Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen autokruispunt.com / garantie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door baller Bekijk Berichten
    Recent nog een tweedehands gekocht met vanachter bijna kale banden was wrs nog 1,8mm op. Bij de keuring staat er dan op min 3mm. Ik zou zeggen goed gekeken hoor.
    Nog nooit gehoord van 'banden wisselen'?
    Wordt vaak gedaan hoor. Met goede banden naar de keuring om er daarna een slechter setje op te leggen.

    Greets

    Comment


    • #22
      Je kan steeds vragen of je de wagen mag laten keuren via VAB en dat je zelf de rekening zal betalen, als deze goed bevonden is. Indien ze meteen weigeren, houdt het dan maar voor bekeken.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #23
        Ik ben eens benieuwd, ik heb daar pas een auto gekocht, donderdag of zaterdag ophalen.
        Ik zal jullie op de hoogte houden als er een garantiegevalletje uit voortkomt maar voorlopig toch nog zeer tevreden van de service in Overijse.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

        Comment


        • #24
          om hier nog even op terug te komen;
          ik ben zaterdag in tieltwinge gepasseerd en eens gaan kijken naar die abarth 500 die me aanstaat. volledig ongevalvrij volgens de verkoper:


          Het viel me op dat op de achterbumper/koetswerk een vreemd schaafspoor zat dat slecht was hersteld, ook liet de een deel van de schort aan de rechterkant los, zat een gat tussen> (slim gezien, staan geen fotos van rechterkant op site).
          MAAR de wagen was helemaal in order volgens DEKRA, ik vroeg achter het attest maar dat vonden ze niet meteen
          chassisnummer opgeschreven en gaan navragen bij een abarthspecialist in het brusselse en die abarth is enkele weken voordien opgelapt na een accident. oa achterbumper is vervangen door een 2dehands exemplaar en nog een reeks herstellingen,

          het kan zeker zijn dat zij niets van de schade weten, maar de wagen wordt dus helemaal NIET nagekeken maar gewoon te koop gezet.


          /edit:
          ik vind het gewoon jammer dat ze niet eerlijk zijn over de herkomst van de wagen. waarom ook liegen over die zogenaamde DEKRA expert?
          overigens stonden er wel enkele knappe wagens (oa laguna break, yum)
          Last edited by ; 03/04/2013, 21:08.

          Comment


          • #25
            na al de miserie die je daar heb gehad, zou ik daar mooi wegblijven...
            zoveel geld geven aan ne auto (ferm toch wel ) dan zou ik toch andere garage pikken en miss iets meer betalen en wat geruster kunnen slapen

            Comment


            • #26
              Een achterbumper die vervangen is, is op zich geen schande als het goed gebeurd is. Een kleine schade die correct hersteld is, moet wat mij betreft ook niet gemeld worden maar grotere schade wel. Zeker als het nog niet correct gemaakt is . Toevallig geen foto van de schade?
              The shark is BACK! BMW 635csi

              BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017


              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                om hier nog even op terug te komen;
                ik ben zaterdag in tieltwinge gepasseerd en eens gaan kijken naar die abarth 500 die me aanstaat. volledig ongevalvrij volgens de verkoper:


                Het viel me op dat op de achterbumper/koetswerk een vreemd schaafspoor zat dat slecht was hersteld, ook liet de een deel van de schort aan de rechterkant los, zat een gat tussen> (slim gezien, staan geen fotos van rechterkant op site).
                MAAR de wagen was helemaal in order volgens DEKRA, ik vroeg achter het attest maar dat vonden ze niet meteen
                chassisnummer opgeschreven en gaan navragen bij een abarthspecialist in het brusselse en die abarth is enkele weken voordien opgelapt na een accident. oa achterbumper is vervangen door een 2dehands exemplaar en nog een reeks herstellingen,

                het kan zeker zijn dat zij niets van de schade weten, maar de wagen wordt dus helemaal NIET nagekeken maar gewoon te koop gezet.


                /edit:
                ik vind het gewoon jammer dat ze niet eerlijk zijn over de herkomst van de wagen. waarom ook liegen over die zogenaamde DEKRA expert?

                Ze gaan er gewoon van uit dat er wel iemand langskomt die dit soort zaken niet ziet of ontdekt. Jij weet misschien naar wat je moet kijken maar anderen die kijken niet naar de details.

