Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garage Hergon Herent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garage Hergon Herent

TITEL: Garage Hergon Leuven : Motor moet vervangen worden na onvoldoende reparatie Turbo.

TOPICINHOUD:

1. Periode
    Ik kocht nu drie jaar geleden (in 200 mijn ford focus.
    2. Firma / Persoon
    Ford Hergon Leuven
    Hergon Leuven
    Brusselsesteenweg 57
    3020 Herent
    +32 16 310.510
    infohl@hergon.be

3. Beschrijving probleem
    Even kaderen hoe ik ermee rij: Ik rij altijd tussen de 2000 en de 3000 RPM.
    Aankoopprijs € 10 000,00.

Geen slechte prijs, maar ook zeker niet te weinig (40 000 km, geen opties).
    Dit jaar nog (januari 2010) had ik problemen met de turbo.

De reparatie die men me aanraadde heb ik zonder morren betaald.
    Ze moesten alle leidingen met olie vervangen, en nog vanalles uitkuisen.

Reparatie aangeraden door Ford Hergon €2 200,00.

Ik had gehoopt op een compensatie omdat de wagen nog geen 5 jaar oud was, maar hier kon ik naar fluiten.
    Fax terug gekregen van de klantendienst : NOK.

Slechts 3 maanden later gaat die turbo weer stuk. Geen probleem denk ik dan, want de mechanieker had me nog op het hart gedrukt dat er garantie was op de reparatie.

Nu blijkt dat het toch niet zo eenvoudig is.
    Ik kan gewoon met de auto tot aan de garage rijden.

Vandaag krijg ik een telefoontje waarin de mechanieker me doodleuk vertelt dat de motor ook moet vervangen worden.

Als ik er nog mee kan rijden, wat is er dan mis met de motorblok?

Reparatie aangeraden door Ford Hergon € 7 000,00.

Ze willen het motorblok vervangen.

Want 'een gast van ford belgie' --naam onbekend-- heeft gezegt dat het zo moet.

Waarom had die gast dat dan de eerste keer niet gezien en heb ik dan die € 2 200,00 opgehoest?

4. Beschrijving genomen stappen ter verzoening / oplossing

De garage heeft voorgesteld de Turbo te repareren binnen garantie maar het Motorblok vervangen ze niet.
    Ze gaan nu met een experimenteel spoelmiddel mijn motorblok kuisen, maar geven geen garantie op deze reparatie.
    De Garagist waarvan sprake heeft me telefonisch bevestigd dat hij ook de wagen zou verkopen.
    Als garagist wil hij deze wagen niet terugnemen , want hij kan niet garanderen dat deze wagen nog 8000 km rijdt(exacte woorden).

Wat kan ik nu verder nog doen?

Zoals het er nu voorstaat ,twijfel ik om ooit nog een ford auto te kopen.

UPDATE : oplossing is hier te vinden

type wagen Ford Focus 1.6 TDCi Break cilinderinhoud 1600 kleur zilvergrijs Carosserie Sedan Brandstof Diesel voorzieningen ABS
    Airco
    Centrale vergrendeling met afstndsbediening
    electrische ruiten
    airbags
    stuurbekrachtiging zitplaatsen 5 deuren 5 pk 90 (als ik me niet vergis) Aankoopprijs € 10 000,00 Kilometerstand (aankoop) 42000km Garage Ford Hergon Herent, Brusselsesteenweg. reparatiekosten € 9200,00 ( jaarlijks onderhoud exclusief) Cliententevredenheid onder nul
    Last edited by ; 01/07/2010, 10:58. Reden: Gezien de "vervelende situaties" in het verleden met zaakvoerders, werd een strikt reglement opgesteld voor het posten van ne

tegenexpertise laten doen, ga naar een andere garage. kan wel zijn dat je daar bestekkosten moet betalen maar dan weet je tenminste waar je staat. (garage berghen in binkom ofzo, denk dat dat dichtsbijzijnde is?)
    Last edited by ; 26/05/2010, 23:14.

Comment

ik zou al eens beginnen met gepeperde brief naar ford belgie te sturen ivm klachten.

