Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geschikte opvolger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geschikte opvolger

Het kriebelt stilaan om van wagen te wisselen en daarbij had ik graag jullie hulp ingeroepen.

Even mijn situatie schetsen: De afgelopen jaren heb ik volgende wagens (in volgorde) in mijn bezit gehad:

-Citroën C3
    -Peugeot 306 1.4i
    -BMW 118d
    -Audi A5 2.0tfsi bj 2010 (dit is ook mijn huidige wagen)

De A5 heb ik nu iets meer dan 3 jaar in mijn bezit en zoals gezegd: het kriebelt naar iets anders.
    Hierbij wil ik echter niet moeten inboeten in vermogen. De tfsi en extra vitamientjes gaan namelijk goed samen.

Mijn profiel:
    - Ik doe gemiddeld 25k km per jaar, waarvan ongeveer de helft snelweg kilometers zijn, maar hiervan wel overwegend maar stukken van max 20km. De rest zijn vooral binnenbanen.
    - ik plan opnieuw ongeveer 3 jaar met de wagen te rijden en hem dan opnieuw te verkopen.
    - 99% van de tijd rijd ik alleen. Ik heb dus niet perse extra plaatsen nodig.
    - ik heb geen kinderen en verwacht dit de eerste 2 jaar ook niet, misschien zelfs langer niet.

- mijn budget: allermax €45k (exl biv)
    - max leeftijd 2013
    - max 3liter
    - max 50k km
    - ik wil sowieso tweedehands kopen, omdat ik het nut niet inzie in mijn situatie om nieuw te kopen. Ik denk dat ik te snel wissel en het waardeverlies dus ook te hoog zal zijn.
    - heb altijd manueel gereden, maar zou nu toch graag overstappen naar automatic.

Momenteel had ik volgende wagens in gedachten:
    - S5 coupe, maar dan het recentere model (niet de nieuwe)
    - A45 AMG facelift
    - Cayman 981 2.7

Ik blijf de A5/S5 qua design nog steeds een van de mooiste wagens vinden, met een prachtige lijn. Wat me echter tegenhoudt, is dat het op andere koplampen na, exact dezelfde wagen is als ik nu heb. Ik zou voor een andere kleur gaan, maar toch. Zeker binnen is er zo goed als niets veranderd. Ik zou dus precies in dezelfde wagen stappen als nu. Heeft dit dan zin om te wisselen? Ga ik de wagen na een half jaar beu zijn omdat ik precies nooit gewisseld heb?
    Een tweede nadeel: het is een grote wagen in omvang, maar veel heb ik er niet aan. Achterste stoelen zijn mss 1 maal gebruikt en zijn allesbehalve gemakkelijk toegankelijk. (Ik besef dat dit nu eenmaal bij een coupe hoort). Een (sport)zak snel op de achterbank zetten, is niet handig. Heb het gevoel dat ik met onnodige ruimte sleur. Ik denk ook dat als ik een vierdeurs zou hebben, dat de achterbank veel vaker gebruikt zou worden. De lijn van de Sportback S5 vind ik alleen niet mooi.

Ik ben altijd super tevreden geweest van mijn 118D en ergens mis ik toch dat hatchback gevoel. Daarom dat ik toch ook hier naar kijk. De BMW 1 vind ik minder geslaagd, de RS3 is net te duur, maar de A45 past perfect: mooi design en binnen budget te vinden. Ik stel me alleen de vraag of ik geen stap terug zet dan. De A5 staat gelijk met de C en om dan naar de A te gaan? Is de afwerking even goed of ga ik me storen aan kleine dingen? Als ik mijn 1serie naast de A5 zet, was er toch een groot verschil tussen beide. Ga ik hetzelfde gevoel hebben bij de A?

De cayman lijkt me een leuke wagen en aangezien ik toch (nog) geen kinderen heb, lijkt het me de moment om voor het zover is, dit nog even te hebben. Ik vrees alleen dat deze, net als de RS3 net boven budget ligt.

Wat zijn jullie bedenkingen en zijn er wagens die ik over het hoofd zie? Ik moet wel zeggen dat ik een voorkeur heb voor Duitse wagens.
    Niet alleen vind ik ze over het algemeen vaak mooier, maar door ervaringen, geven ze me ook een betrouwbaarder gevoel.
    Heb zowel met de Citroën als de Peugeot zware problemen gehad en mijn ouders met hun wagens eveneens. Echter elke Duitser die we gehad hebben, nooit problemen mee ondervonden. Mogelijk is dit gewoon pech/geluk, maar dit zorgt nu wel voor dit gevoel.

Eerste auto's die ik tegenkom met die eisen :
    Hier vind je een tweedehands BMW 235 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Hier vind je een tweedehands Audi TTS die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Cayman 2.7 zou ik links laten . Geweldige wagen maar een pruts motor .

Comment

Zoek u een Jag XK 3.5

Voor 30.000 hebt ge een hele goeie en voor 35.000 een nog betere met weinig kilometers. Iets meer tax dan een 3.0 maar is wel een V8 !

Niet de rapste, wel knap en niet gedateerd en een hoop klasse in vergelijking met die coiffeursauto's.

/ thread.

Comment

Max leeftijd is 2013. Dan zit ge al met een 5.0L met 264gr co2-uitstoot. Dat is dan toch duur rijden in België.

