Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 535i e34 als daily

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 535i e34 als daily

    Dag iedereen!

    Ik had hier een maand geleden een post geplaatst met de vraag welke compacte wagen met voldoende vermogen, benzine en automaat geschikt zou zijn als vervanger voor BMW 118d. Ik zoek een vervanger daar ik van werk ben veranderd en nu een woon-werk traject heb van 12km (heen).

    Na een geruime tijd een wagen te zoeken in die branche kwam ik toch niet echt iets tegen dat me kon bekoren.

    Maar ineens kwam ik begin van deze week iets tegen, een BMW 535i E34 van 26 jaar oud. Benzine, automaat, en lage tax maar toch dikke motor. Het enige wat me afschrikt is het verbruik, al kan ik dit compenseren met het verschil in tax (ouder als 25= €30). En het belangrijkste, geweldig veel karakter.

    Ik heb jaren met een 320I E30 als daily gereden, die ik nog steeds heb al staat hij nu ingeschreven als oldtimer. Ik wil deze niet als daily gebruiken om de lage kilometerstand niet te verprutsen (112000 km).

    Zouden jullie dit aandurven? Normaal gezien is een m30b35 een beresterke motor, maar oude wagens moet je toch net wat meer vervangen zoals rubbers etc.

    Het betreffende zoekertje:

    BMW 5 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

  • #2
    Deze twee zaken hebben kennissen me wijsgemaakt. Best even uitzoeken of het klopt.
    1: Je kan een wagen pas inschrijven als oldtimer als je ook een andere wagen op gewone nummerplaat hebt staan
    2: Je mag een oldtimer niet gebruiken voor woon-werkverkeer

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
      Deze twee zaken hebben kennissen me wijsgemaakt. Best even uitzoeken of het klopt.
      1: Je kan een wagen pas inschrijven als oldtimer als je ook een andere wagen op gewone nummerplaat hebt staan
      2: Je mag een oldtimer niet gebruiken voor woon-werkverkeer
      Klopt als een bus!
      Jammer genoeg rijdt Gent ondertussen al vol met mensen die het niet zo nauw nemen met de wet.
      Ze zullen zo maar eens een botsing hebben of iemand omver rijden.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
        Deze twee zaken hebben kennissen me wijsgemaakt. Best even uitzoeken of het klopt.
        1: Je kan een wagen pas inschrijven als oldtimer als je ook een andere wagen op gewone nummerplaat hebt staan
        2: Je mag een oldtimer niet gebruiken voor woon-werkverkeer
        1. Hier hebben ze u inderdaad iets wijsgemaakt.
        2. Dit klopt, maar persoonlijk denk ik dat de TS de bmw niet wil inschrijven als oldtimer maar dagelijkse wagen (daily).

        Comment


        • #5
          Hou er wel rekening mee dat de leeftijd voor oldtimers binnenkort naar 30 jaar gaat (opgelegd door Europa), en dat nog niet duidelijk is wat er met wagens gaat gebeuren die tussen de 25 en 30 jaar oud zijn. In Wallonië betalen die allemaal terug de volle pot aan taxen, en dat is nogal wat voor een 535i.
          Als je hem inschrijft op gewone nummerplaten, betaal je ook de oldtimertaks, je moet dan wel jaarlijks naar de keuring, maar hebt geen beperkingen qua gebruik. Op oldtimerplaten moet je niet meer naar de keuring (voorlopig toch), maar mag je geen woon/werkverkeer doen, geen woon/schoolverkeer en geen betaald vervoer.
          Je moet helemaal geen andere wagen hebben om een auto als oldtimer te kunnen inschrijven trouwens.
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Niche Bekijk Berichten
            1. Hier hebben ze u inderdaad iets wijsgemaakt.
            2. Dit klopt, maar persoonlijk denk ik dat de TS de bmw niet wil inschrijven als oldtimer maar dagelijkse wagen (daily).
            Blijkbaar heeft punt 1 ook met woon-werk verkeer te maken. Geen idee hoe dat zit.
            Wat punt twee betreft..ik lees: "het enige wat me afschrikt is het verbruik, al kan ik dit compenseren met het verschil in tax (ouder als 25= €30)."
            Dus ik dacht dat het over oldtimer ging.

            Comment


            • #7
              Doen ! ! !

              Comment


              • #8
                Hou wel rekening met hoge onderhoudskost en lage betrouwbaarheid.

                Tis niet dat de wagen alle vijf voeten in panne zal staan, maar reken er toch op dat je de wagen snel een keer of 3 per jaar voor een week kwijt zal zijn.
                Zorg ook dat je weet waar je die op onderhoud kan doen. Bij een gewone dealer zal het erg duur zijn en mogelijks ben je niet overal nog welkom. Dat had ik 8 jaar terug al met mijn E34...

