Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MotoGP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• MotoGP

plaats hier al je berichten en of foto's met betrekking tot MotoGP

vandaag heeft Casey Stoner (Ducati) zijn 3de gp gewonnen. Ditmaal in China op het circuit van Shangai. Rossi is tweede geeindigd en kwam vooral tekort aan topsnelheid tov de ducati. John Hopkins haalde ook een podiumplek en werd 3de.
    1978 BMW E21 323i
    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Het is toch wel opvallend dat de ducati de overhand heeft tov de rest wat topsnelheid betreft. Zou dat kunnen te maken hebben met de combinatie screamer-desmodromische kleppenbediening ?

Comment

en 'Hopper' was blij met z'n 3de stek

@Lord Speedy: ik zou het eigelijk niet weten, Barros zou tijdens de kwalificaties 332 km/u gehaald hebben, Stoner dan 'maar' 329 km/u en Rossi 316 km/u.
        Kwestie van afstelling, kwestie van vertanding, denk ik ... ma bon tis iets voor ingenieurs om het op te lossen en dus zeker niet aan mij besteed
        Last edited by Tracer; 06/05/2007, 21:57.
        1978 BMW E21 323i

Comment

T'ja ik vis graag zo'n zaken uit. De techniek van zulke prototypes heeft me altijd wel mijn interesse gehad (alhoewel ze die tegenwoordig ook moet delen met die voor vrouwelijk schoon voor een heel groot stuk en recent ook die voor financiële wereld).
          Nog een leuk weetje is dat de tweetakten van de 125cc en de 250cc klasse vervangen zullen worden door resp. gevierendeelde en gehalveerde 800cc motoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
            vandaag heeft Casey Stoner (Ducati) zijn 3de gp gewonnen. Ditmaal in China op het circuit van Shangai. Rossi is tweede geeindigd en kwam vooral tekort aan topsnelheid tov de ducati. John Hopkins haalde ook een podiumplek en werd 3de.
            topsnelheid 333km/h tijdens de race, en dat met 800cc

Comment

Als ik me niet vergis, heb ik ergens gelezen dat Honda uit de RC211V 370 pk kon halen. Dit deed men echter niet omdat dit te veel van de banden vergde. Dus in theorie zou het mogelijk moeten zijn om iets van een 300 pk uit de 800tjes te peuteren. Dat zou echter niet zo interessant zijn want wat net het leuke (op technisch gebied) aan de 800tjes is dat men hogere bochtensnelheden aankan omwille van de kleinere interne bewegende massa en weerstand. Vandaar ook dat bepaalde coureurs ook problemen ondervinden met hun banden.

Comment

Een MotoGP-topic

Ik ben een grote fan van de Ducs (vooral van Capirossi eigenlijk). Vroeger vooral supporter van Biaggi, maar die zit nu bij de superbikes.
                Wat is eigenlijk het verschil tss MotoGP en Superbike? Vraag ik me al heel lang af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                  Wat is eigenlijk het verschil tss MotoGP en Superbike? Vraag ik me al heel lang af.

SBk's moeten afgeleid zijn ve straatmoto.
                  MotoGP machines zijn pure proto's
                  R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                  Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                  Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                    SBk's moeten afgeleid zijn ve straatmoto.
                    MotoGP machines zijn pure proto's
                    Ah, merci. Welke zijn het snelst, MotoGP wss?

Comment

Was wel een aangename GP. Rossi die er alles aan deed om Stoner te passeren. 1 foutje en de hoop op een overwinning was weg. Die Ducs zijn verrekte goed en snel...
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Was wel een aangename GP. Rossi die er alles aan deed om Stoner te passeren. 1 foutje en de hoop op een overwinning was weg. Die Ducs zijn verrekte goed en snel...
                        kwas dus te laat om de gp te zien op bbc en aangezien we geen eurosport hebben heb ik het dus niet gezien
                        1978 BMW E21 323i

Comment

Eurosport is zowat de enige reden dat ik m'n (gekregen) Digibox heb laten aansluiten

Comment

De volgende race is op Zondag 20/05/2007 om 14h00 op het circuit van Le Mans in Frankrijk

Comment

Het is toch wel opvallend hoe de duc's domineren, zou (Vale kennende) de M1 dan zoveel tekort schieten ? Dan weten dat de M1 zo'n modelproto was in zijn 2005-trim . De Duc's mogen wel eens winnen maar dat maakt de sport niet echt interessant .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Speedy Bekijk Berichten
                                Het is toch wel opvallend hoe de duc's domineren, zou (Vale kennende) de M1 dan zoveel tekort schieten ? Dan weten dat de M1 zo'n modelproto was in zijn 2005-trim . De Duc's mogen wel eens winnen maar dat maakt de sport niet echt interessant .
                                Ik heb de indruk dat ze hun dominantie tonen op circuits met lange rechte stukken , waar ze een veel hogere topsnelheid halen dan de rest (die ducs gaan nu tot 19000 toeren).
                                In China was het langste rechte stuk 1200meter, in Le Mans +/- 400m. Ik denk (en ik hoop eigenlijk) dat de verschillen minder uitdrukkelijk zullen zijn.

Comment

Wordt de GP nog uitgezonden op Ned2??
                                  R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                  Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                  Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

ik denk het niet, tenzij Assen misschien

zie http://www.nederland2.nl/gids/2007/05/06/heledag

ik kijk via eurosport op canal+

Comment

Het hangt idd van het circuit af. Je zag bv in de laatste gP duidelijk dat Rossi d ebochten stukken sneller was maar het sowieso weer kwijt was in het rechte stuk.

Wat een ellende voor Hayden trouwens...

Comment

ik kijk gwn op bbc..wel leuk die commentaar van Steve Parrish. Soms wordt er een motogp machine getest door hem ... en ze hebben altijd een goede voorbeschouwing.
                                        1978 BMW E21 323i

Comment

Working...
                                        X