Het kriebelt stilaan om van wagen te wisselen en daarbij had ik graag jullie hulp ingeroepen.
Even mijn situatie schetsen: De afgelopen jaren heb ik volgende wagens (in volgorde) in mijn bezit gehad:
-Citroën C3
-Peugeot 306 1.4i
-BMW 118d
-Audi A5 2.0tfsi bj 2010 (dit is ook mijn huidige wagen)
De A5 heb ik nu iets meer dan 3 jaar in mijn bezit en zoals gezegd: het kriebelt naar iets anders.
Hierbij wil ik echter niet moeten inboeten in vermogen. De tfsi en extra vitamientjes gaan namelijk goed samen.
Mijn profiel:
- Ik doe gemiddeld 25k km per jaar, waarvan ongeveer de helft snelweg kilometers zijn, maar hiervan wel overwegend maar stukken van max 20km. De rest zijn vooral binnenbanen.
- ik plan opnieuw ongeveer 3 jaar met de wagen te rijden en hem dan opnieuw te verkopen.
- 99% van de tijd rijd ik alleen. Ik heb dus niet perse extra plaatsen nodig.
- ik heb geen kinderen en verwacht dit de eerste 2 jaar ook niet, misschien zelfs langer niet.
- mijn budget: allermax €45k (exl biv)
- max leeftijd 2013
- max 3liter
- max 50k km
- ik wil sowieso tweedehands kopen, omdat ik het nut niet inzie in mijn situatie om nieuw te kopen. Ik denk dat ik te snel wissel en het waardeverlies dus ook te hoog zal zijn.
- heb altijd manueel gereden, maar zou nu toch graag overstappen naar automatic.
Momenteel had ik volgende wagens in gedachten:
- S5 coupe, maar dan het recentere model (niet de nieuwe)
- A45 AMG facelift
- Cayman 981 2.7
Ik blijf de A5/S5 qua design nog steeds een van de mooiste wagens vinden, met een prachtige lijn. Wat me echter tegenhoudt, is dat het op andere koplampen na, exact dezelfde wagen is als ik nu heb. Ik zou voor een andere kleur gaan, maar toch. Zeker binnen is er zo goed als niets veranderd. Ik zou dus precies in dezelfde wagen stappen als nu. Heeft dit dan zin om te wisselen? Ga ik de wagen na een half jaar beu zijn omdat ik precies nooit gewisseld heb?
Een tweede nadeel: het is een grote wagen in omvang, maar veel heb ik er niet aan. Achterste stoelen zijn mss 1 maal gebruikt en zijn allesbehalve gemakkelijk toegankelijk. (Ik besef dat dit nu eenmaal bij een coupe hoort). Een (sport)zak snel op de achterbank zetten, is niet handig. Heb het gevoel dat ik met onnodige ruimte sleur. Ik denk ook dat als ik een vierdeurs zou hebben, dat de achterbank veel vaker gebruikt zou worden. De lijn van de Sportback S5 vind ik alleen niet mooi.
Ik ben altijd super tevreden geweest van mijn 118D en ergens mis ik toch dat hatchback gevoel. Daarom dat ik toch ook hier naar kijk. De BMW 1 vind ik minder geslaagd, de RS3 is net te duur, maar de A45 past perfect: mooi design en binnen budget te vinden. Ik stel me alleen de vraag of ik geen stap terug zet dan. De A5 staat gelijk met de C en om dan naar de A te gaan? Is de afwerking even goed of ga ik me storen aan kleine dingen? Als ik mijn 1serie naast de A5 zet, was er toch een groot verschil tussen beide. Ga ik hetzelfde gevoel hebben bij de A?
De cayman lijkt me een leuke wagen en aangezien ik toch (nog) geen kinderen heb, lijkt het me de moment om voor het zover is, dit nog even te hebben. Ik vrees alleen dat deze, net als de RS3 net boven budget ligt.
Wat zijn jullie bedenkingen en zijn er wagens die ik over het hoofd zie? Ik moet wel zeggen dat ik een voorkeur heb voor Duitse wagens.
Niet alleen vind ik ze over het algemeen vaak mooier, maar door ervaringen, geven ze me ook een betrouwbaarder gevoel.
Heb zowel met de Citroën als de Peugeot zware problemen gehad en mijn ouders met hun wagens eveneens. Echter elke Duitser die we gehad hebben, nooit problemen mee ondervonden. Mogelijk is dit gewoon pech/geluk, maar dit zorgt nu wel voor dit gevoel.
