TITEL: Garage Hergon Leuven : Motor moet vervangen worden na onvoldoende reparatie Turbo.
TOPICINHOUD:
1. Periode
Ik kocht nu drie jaar geleden (in 200 mijn ford focus.
2. Firma / Persoon
Ford Hergon Leuven
Hergon Leuven
Brusselsesteenweg 57
3020 Herent
+32 16 310.510
infohl@hergon.be
3. Beschrijving probleem
Even kaderen hoe ik ermee rij: Ik rij altijd tussen de 2000 en de 3000 RPM.
Aankoopprijs € 10 000,00.
Geen slechte prijs, maar ook zeker niet te weinig (40 000 km, geen opties).
Dit jaar nog (januari 2010) had ik problemen met de turbo.
De reparatie die men me aanraadde heb ik zonder morren betaald.
Ze moesten alle leidingen met olie vervangen, en nog vanalles uitkuisen.
Reparatie aangeraden door Ford Hergon €2 200,00.
Ik had gehoopt op een compensatie omdat de wagen nog geen 5 jaar oud was, maar hier kon ik naar fluiten.
Fax terug gekregen van de klantendienst : NOK.
Slechts 3 maanden later gaat die turbo weer stuk. Geen probleem denk ik dan, want de mechanieker had me nog op het hart gedrukt dat er garantie was op de reparatie.
Nu blijkt dat het toch niet zo eenvoudig is.
Ik kan gewoon met de auto tot aan de garage rijden.
Vandaag krijg ik een telefoontje waarin de mechanieker me doodleuk vertelt dat de motor ook moet vervangen worden.
Als ik er nog mee kan rijden, wat is er dan mis met de motorblok?
Reparatie aangeraden door Ford Hergon € 7 000,00.
Ze willen het motorblok vervangen.
Want 'een gast van ford belgie' --naam onbekend-- heeft gezegt dat het zo moet.
Waarom had die gast dat dan de eerste keer niet gezien en heb ik dan die € 2 200,00 opgehoest?
4. Beschrijving genomen stappen ter verzoening / oplossing
De garage heeft voorgesteld de Turbo te repareren binnen garantie maar het Motorblok vervangen ze niet.
Ze gaan nu met een experimenteel spoelmiddel mijn motorblok kuisen, maar geven geen garantie op deze reparatie.
De Garagist waarvan sprake heeft me telefonisch bevestigd dat hij ook de wagen zou verkopen.
Als garagist wil hij deze wagen niet terugnemen , want hij kan niet garanderen dat deze wagen nog 8000 km rijdt(exacte woorden).
Wat kan ik nu verder nog doen?
Zoals het er nu voorstaat ,twijfel ik om ooit nog een ford auto te kopen.
UPDATE : oplossing is hier te vinden
type wagen Ford Focus 1.6 TDCi Break cilinderinhoud 1600 kleur zilvergrijs Carosserie Sedan Brandstof Diesel voorzieningen ABS
Airco
Centrale vergrendeling met afstndsbediening
electrische ruiten
airbags
stuurbekrachtiging zitplaatsen 5 deuren 5 pk 90 (als ik me niet vergis) Aankoopprijs € 10 000,00 Kilometerstand (aankoop) 42000km Garage Ford Hergon Herent, Brusselsesteenweg. reparatiekosten € 9200,00 ( jaarlijks onderhoud exclusief) Cliententevredenheid onder nul
TOPICINHOUD:
1. Periode
Ik kocht nu drie jaar geleden (in 200 mijn ford focus.
2. Firma / Persoon
Ford Hergon Leuven
Hergon Leuven
Brusselsesteenweg 57
3020 Herent
+32 16 310.510
infohl@hergon.be
3. Beschrijving probleem
Even kaderen hoe ik ermee rij: Ik rij altijd tussen de 2000 en de 3000 RPM.
Aankoopprijs € 10 000,00.
Geen slechte prijs, maar ook zeker niet te weinig (40 000 km, geen opties).
Dit jaar nog (januari 2010) had ik problemen met de turbo.
De reparatie die men me aanraadde heb ik zonder morren betaald.
Ze moesten alle leidingen met olie vervangen, en nog vanalles uitkuisen.
Reparatie aangeraden door Ford Hergon €2 200,00.
Ik had gehoopt op een compensatie omdat de wagen nog geen 5 jaar oud was, maar hier kon ik naar fluiten.
Fax terug gekregen van de klantendienst : NOK.
Slechts 3 maanden later gaat die turbo weer stuk. Geen probleem denk ik dan, want de mechanieker had me nog op het hart gedrukt dat er garantie was op de reparatie.
Nu blijkt dat het toch niet zo eenvoudig is.
Ik kan gewoon met de auto tot aan de garage rijden.
Vandaag krijg ik een telefoontje waarin de mechanieker me doodleuk vertelt dat de motor ook moet vervangen worden.
Als ik er nog mee kan rijden, wat is er dan mis met de motorblok?
Reparatie aangeraden door Ford Hergon € 7 000,00.
Ze willen het motorblok vervangen.
Want 'een gast van ford belgie' --naam onbekend-- heeft gezegt dat het zo moet.
Waarom had die gast dat dan de eerste keer niet gezien en heb ik dan die € 2 200,00 opgehoest?
4. Beschrijving genomen stappen ter verzoening / oplossing
De garage heeft voorgesteld de Turbo te repareren binnen garantie maar het Motorblok vervangen ze niet.
Ze gaan nu met een experimenteel spoelmiddel mijn motorblok kuisen, maar geven geen garantie op deze reparatie.
De Garagist waarvan sprake heeft me telefonisch bevestigd dat hij ook de wagen zou verkopen.
Als garagist wil hij deze wagen niet terugnemen , want hij kan niet garanderen dat deze wagen nog 8000 km rijdt(exacte woorden).
Wat kan ik nu verder nog doen?
Zoals het er nu voorstaat ,twijfel ik om ooit nog een ford auto te kopen.
UPDATE : oplossing is hier te vinden
type wagen Ford Focus 1.6 TDCi Break cilinderinhoud 1600 kleur zilvergrijs Carosserie Sedan Brandstof Diesel voorzieningen ABS
Airco
Centrale vergrendeling met afstndsbediening
electrische ruiten
airbags
stuurbekrachtiging zitplaatsen 5 deuren 5 pk 90 (als ik me niet vergis) Aankoopprijs € 10 000,00 Kilometerstand (aankoop) 42000km Garage Ford Hergon Herent, Brusselsesteenweg. reparatiekosten € 9200,00 ( jaarlijks onderhoud exclusief) Cliententevredenheid onder nul
Comment