                Persoonlijk zou ik gewoon met de E30 knallen. De kosten voor een E34 erbij te halen en rijdende te houden zijn veel hoger dan het waardeverlies dat je E30 op zal lopen die wat extra kilometers te rijden.
                En nu staat die daar maar stilaan achteruit te gaan. Rij daar gewoon mee, geniet ervan. En met het uitgespaarde geld kan je de E30 aan 250.000km een make-over geven zodat ie terug als nieuw is. Dan heeft ie opnieuw zijn waarde.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                  Blijkbaar heeft punt 1 ook met woon-werk verkeer te maken. Geen idee hoe dat zit.
                  Wat punt twee betreft..ik lees: "het enige wat me afschrikt is het verbruik, al kan ik dit compenseren met het verschil in tax (ouder als 25= €30)."
                  Dus ik dacht dat het over oldtimer ging.
                  Je betaald op een oldtimer sowieso lage taks, O plaat of niet.
                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                  Current:
                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                  Ex:
                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

                  1979 Mercedes-Benz W123 300d
                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                  1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

                  Comment


                  • #10
                    Gaat deze een gewone autokeuring doorgeraken. Hoeveel geld moet je er nog in investeren voor hij volledig in orde staat. Ook de grote vraagtekens over het optrekken van de oldtimerleeftijd van 25 naar 30 jaar zijn een groot struikelblok. . Anders moet je eens berekenen hoeveel de taksen bedragen indien de wagen 24 jaar oud is. Dan krijg je al een worst case scenario. Met een oude auto rijden is leuk maar als daily weet ik het zo niet. Je zal met een erg hoog verbruik zitten, mogelijke betrouwbaarheidsproblemen,... Net zoals bij Tjeu ervaar ik ook problemen op dat vlak. Je bent niet overal nog welkom... Garages hangen graag een auto aan de computer zonder zich moe te maken...
                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #11
                      Wegblijven moneypit.

                      Comment


                      • #12
                        Inderdaad, ik zou deze inschrijven als daily. Dan geniet je nog steeds van de lage taxen. Normaal gezien als ze een regel doorvoeren is dit pas geldig voor voertuigen die na deze doorvoering zich inschrijven.

                        Wat sowieso wel een feit is zijn de hoge onderhoudskosten. Inderdaad eens goed overwegen of ik het nu zou doen of niet. Op bimmerboard zitten enkele mannen die een 535i als daily gebruiken, maar die inderdaad al wat dingen hebben moeten vervangen. Jammer genoeg als je een recente 2.5 wilt rijden betaal je rond de €770 aan taksen, ik weet niet of ik dit er voor over heb...

                        Comment


                        • #13
                          Een belangrijke vraag ook kan je zelf sleutelen of ben je voor het minste genoodzaakt om naar de garage te gaan.
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Autodoubt Bekijk Berichten
                            Normaal gezien als ze een regel doorvoeren is dit pas geldig voor voertuigen die na deze doorvoering zich inschrijven.
                            Dat had je gedacht...
                            Precies het volste vertrouwen in de Belgische overheid
                            Aanpassing Voordeel Alle Aard hebben ze ook retroactief doorgevoerd.
                            In Wallonië werd vorig jaar ook iedereen met een voertuig tussen 25 en 30j. koud gepakt, staan ze daar mooi op hun O-platen te blinken maar ze mogen wel de volle pot taksen betalen.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • #15
                              Philippe6 rijdt met een 535i op LPI als daily. Heeft er toch ook al redelijk wat werk aan gehad (al zaten daar ook veel 'opfris' werkjes tussen).

                              E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                Philippe6 rijdt met een 535i op LPI als daily. Heeft er toch ook al redelijk wat werk aan gehad (al zaten daar ook veel 'opfris' werkjes tussen).
                                En dat zijn dan gasten die gelijk welk werk als een makkelijke klus voor tussendoor eens vinden. Als je zelf niet behendig bent met sleutels, dan zit je met zo een wagen toch al snel met de handen in het haar...
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  En dat zijn dan gasten die gelijk welk werk als een makkelijke klus voor tussendoor eens vinden. Als je zelf niet behendig bent met sleutels, dan zit je met zo een wagen toch al snel met de handen in het haar...
                                  Idd.. Ik ben geen sleutelaar dus 't zou niets voor mij zijn jammer genoeg. Zijn erg dikke bakken.

                                  E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik ben technisch receptionist bij een autogarage en heb in het hoger autotechnologie gestudeerd. Ik zeg niet dat ik alles zelf zal doen maar de meeste dingen zoals onderhoud en reparaties zal ik zelf uitvoeren. Het enige dat ik zou laten doen is bijvoorbeeld draagarmrubbers vervangen, om dat ik daar niet echt materiaal voor heb.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Autodoubt Bekijk Berichten
                                      Ik ben technisch receptionist bij een autogarage en heb in het hoger autotechnologie gestudeerd. Ik zeg niet dat ik alles zelf zal doen maar de meeste dingen zoals onderhoud en reparaties zal ik zelf uitvoeren. Het enige dat ik zou laten doen is bijvoorbeeld draagarmrubbers vervangen, om dat ik daar niet echt materiaal voor heb.
                                      Hou maar een 3a4K aan de kant . Je zult nog verschieten.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Als je er eentje koopt, koop dan eentje dat niet met O platen staat. Dan ben je al iets geruster over de technische staat. Als je ze nog kan vinden natuurlijk... Een zak centen op overschot voor herstellingen zou ik toch ook voorzien. Oldtime rrijden is geen synoniem voor goedkoop rijden ook al krijgen vele liefhebbers de smaak te pakken voor auto's met grote motorisaties omdat BIV en taksen weinig voorstellen.
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

                                        BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017


                                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                        Comment

                                        Working...
                                        X