Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw voertuig importeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuw voertuig importeren

Heeft er iemand van hier al eens een nieuw voertuig geimporteerd?
    Mijn vorige was een "2dehands" en ging best vlot. Maar de regels zijn veranderd en nu moet je een wagen preregistreren.
    Maar als je zien naar welke informatie (zie pdf, vanaf pag 9) je allemaal moet ingeven , vraag ik mij af waar ik dat allemaal moet halen.

Iemand die wat raad kan geven?

Heb jij het gehele document gelezen? Want dit is een document voor professionele gebruikers (invoerders en mandatarissen van de merken bijvoorbeeld) dit is niet voor particulier gebruik...
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
      Heb jij het gehele document gelezen? Want dit is een document voor professionele gebruikers (invoerders en mandatarissen van de merken bijvoorbeeld) dit is niet voor particulier gebruik...
      Ook particulieren moeten dat doen als ze een volledig nieuwe wagen willen importeren.
      Maar blijkbaar bestaan er douane kantoren die dat allemaal in orde brengen mits een meerprijs.

Comment

Er is hier ergens een topic over hoe een nieuwe wagen invoeren (uit de UK). Daar zal je vast al veel in vinden. Er is hier ook een forumer die dit nog vrij recent gedaan heeft met een BMW (in de UK nieuw besteld en dan naar hier gehaald)
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

van waar en wat wil je eigenlijk invoeren?

Comment

aub, zonder dank:

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              Thx, maar bericht is van 2010 .

Nu, bedankt allemaal om te reageren, maar sinds febr 2016 is er een nieuwe regel voor het invoeren van een nieuw voertuig, en daar vond ik dus geen info over op dit forum.
              Invoeren is geen probleem. 2 jaar geleden heb ik mijn andere wagen ook ingevoerd en dat lukte allemaal vlot. Maar nu is het toch anders.
              Bv, een nieuw voertuig moet niet naar de keuring, terwijl een 2dehands wel naar de keuring moet, ook al staat daar bv maar 3km op te teller. Van zodra die ergens is ingeschreven, is het niet meer nieuw en wordt het gezien als 2dehands.
              Zijn zo kleine verschillen. Bij deze dus...

Comment

Op een klein detail na is er niets veranderd hoor. Halen die handel, bij douane document, keuring en je financiële verplichtingen nakomen.
                Na de Brexit zal het wel anders lopen...

Sending from somewhere, used with Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  Op een klein detail na is er niets veranderd hoor. Halen die handel, bij douane document, keuring en je financiële verplichtingen nakomen.
                  Na de Brexit zal het wel anders lopen...
                  Mss voor een auto uit de UK, maar als het een wagen is uit Duitsland en die is nieuw, dan hoeft er geen keuring te zijn.
                  Meer nog, een wagen uit Duitsland nieuw kopen voor een bedrijf was nog nooit zo makkelijk.

Comment

Working...
                  X