                Comment


                • #28
                  Ik heb een wagen gekocht bij Autokruispunt in Tielt-Winge, de verkoper was zeer vriendelijk en zonder het zelf te moeten vragen hebben ze onmiddellijk een testrit aangeboden zonder de wagen op te dringen.. Toen alles getekend was hebben ze de wagen zonder meerprijs naar hun vestiging in Roosdaal gebracht, zo bespaarde we een rit naar Tielt-Winge. Ook voor de garantie kan u steeds terecht in een garage naar keuze, heb een zeer klein probleem gehad met mijn wagen, totaal niets erg en dat is hersteld in een garage bij ons in de buurt zonder discussie.. Heb de wagen afgezet, terug opgehaald en niets moeten betalen. Zelf de garagist zei dat alles vlot verliep en ze bevestiging van herstellen gekregen hebben binnen de 10 minuten. we zijn de wagen gaan ophalen bij Autokruispunt en onze nieuwe platen stonden er reeds op, ze hebben alles geregeld met de verzekering. Autokruispunt zou ik aan iedereen aanraden, ondertussen hebben er vrienden van ons ook een wagen gekocht bij Autokruispunt.. Autokruispunt, doe zo verder.. Ik zou iedereen aanraden te vergelijken zodat jullie dit zelf kunnen ervaren..
                  Last edited by ; 16/11/2013, 12:48.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door happyPeeters Bekijk Berichten
                    Ook al woon ik in de buurt van Dex, toch heb ik voor Autokruispunt gekozen.. Ik heb een wagen gekocht in Tielt-Winge, de verkoper was zeer vriendelijk en zonder het zelf te moeten vragen hebben ze onmiddellijk een testrit aangeboden zonder de wagen op te dringen.. Toen alles getekend was hebben ze de wagen zonder meerprijs naar hun vestiging in Roosdaal gebracht, zo bespaarde we een rit naar Tielt-Winge. Ook voor de garantie kan u steeds terecht in een garage naar keuze, heb een zeer klein probleem gehad met mijn wagen, totaal niets erg en dat is hersteld in een garage bij ons in de buurt zonder discussie.. Heb de wagen afgezet, terug opgehaald en niets moeten betalen. Zelf de garagist zei dat alles vlot verliep en ze bevestiging van herstellen gekregen hebben binnen de 10 minuten. we zijn de wagen gaan ophalen bij Autokruispunt en onze nieuwe platen stonden er reeds op, ze hebben alles geregeld met de verzekering. Autokruispunt zou ik aan iedereen aanraden, ondertussen hebben er vrienden van ons ook een wagen gekocht bij Autokruispunt.. Autokruispunt, doe zo verder.. Ik zou iedereen aanraden te vergelijken zodat jullie dit zelf kunnen ervaren..
                    Dit ruikt naar reclame... eerste post ...

                    Comment


                    • #30
                      Inderdaad eerste post op dit forum, je kan niet beginnen met 36 berichten.. Heb het even aangepast want eerste zin was niet nuttig. Bij Dex waren ze ook vriendelijk maar hebben ze mij niet kunnen overtuigen.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door happyPeeters Bekijk Berichten
                        Inderdaad eerste post op dit forum, je kan niet beginnen met 36 berichten.. Heb het even aangepast want eerste zin was niet nuttig. Bij Dex waren ze ook vriendelijk maar hebben ze mij niet kunnen overtuigen.
                        Indien het inderdaad geen reclame is, foto van de wagen eens posten?
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #32
                          Dit is zo duidelijk. Waarom zou je als eerste post op een autoforum meteen beginnen over zoiets? Zeker als het een oude thread is, die je moet zoeken om te vinden en waar je niet zomaar op zou stoten.

                          Comment


                          • #33
                            Mijn excuses om een oude topic terug tot leven te brengen maar wou even mijn ervaring delen over deze "professionele".
                            Heb mij speciaal geregistreerd om dit te delen.

                            Mijn camionette stond online te koop toen ik een mail kreeg van Autokruispunt. Zij hadden mij een degelijk bod gedaan, waar ik na wat overwegen op ben in gegaan.
                            Uiteindelijk meerdere malen met de mensen in kwestie gebeld voor papierwerk etc. Ik mocht hem brengen op een zaterdag middag.

                            Toen ik daar aankwam ( +/- 50km rijden ) kreeg ik echter te horen dat de wagen niet aan de eisen voldeed en ik dus mocht beschikken.

                            Ze wisten mij te vertellen dat er geen scharnieren in de deur zaten en mijn banden met 5mm profiel aan vernieuwing waren.

                            Ahja... Ze hebben zich verder erg onprofessioneel opgesteld tov hun 'klant' en mij na veel vijven en zessen simpelweg de deur toegewezen.