Comment

Niet netjes van Hergon. Persoonlijk ervaring beperkt zicht to offerte aanvragen maar het is een garage die mij in ieder geval weinig aanspreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
          tegenexpertise laten doen, ga naar een andere garage. kan wel zijn dat je daar bestekkosten moet betalen maar dan weet je tenminste waar je staat. (garage berghen in binkom ofzo, denk dat dat dichtsbijzijnde is?)
          Garage Van Oversteyns (Liden) is wat dichterbij denk ik

Comment

Negen op de tien kansen is de turbo kapot gegaan door een vervuild oliekanaal (zeefje in banjobout). Dat zal vermoedelijk te wijten geweest zijn aal metaaldeeltjes van de kettingspanner (tussen de twee nokkenassen). De nieuwe turbo is hierdoor ook naar de eeuwige jachtvelden vertrokken en nu zal men wel de motorschade hebben gezien door de lagers van de krukas te inspecteren. Dat is de beste manier omdat te zien. Ik denk dus niet dat de technieker bij het vervangen van de turbo de motorbeschadigde maar dat de defectemotor de hoofdoorzaak was. Het enige spijtige is dat je de eerste kosten gemaakt maar je moet als garage soms eerst een "kleinere" ingreep uitvoeren en afwachten. Bovendien is dit geval zeker geen aanleiding om het merk Ford af te kraken hoor.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Negen op de tien kansen is de turbo kapot gegaan door een vervuild oliekanaal (zeefje in banjobout). Dat zal vermoedelijk te wijten geweest zijn aal metaaldeeltjes van de kettingspanner (tussen de twee nokkenassen). De nieuwe turbo is hierdoor ook naar de eeuwige jachtvelden vertrokken en nu zal men wel de motorschade hebben gezien door de lagers van de krukas te inspecteren. Dat is de beste manier omdat te zien. Ik denk dus niet dat de technieker bij het vervangen van de turbo de motorbeschadigde maar dat de defectemotor de hoofdoorzaak was. Het enige spijtige is dat je de eerste kosten gemaakt maar je moet als garage soms eerst een "kleinere" ingreep uitvoeren en afwachten. Bovendien is dit geval zeker geen aanleiding om het merk Ford af te kraken hoor.
              Maar de prijzen die ze vragen zijn wel bij de haren gegrepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Maar de prijzen die ze vragen zijn wel bij de haren gegrepen.
                Ja want een nieuwe turbo en een ruilmotor plaatsen kost natuurlijk geen geld

Dit lijkt me eerder een geval van dikke pech dan van slechte service.
                AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Ja want een nieuwe turbo en een ruilmotor plaatsen kost natuurlijk geen geld

Dit lijkt me eerder een geval van dikke pech dan van slechte service.
                  Als mijn garage met dat voorstel zou afkomen voor een wagen die die waarde niet meer heeft dan zien ze me daar niet meer ongeacht of dat effectief zoveel zou kosten

Comment

Sommige begrijpen echt niet dat de techniekers niet in bde auto zitten hé. Als je met een defect naar de garage ga en je krijgt een dure offerte heb je een slechte garage? Dus als je ziek naar de dokter gaat en die constateert een longontsteking heb je een slechte dokter omdat het geen verkoudheid is......
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

je hebt overal charlatans zitten maar als het werkelijk een andere oorzaak had, is het inderdaad dikke pech

Comment

lees mijn eerste post in dit topic maar,zo is het gebeurd 100%zeker,en vraag maar aan de garage die zal het wel bevestigen. En dat is spijtig,en het is spijtig voor jou dat een motor zoveel kost. En dat is pech maar geen bedrog.
                        Politiekers zijn bedriegers,techniekers niet

Comment

klachtendienst Ford

Service noem ik het toch niet echt.

Ok het kan zijn dat ik pech heb.
                          Dat turbo een tweede keer stuk is is al uitzonderlijk lijkt me.
                          Ik kon er toch gewoon mee naar de garage rijden en nu moet ineens de motor vervangen worden?

Ik hoor hier van collega's dat ze iets vergelijkbaar voorhadden, maar wel enkele weken de vervangwagen konden gebruiken. en een heel stuk van hun merk terug kregen.

