Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhandelen nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Weet dat de meeste dealers ook kunnen nakijken of er al bij een andere van hetzelfde merk een offerte lopende is.
    daarvoor moeten ze niet in dezelfde groep zijn.

neemt niet weg dat rondkijken geld besparing is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris.z Bekijk Berichten
      Weet dat de meeste dealers ook kunnen nakijken of er al bij een andere van hetzelfde merk een offerte lopende is.
      daarvoor moeten ze niet in dezelfde groep zijn.

neemt niet weg dat rondkijken geld besparing is
      Ik ben hier heel eerlijk over geweest, altijd gezegd dat ik al bij een andere garage offerte had laten maken. De reden dat ik dan bij die garage ging was omwille van locatie of goede reclame gehoord of gewoon waarom we het doen, met name de prijs..

Comment

Ook de gepaste moment is belangrijk. Bij open deurdagen krijg je meestal extra korting.

Comment

Ik kan u zeggen dat ik ondertussen een 8-tal auto's overgelaten heb aan garages, alle 36 maand oud met ongeveer 120.000 km, door vééél garages af te lopen en de uiteenlopende overnameprijzen te krijgen (en geloof me vrij, 't verschil is 1000 den euro's in 't geval van dat soort auto's) kan je véééél meer geld verdienen dan hem particulier te verkopen, nog naar de keuring voor verkoop te moeten (met het risico nog kosten aan te hebben), en dan zwijg ik nog over al die zeikers die bellen en langskomen met "laatste prijs" maar je moet inderdaad véél garages aflopen hé, niet 2 of 3.... één keer is het me gelukt mijn S-max particulier te verkopen voor 750 euro meer dan de beste overnameprijs die ik bij een garage kreeg, en dat zonder keuring voor verkoop, maar al de rest niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Geen verlof nemen en je recente tweedehands zelf verkopen brengt nog meer op dan Belgie rond te rijden
            Ik heb nog nooit een wagen overgelaten bij de garage...
            Hangt er vanaf welke auto , bij 120.000 km en méér zijn belgische particulieren écht niet meer zo happig om een auto particulier te kopen.... wat zouden ze ook, 't internet staat vol met gelijkaardige auto's met minder kilometers.....;

Comment

Je kan je auto ook zelf verkopen aan een opkoper die reageert via Tweedehands of zo he. Alles geraakt verkocht. Als het niet verkocht geraakt is de prijs niet goed. Dat is met auto's, huizen enz zo.
              Maar ik begrijp best dat iemand die het niet gewoon is een beetje afgeschrikt wordt door sommige reacties en zo en kiezen voor de gemoedsrust. Dat kan ook wel wat waard zijn, niet alles draait rond de laatste Euro he. Ik doe het zelf omdat ik in het verleden zelf verkoper was. Ligt dan wel makkelijker voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten

Hangt er vanaf welke auto , bij 120.000 km en méér zijn belgische particulieren écht niet meer zo happig om een auto particulier te kopen.
                Geraakt probleemloos verkocht wanneer in goede staat, zelfs bij véél hogere km-standen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Geraakt probleemloos verkocht wanneer in goede staat, zelfs bij véél hogere km-standen.
                  kan alleen maar mijn ervaring delen : 10 overnameprijzen vragen bij 10 verschillende dealers, kopen bij die die u de hoogste restwaarde geeft, dan ben je daar al zeker van, in uw contract laten zetten dat je "zelf de auto mag verkopen en dat overlaten geen verplichting is" en dan uw auto particulier proberen te verkopen voor beste overnamewaarde + 1000 euro (ik zeg maar iets) . Ik kan alleen maar uit ervaring zeggen dat mij dat nooit lukt, dealers kunnen écht ver gaan hoor in overnamewaarde....Overname van de "slechtste" dealer vgl met de "beste" is bij mij telkens een verschil van 3 tot 5000 euro, (en pas op, telkens bij aankoop van exact hetzelfde voertuig hé) ge moet gewoon de moeite willen doen om véél dealers te bezoeken hé... als ge een overname laat bepalen bij den eerste de beste dan kan ik best geloven dat je particulier meer kan krijgen...
                  Last edited by dikkejos; 25/07/2017, 00:20.

Comment

Golfke van 10 jaar oud / 100.000 km verkocht voor 5.5 K (1.000 euro meer dan het beste aanbod bij de Belgische dealers, .7 offertes) en de nieuwe in Duitsland gekocht (5 K goedkoper dan de 'beste' salonprijs bij de dealer). Auto was direct verkocht via 2dehands.be aan de eerste die kwam kijken. Enorm veel reacties via tijdelijk email adres ontvangen. Bewust geen telefoonnummer vermeld om geen koopjesjagers aan de lijn te krijgen.

Comment

Zo in Duitsland kopen, doet ge dat daar bij officiële dealers van gelijk welk merk of bij een soort Duitse Cardoen waar auto's te koop staan te nemen of te laten, dus niet alle types/uitvoeringen/opties naar wens? Of alleen Duitse karren?
                      Moet ge dan in 't Duits onderhandelen/afpingelen, want dat zou voor mij een serieus probleem zijn (één van de weinige woorden Duits die ik kan uitspreken is kartoffel )? En ze spreken zogezegd allemaal Engels, maar dat lijkt meer op Chinees . Een paar zinnetjes uit Du van Peter Maffay zal ook niet veel helpen veronderstel ik.
                      Last edited by Maurice P.P.; 25/07/2017, 10:41.