Even mijn situatie schetsen: De afgelopen jaren heb ik volgende wagens (in volgorde) in mijn bezit gehad:
-Citroën C3
-Peugeot 306 1.4i
-BMW 118d
-Audi A5 2.0tfsi bj 2010 (dit is ook mijn huidige wagen)
De A5 heb ik nu iets meer dan 3 jaar in mijn bezit en zoals gezegd: het kriebelt naar iets anders.
Hierbij wil ik echter niet moeten inboeten in vermogen. De tfsi en extra vitamientjes gaan namelijk goed samen.
Mijn profiel:
- Ik doe gemiddeld 25k km per jaar, waarvan ongeveer de helft snelweg kilometers zijn, maar hiervan wel overwegend maar stukken van max 20km. De rest zijn vooral binnenbanen.
- ik plan opnieuw ongeveer 3 jaar met de wagen te rijden en hem dan opnieuw te verkopen.
- 99% van de tijd rijd ik alleen. Ik heb dus niet perse extra plaatsen nodig.
- ik heb geen kinderen en verwacht dit de eerste 2 jaar ook niet, misschien zelfs langer niet.
- mijn budget: allermax €45k (exl biv)
- max leeftijd 2013
- max 3liter
- max 50k km
- ik wil sowieso tweedehands kopen, omdat ik het nut niet inzie in mijn situatie om nieuw te kopen. Ik denk dat ik te snel wissel en het waardeverlies dus ook te hoog zal zijn.
- heb altijd manueel gereden, maar zou nu toch graag overstappen naar automatic.
Momenteel had ik volgende wagens in gedachten:
- S5 coupe, maar dan het recentere model (niet de nieuwe)
- A45 AMG facelift
- Cayman 981 2.7
Ik blijf de A5/S5 qua design nog steeds een van de mooiste wagens vinden, met een prachtige lijn. Wat me echter tegenhoudt, is dat het op andere koplampen na, exact dezelfde wagen is als ik nu heb. Ik zou voor een andere kleur gaan, maar toch. Zeker binnen is er zo goed als niets veranderd. Ik zou dus precies in dezelfde wagen stappen als nu. Heeft dit dan zin om te wisselen? Ga ik de wagen na een half jaar beu zijn omdat ik precies nooit gewisseld heb?
Een tweede nadeel: het is een grote wagen in omvang, maar veel heb ik er niet aan. Achterste stoelen zijn mss 1 maal gebruikt en zijn allesbehalve gemakkelijk toegankelijk. (Ik besef dat dit nu eenmaal bij een coupe hoort). Een (sport)zak snel op de achterbank zetten, is niet handig. Heb het gevoel dat ik met onnodige ruimte sleur. Ik denk ook dat als ik een vierdeurs zou hebben, dat de achterbank veel vaker gebruikt zou worden. De lijn van de Sportback S5 vind ik alleen niet mooi.
Ik ben altijd super tevreden geweest van mijn 118D en ergens mis ik toch dat hatchback gevoel. Daarom dat ik toch ook hier naar kijk. De BMW 1 vind ik minder geslaagd, de RS3 is net te duur, maar de A45 past perfect: mooi design en binnen budget te vinden. Ik stel me alleen de vraag of ik geen stap terug zet dan. De A5 staat gelijk met de C en om dan naar de A te gaan? Is de afwerking even goed of ga ik me storen aan kleine dingen? Als ik mijn 1serie naast de A5 zet, was er toch een groot verschil tussen beide. Ga ik hetzelfde gevoel hebben bij de A?
De cayman lijkt me een leuke wagen en aangezien ik toch (nog) geen kinderen heb, lijkt het me de moment om voor het zover is, dit nog even te hebben. Ik vrees alleen dat deze, net als de RS3 net boven budget ligt.
Wat zijn jullie bedenkingen en zijn er wagens die ik over het hoofd zie? Ik moet wel zeggen dat ik een voorkeur heb voor Duitse wagens.
Niet alleen vind ik ze over het algemeen vaak mooier, maar door ervaringen, geven ze me ook een betrouwbaarder gevoel.
Heb zowel met de Citroën als de Peugeot zware problemen gehad en mijn ouders met hun wagens eveneens. Echter elke Duitser die we gehad hebben, nooit problemen mee ondervonden. Mogelijk is dit gewoon pech/geluk, maar dit zorgt nu wel voor dit gevoel.
Comment