Bij hergon wil men me vanaf dag 1 laten betalen.

Geldwolven zijn het. - pech of niet -

Nu heb ik garantie op de turbo-onderdelen,

zou ik nu vandaag naar een andere garage gaan voor zo'n tegen expertise, of laat ik hen de turbo oplappen (dan maar zonder garantie) en snel verkopen die boel?

Comment

Is dat dan een gekend probleem bij die motoren?
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

Comment

Turbo Focus

een kleine reparatie
                              ? (2200 euro noem ik niet klein)

Ik heb bij de garage nagevraagd en zij hadden er zo ongeveer 2 per jaar
                              Hergon Leuven is wel een grote dealer denk ik dus mijn gevoel zegt van niet.

Ik blijf zitten met volgende vragen

-> hoe komt het dat die stuk is gegaan?

Ik rij nooit boven de 3000 toeren
                              De wagen was wel goed warm gereden (enkele uren autostrade) toen de turbo het de eerste keer begaf.

-> Voor 7000 koop ik dezelfde wagen met minder kilometers., kan ik ,voor een prijsje een vergelijkbare motor vinden voor een focus (accident)?

-> Hoeveel kost zo'n tegenexertise en is het wel zinvol als ik bij deze garage de turbo nog in waarborg heb? (hoewel ze nu geen waarborg meer willen geven)

-> Zijn er nog mensen die bij klachen hebben bij Hergon?

een hopeloze Ford eigenaar...
                              Last edited by ; 27/05/2010, 17:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouters.f@gmail.com Bekijk Berichten
                                een hopeloze Ford eigenaar...
                                Op deze manier ga je zeker tegemoetkomingen mogen verwachten.

Getuigt van veel volwassenheid.
                                1991 BMW E30 318is

Comment

link

Ok de link is er misschien over, Heb hem dan ook gewist.

Ik kan u vertellen dat het geen lachertje is hoor,

-> 2400 euro betalen voor een reparatie waarmee 'alles opgelost zou zijn'
                                  En 3 maanden later lappen ze u 7000 euros aan uw broek.

Ik ben op zoek om een huis te kopen en die notariskosten moeten ook betaald worden he.

7000 euro is niet iets wat ge zomaar efkes op reserve hebt.

Alle ik toch niet.
                                  Last edited by ; 27/05/2010, 17:16.

Comment

Sommige mensen tonen hier toch bitter weinig begrip maar mochten ze zelf in dergelijke situatie zitten dan zou de wereld te klein zijn. Ik zou er in ieder geval ook niet mee kunnen lachen.

€7000 voor een motor lijkt me toch ook ongelofelijk duur. Was dit met plaatsingskosten inbegrepen en ging het om een nieuwe of een ruilmotor? Ik ben er 100% zeker van dat zo'n goedwerkende motor voor een fractie van die prijs te vinden is daar het volgens mij een veel verkochte motor is. Zo'n bedragen vragen voor die reparaties lijken me afzetterij te zijn.

Het is niet omdat het een grote merkgarage met een showroom met veel glimmende wagens betreft dat ze niet in staat zijn om mensen te bedriegen, dat heb ik al gezegd en dat zal ik blijven zeggen. Mensen durven daar dikwijls niet tegen in te gaan omdat ze denken dat zo'n garage 100% betrouwbaar is maar dat zegt niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Bovendien is dit geval zeker geen aanleiding om het merk Ford af te kraken hoor.
                                      toch wel want -->

Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                      Is dat dan een gekend probleem bij die motoren?
                                      ja, ford kan op zijn minst een tussenkomst in kosten voorzien want probleem is zeker bij hun bekend.
                                      Database error.
                                      The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouters.f@gmail.com Bekijk Berichten
                                        -> hoe komt het dat die stuk is gegaan?

Ik rij nooit boven de 3000 toeren
                                        De wagen was wel goed warm gereden (enkele uren autostrade) toen de turbo het de eerste keer begaf.
                                        Tja, dat kan zoveel redenen hebben. Je bent ook niet de eerste eigenaar he, je weet nooit hoe die wagen in zijn eerste levensjaren gereden is geweest.
                                        AutoMinded.be

Comment

Working...
                                        X