Comment

Bijlange niet. Je kan je wagen volledig zelf samenstellen zoals bij de Belgische dealer.Ik heb hem gekocht bij www.neuwagenkauf.com vlak over de grens. Enkele van de medewerkers spreken ook Nederlands. Volgens de eigenaar , Alexander Von der Forst , hebben ze de laatste tijd trouwens alsmaar meer Belgische klanten. Cardoen is overigens af te raden voor een nieuwe auto. Prijzen liggen nauwelijks lager dan bij de dealer , de auto's zijn vaak minder goed uitgerust en er is geen enkele personalisatie mogelijk qua kleur/motor/opties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                          Ik heb hem gekocht bij www.neuwagenkauf.com vlak over de grens.
                          Ik ben eens op die site gaan kijken.
                          Ik koop al jaar en dag Renault. Zie ik daar als keuze bij Renault de Clio, de Clio Grandtour en de Captur. Is de rest daar afgevallen, want het Renault gamma is toch wel een pak uitgebreider dan dat?

Comment

Op die types is het voordeel waarschijnlijk het grootst. Gewoon eens een mailtje sturen en vragen of ze ook andere types kunnen leveren.

Comment

Ik zou persoonlijk;
                              - Offerte vragen voor de nieuwe wagen met alle mogelijke kortingen op verschillende plaatsen.
                              - Nadien met uw overname langsgaan en de verkoper een overnameprijs op PAPIER laten zetten. En dus niet dat gezever van: "u kan er x-aantal euro particulier van krijgen", maar effectief een bod op papier. Zodat u weet dat u (bijvoorbeeld) een nieuwe auto koopt van € 20000 en een gegarandeerde overnameprijs hebt van € 5000 en dus maximaal € 15000 moet opleggen.
                              - Tenslotte naar de goedkoopste gaan voor het TOTAALPLAATJE, want onder aan de rekening is het ENIGE wat telt. Je laat hem op de bestelbon nog zetten dat je steeds vrij bent om zelf je auto te verkopen.

Dus: je hebt het beste totaalplaatje op papier staan en je bent nog steeds vrij om dit te verbeteren.

Zo probeer ik toch mijn klanten te overtuigen. Een dumping prijs op de nieuwe zetten is gemakkelijk als je geen overname moet doen. Ik verschiet ervan hoeveel mensen hier nog intrappen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                - Tenslotte naar de goedkoopste gaan voor het TOTAALPLAATJE, want onder aan de rekening is het ENIGE wat telt.
                                Amai, dus prijs is hét belangrijkste... reputatie garage, eventueel eigen goede ervaringen met de garage, nabijheid enz... allemaal van geen tel?
                                En... een goede verkoper zou meer argumenten moeten hebben dan enkel prijs. (les 1 op alle verkoopcursussen)
                                Last edited by Maurice P.P.; 28/07/2017, 17:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                  Een dumping prijs op de nieuwe zetten is gemakkelijk als je geen overname moet doen. Ik verschiet ervan hoeveel mensen hier nog intrappen ...
                                  Dit verdient een quote! Altijd de aankoop van een wagen eerst compleet bespreken en daarna pas de piste van het overlaten van uw oude voertuig bespreken.

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik heb mijn wagen nog nooit aan de garage overgelaten. Heb al mijn auto's steeds zonder problemen particulier kunnen verkopen aan een prijs die hoger lag dan hetgeen de garage er voor gaf. De prijs is inderdaad het belangrijkste voor mij. Ik ga geen 5.000 euro meer betalen om bij een garage met 'een goede reputatie' te mogen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                      Amai, dus prijs is hét belangrijkste... reputatie garage, eventueel eigen goede ervaringen met de garage, nabijheid enz... allemaal van geen tel?
                                      Voor iemand die alle onderhoud en eventuele herstellingen zelf doet is dat inderdaad het enige dat telt ... voor de meeste mensen liggen de zaken echter net iets anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Dit verdient een quote! Altijd de aankoop van een wagen eerst compleet bespreken en daarna pas de piste van het overlaten van uw oude voertuig bespreken.
                                        Dit gaat echt weinig uitmaken op de uiteindelijke prijs. Meeste merken hebben tegenwoordig een overnamepremie (niet te verwarren met de recyclagepremie) die dan uitgespeeld wordt in de overname. Beste is open kaart te spelen. Bij vele merken kan je bvb de overnamepremie krijgen door simpel een copy van je inschrijvingsbewijs te geven en dan kan je alsnog je wagen zelf verkopen. Bij het merk waarvoor ik werkte lopen die premies momenteel op tot 2000 of 2500 Euro!!! Als je open kaart speelt is de kans groot dat ze je dit voorstellen. Maar goed, iedereen heeft zijn aanpak zie ik, het is maar waar men zich goed bij voelt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

En... een goede verkoper zou meer argumenten moeten hebben dan enkel prijs. (les 1 op alle verkoopcursussen)
                                          Dat en een hele hoop ervaring maken dat je de moeilijkste klant toch overtuigt. Als hij maar denkt een goede zaak gedaan te hebben win je altijd. Bij de ene is de goede reputatie een goede zaak, de service, de toonzaal, bij de andere enkel de prijs. Hierop inspelen, da's verkopen. Dikwijls is het verkrijgen van een financiering al de hoofdzaak lol

Comment

Working...
                                          X