Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat kopen advies gezinsauto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat kopen advies gezinsauto

hallo iedereen,

een goede vriend van mij wil een 2de hands gezinsauto kopen
    en hij gaat zijn 11 jaar oude A3 1.9tdi wegdoen.

hij heeft momenteel al met een Hyundai xi35 gereden een 1.6l en een 2.0l bezine. de 2.0l reeds natuurlijk vlotter
    het budget is rond de 15000€
    welke gezinswagens raden jullie nog aan?
    sowieso benzine, hij rijdt te weinig voor een diesel, mag een beetje pit inzitten en niet teveel kms en toch genoeg plaats in de koffer, liefst een break dus
    heeft iemand ervaring met Seat Leon ? of Skoda Octavia?

ik lees het wel

Nieuw of tweedehands?
    Skoda Octavia is super, ben ik zeer tevreden van.
    Tweedehands kan hij voor zijn budget zelfs een Octavia RS vinden :-)

Een vriend van mij rijdt met de nieuwe Leon, is daar zeer tevreden van.
    Kijk eens hier, redelijk wat tevreden eigenaars van deze wagens:

Comment

Leon als gezinsauto ? Ik zie niet meteen de winst in ruimte tov een A3...
      Beter eens kijken naar een Mondeo break wat mij betreft... Die vind je voor heel schappelijke prijzen en dan heb je écht een gezinsauto waar ook kinderen van 18 jaar nog perfect in passen, samen met de bagage voor op reis.

Comment

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Hangt er vanaf wat je wil, natuurlijk.
          Mondeo, Octavia, Passat zijn echt ruim, maar een Focus Clipper, Leon break of Golf Variant zijn ook echt niet klein, hoor.

Ik ken iemand die net, als vervanger voor zijn Berlingo, een Clio break als gezinswagen heeft besteld. Dat snap ik dan weer niet...

Comment

In benzine zou ik eerder naar een jap zoeken. Hond accord, Mazda 6, Toyota Avensis.
            De jappen bouwen volgens mij behoorlijk betrouwbare benzinemotoren.

Comment

Volledig akkoord met Tommie1. Deze wagens zijn trouwens ook minder populair en kan je misschien goedkoper vinden tweedehands.

De definitie van 'gezinswagen' lijkt me wel cruciaal. Voor mij is dit een zo ruim mogelijke wagen en bij voorkeur een break en zeker geen Leon. Hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee wil doen, maar als je met de wagen op reis gaat met 2 kinderen (gemiddeld gezin) dan is het motto: size does matter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichten
                hallo iedereen,

een goede vriend van mij wil een 2de hands gezinsauto kopen
                en hij gaat zijn 11 jaar oude A3 1.9tdi wegdoen.

hij heeft momenteel al met een Hyundai xi35 gereden een 1.6l en een 2.0l bezine. de 2.0l reeds natuurlijk vlotter
                het budget is rond de 15000€
                welke gezinswagens raden jullie nog aan?
                sowieso benzine, hij rijdt te weinig voor een diesel, mag een beetje pit inzitten en niet teveel kms en toch genoeg plaats in de koffer, liefst een break dus
                heeft iemand ervaring met Seat Leon ? of Skoda Octavia?

ik lees het wel
                Schrap die seat leon maar.. te klein voor een gezin.

Ford mondeo/Mazda 6/Skoda superb enzo, dat is wel ruim, maar dat heb je natuurlijk niet nieuw voor 15.000 EUR, misschien tweedehands?

Anders renault clio grandtour ofzo?

Comment

Zeker ook omdat ik van mijn oude Mondeo supertevreden ben: ik zou bv. voor een van deze Mondeo's gaan: break, 2.0i, 2011, <100.000km, €11 à 13000.

Comment

Ik snap niet waarom je voor een auto met 100.000 km zou gaan als je voor een monovolume met 6000 km kan gaan binnen budget (zie mijn autoscout link hoger)
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

dit tikt ook alle vinkjes : power, ruimte , benzine : http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...546?asrc=st|as

Comment

Die Subaru is wel de max als gezinswagen.
                        Al denk ik dat mijn madam die niet discreet genoeg zou vinden :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          In benzine zou ik eerder naar een jap zoeken. Hond accord, Mazda 6, Toyota Avensis.
                          De jappen bouwen volgens mij behoorlijk betrouwbare benzinemotoren.
                          Jup ik ben van dezelfde mening. Ik raad iedereen een Honda Accord aan bijvoorbeeld, of een mazda 6 station. Met dat budget kan je echt al mooie exemplaren vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                            Ik snap niet waarom je voor een auto met 100.000 km zou gaan als je voor een monovolume met 6000 km kan gaan binnen budget (zie mijn autoscout link hoger)
                            Omdat ik een C4 te klein vind, niet onder de indruk ben van de betrouwbaarheid van Citroën en een hekel heb aan het rijgedrag van monovolumes...
                            Maar dat is allemaal vrij persoonlijk natuurlijk, dus wie er anders tegenaan kijkt, die kan via jouw link inderdaad een goedkope gezinswagen op de kop tikken.

De Subaru zou ik eerder zien zitten, maar dan moet je er wel tegen kunnen van aan de "verkeerde" kant in de auto te zitten.
                            Last edited by K2; 23/10/2015, 13:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                              Kan je direct uw ballen laten afknippen ook. Wat een afschuwelijk ding

Comment

Als het budget wat rekbaar is en eventueel nog wat afpingelen want denk niet dat deze zo gewild zijn in ons land.
                                Maar heb je wel een chique bak met pit, luxe en ruimte
                                De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Comment

wij hebben de C4 picasso gehad, weliswaar het vorig model. Mijn ballen hangen er nog steeds aan.

die was heel betrouwbaar. En rijkwaliteiten: tja, 't is wat je wilt natuurlijk. Ik kon er anders toch lekker een rond punt mee pakken: rem effe aantikken en de achterkant licht laten gaan. Voordeel: 3 aparte stoelen vanachter en dus nooit geen ruzie over wie in het midden moest zitten. Neemt ge de grand picasso hebt ge meer dan koffer genoeg.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                    Omdat ik een C4 te klein vind, niet onder de indruk ben van de betrouwbaarheid van Citroën en een hekel heb aan het rijgedrag van monovolumes...
                                    Maar dat is allemaal vrij persoonlijk natuurlijk, dus wie er anders tegenaan kijkt, die kan via jouw link inderdaad een goedkope gezinswagen op de kop tikken.

De Subaru zou ik eerder zien zitten, maar dan moet je er wel tegen kunnen van aan de "verkeerde" kant in de auto te zitten.
                                    Een Ford Mondeo is natuurlijk het toonbeeld van betrouwbaarheid...
                                    Last edited by BertVS; 23/10/2015, 19:20.
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

Die subaru is 12 jaar, zuipt voor kapot en het stuur staat verkeerd. Ik hou van het merk subaru, maar in dit geval zou ik toch rap de picasso verkiezen. Die subaru is meer iets voor ene 18jarige, of ene echte liefhebber voor in het weekend..

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                        Die subaru is 12 jaar, zuipt voor kapot en het stuur staat verkeerd. Ik hou van het merk subaru, maar in dit geval zou ik toch rap de picasso verkiezen. Die subaru is meer iets voor ene 18jarige, of ene echte liefhebber voor in het weekend..

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                                        Ga je dan samen met mij een duo zingen als castraatzanger?

Comment

Working...