Comment

A45 FL gaat moeilijk worden voor 45k, is nog maar een jaar uit en de meeste zitten qua nieuwprijs dik boven 50k

Een S3 of een Golf R komen niet in aanmerking?
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Max leeftijd is 2013. Dan zit ge al met een 5.0L met 264gr co2-uitstoot. Dat is dan toch duur rijden in België.
              Mijn fout. ik dacht dat ze die 3.5's waren blijven maken.

Blijft wel knap anders zo een XK. Bijna één gekocht een paar jaar geleden.

Comment

nissan 370z? zwaar onder budget, wel cabrio maar ook coupe versie, automaat, deze ook nog lpg trouwens.. biv is miss wat hoog.

Nissan 370Z ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ga proberen om op alle reacties te reageren.

De 2-reeks had ik nog in het achterhoofd. Heb er nog geen echte mening over. Zal er eens moeten mee gaan rijden om er iets van te kunnen zeggen.

De TTS heb ik heel even bekeken, maar als ik hem naast de (R)S3 zet, zal die voor mij altijd het onderspit delven.

De golf R had ook een optie geweest, ware het niet dat ik de 6 mooier vind dan de 7. De 6 zag er bruut uit, de 7 eigenlijk allesbehalve (mijn mening). Toont net iets te braaf. Maar wil max bj 2013, liever zelfs nog recenter. Daarom valt die af voor mij.

De XK is een bloedmooie wagen, maar financieel zie ik dat niet zitten. Net als bij de 370z (al vind ik die geen mooie kont hebben), gun ik de staat gewoon het geld niet. En aangezien ik er maar 3 jaar mee zal rijden... Krijg die dan maar eens verkocht.

De A45 facelift zal in België niet haalbaar zijn binnen mijn budget, maar in Duitsland zijn ze wel al te vinden. Had ik er mss bij moeten zetten, dat ik er niet mee inzit om de grens over te gaan.

Comment

M235i
                    Of doe eens gek en koop een Mustang GT..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
                      M235i
                      Of doe eens gek en koop een Mustang GT..

Met dat budget komt ge er net, maar de inschrijving zal niet mals zijn

Comment

M235i / a45pfl / foc rs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                          Bedankt voor de reacties!

Ga proberen om op alle reacties te reageren.

De 2-reeks had ik nog in het achterhoofd. Heb er nog geen echte mening over. Zal er eens moeten mee gaan rijden om er iets van te kunnen zeggen.

De TTS heb ik heel even bekeken, maar als ik hem naast de (R)S3 zet, zal die voor mij altijd het onderspit delven.

De golf R had ook een optie geweest, ware het niet dat ik de 6 mooier vind dan de 7. De 6 zag er bruut uit, de 7 eigenlijk allesbehalve (mijn mening). Toont net iets te braaf. Maar wil max bj 2013, liever zelfs nog recenter. Daarom valt die af voor mij.

De XK is een bloedmooie wagen, maar financieel zie ik dat niet zitten. Net als bij de 370z (al vind ik die geen mooie kont hebben), gun ik de staat gewoon het geld niet. En aangezien ik er maar 3 jaar mee zal rijden... Krijg die dan maar eens verkocht.

De A45 facelift zal in België niet haalbaar zijn binnen mijn budget, maar in Duitsland zijn ze wel al te vinden. Had ik er mss bij moeten zetten, dat ik er niet mee inzit om de grens over te gaan.
                          Die verkoop je niet binnen 3 jaar, is pure fun

Met de rest van je budget kan je de BIV en enkele jaren verkeersbelasting betalen.
                          Z4 M40i

Comment

Iemand verkoopt hier op het forum zijn s3 sedan voor 40k.
                            heden 2014 Bmw M235i 326pk
                            heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

Comment

Chevrolet Camaro
                              Hier vind je een tweedehands Chevrolet Camaro die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Wist niet dat die met een 2L turbo te krijgen was.

Comment

De clubsport is inderdaad al pak minder braaf dan de R. Misschien toch eens met eentje gaan rijden.

In het begin vond ik de mustang een knappe wagen, maar om de een of andere reden vind ik dit eigenlijk niet meer het geval. Misschien omdat je ze bijna op elke hoek van de straat ziet. Wel allemaal de eco versie, maar ja de GT is dan ook pak kostelijker.

De S3 van het forum is een knappe wagen, maar ben geen fan van het interieur. Iets te opvallend voor mij.

Sinds Bumblebee altijd een zwak gehad voor de camaro. Maar wist niet dat die in 2L te krijgen was. Iemand al mee gereden? En vraag me ook af of je die binnen paar jaar vlot verkocht krijgt. Lijkt me toch een heel kleine groep mensen die hierin geïnteresseerd zal zijn.

Comment

Heb zelf vorige week een M235i gekocht in Premium Selection bij BMW. In Duitsland zijn er momenteel zeer mooie wagen van dergelijk type te vinden. Zeer jong, namelijk nog geen jaar oud, en max. 11.000 km op de teller. En twee jaar garantie erbovenop. Geen idee of je van dit model houdt, maar het rijdt alleszins fantastisch. Zeker het overwegen waard! Een Focus RS zat ook in mijn wishlist, al had die een onwaarschijnlijk slechte geluidsinstallatie wat heeft gemaakt dat ik resoluut voor de BMW koos.

In Bornem hebben ze een M235i met alle Performance onderdelen staan. Testrit vastleggen en rijden maar! Ik was alleszins laaiend enthousiast na de testrit.

Good luck! De zoektoch an sich is iets plezants. Zeker in deze categorie van wagen

Comment

Working...