Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werking snelheidsmeter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Werking snelheidsmeter

Kan iemand uitleggen hoe een snelheidssensor werkt en welke onderdelen in dit circuit zitten?

Mijn probleem is dat mijn wagen (Peugeot 306 bj2000) sinds enkele dagen niet meer mijn snelheid weergeeft. Km telt ook niet verder. Toerenteller zelf werkt wel nog. Heb zelf al achter mijn tellerbak gekeken (voor zover mogelijk zonder stuur te demonteren) en de sensor op mijn boite al vervangen door een andere (occasie) sensor. Geen verschil... Waar kan het probleem zitten???

Grtz

Rij er eens mee .

Comment

Gelieve niet te reageren als er toch niets zinnigs in je bericht zit!!!

Net spanning gemeten op de kabel die toekomt aan mijn sensor en er zit wel degelijk 12v op (tussen 1e en 2e conectie en 2e en 3e conectie)

Comment

Draadbreuk ergens achter de dash ? Breuk in de printplaat van je dash ?
        Al of niet spanning op je sensor wil nog niet zeggen dat hij in orde is, er komt daar een pulstreintje uit, en hangt af of het een actieve of passieve component is, vooraleer je hem kan uitmeten.

Comment

aangezien je 12 volt op de sensor meet , is het een hall-sensor . Je moet dus zeer stilletjes gaan rijden en met een voltmeter gaan zien of de aanduiding verandert tussen 12 en 0 volt .
          de aansluitpennen : eentje met constant 12 volt op , eentje met constant massapotentiaal op (0v) en eentje met het signaal op .(meten tussen dit massapotentiaal op de sensorkabel en de signaaldraad )
          als het signaal er is moet je inderdaad naar de teller toe gaan werken . Als je signaal aan het instrumentenpaneel toekomt , vervang je de teller .

Comment

je hebt 2 soorten snelheids sensors
            cable driven ( een stalen kabeltje dat rodeert op snelheid van u boite.)
            of hall effect sensor.
            deze levert per omwenteling dat die doet een aantal pulsen. (aan de hand van magneetjes , als je in het middelbaar elentriek hebt gehad weet je wat ik hiermee bedoel )

hoe sneller dat je rijd hoe sneller de pulsen achter elkaar komen.

heb hier nog ergens zoon 8000 pulse sensor liggen van nordskog.
            maarja, das ami spul. kan zoon geavanceerd voertuig niets mee doen.
            Last edited by Timmie; 08/02/2009, 16:05.

Comment

Working...
            X