja...dan zou het serieus aangepast mogen worden, vooral richting radillion zou een pijnpunt zijn schijnt het.
                                          1978 BMW E21 323i

Comment

Working...
                                          X