                            Ik ben niet te spreken over de aanpak van deze " garage". Had veel moeite gestoken in foto's nemen en een degelijke beschrijving te plaatsen om nadien nog zelf gewoon de deur in u gezicht te krijgen omdat er geen scharnieren in een deur zitten? Moet iemand mij wel eens uitleggen hoe je een deur open krijgt zonder scharnieren.


                            Totaal onprofessioneel en kan hun alleen maar afraden.

                            Mvg
                            Chris.
                            Last edited by ; 21/03/2015, 12:58. Reden: Spelfout

                            Comment


                            • #34
                              Dit lijkt inderdaad niet op een correcte manier van handelen...

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb ervaring met Autokruispunt. En jammer genoeg geen goede.

                                Wanneer ik de wagen ging testrijden bleek er een heel irritant probleem met de deur te zijn: ze viel telkens opnieuw dicht tegen mijn scheenbenen. Autokruispunt beloofde dat dit probleem opgelost kon worden en dat ze dit gingen herstellen voor mij. We maakten een verkoopsvoorwaarde op waarin stond dat de koop doorging op voorwaarde dat de deur hersteld werd. Daarna bevestigde Autokruispunt me dat de deur hersteld was door een Nissan garage.

                                Ik vertrouwde Autokruispunt en betaalde. Toen ik de wagen ging halen bleek het probleem helemaal niet opgelost. De verkoper, Ben van Autokruispunt, antwoordde alsof helemaal uit het niets: "ah, bij Nissan zeiden ze dat er niets aan de hand was"

                                Maandenlang stuurde ze mij naar garages, maar inderdaad: om één of andere reden kan je met dit model niet op een heuvel parkeren en je deur deftig open doen. (Vrij lastig in heuvelachtig Overijse). Maar in plaats van dat Ben mij dit vertelde en andere wagens voorstelde, koos hij ervoor om te liegen en de verkoop "binnen te halen"

                                Dit was mijn allereerste wagen. Ik was zeer enthousiast en spaarde er al sinds mijn 14 jaar voor. Dus de teleurstelling was zeer groot toen ik in dit verhaal terecht kwam.

                                Hoewel de verkoopsvoorwaarden werden geschonden, wilde Autokruispunt de verkoop niet ongedaan maken. Want de auto is "conform aan de fabrieksinstellingen"

                                Is dat dan helemaal wettelijk? Om de wagen conform aan de fabrieksinstellingen te verkopen, maar anders dan wat de klant denkt dat hij koopt? Moreel alleszins niet.


                                Dan kan je een klant die een BMW koopt even goed met een oude Skoda die conform aan de fabrieksinstellingen is naar huis sturen

                                Moraal van het verhaal: vertrouw autoverkopers nooit! Ook niet die van Autokruispunt. Ook niet als andere mensen een goede referentie geven. Niets geloven van wat ze zeggen en alles zelf onderzoeken en uitvinden.

                                Comment


                                • #36
                                  Ga zelf eens naar een nissan garage en vraag naar een mogelijke oplossing...
                                  Een verkoper van alle merken en modellen kent onmogelijk alle minpunten van de te koop aangeboden voertuigen...

                                  over welk model gaat het trouwens ? En bij welke nissan garage zijn ze geweest ?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Rosien Bekijk Berichten
                                    Ik heb ervaring met Autokruispunt. En jammer genoeg geen goede.

                                    Wanneer ik de wagen ging testrijden bleek er een heel irritant probleem met de deur te zijn: ze viel telkens opnieuw dicht tegen mijn scheenbenen. Autokruispunt beloofde dat dit probleem opgelost kon worden en dat ze dit gingen herstellen voor mij. We maakten een verkoopsvoorwaarde op waarin stond dat de koop doorging op voorwaarde dat de deur hersteld werd. Daarna bevestigde Autokruispunt me dat de deur hersteld was door een Nissan garage.

                                    Ik vertrouwde Autokruispunt en betaalde. Toen ik de wagen ging halen bleek het probleem helemaal niet opgelost. De verkoper, Ben van Autokruispunt, antwoordde alsof helemaal uit het niets: "ah, bij Nissan zeiden ze dat er niets aan de hand was"

                                    Maandenlang stuurde ze mij naar garages, maar inderdaad: om één of andere reden kan je met dit model niet op een heuvel parkeren en je deur deftig open doen. (Vrij lastig in heuvelachtig Overijse). Maar in plaats van dat Ben mij dit vertelde en andere wagens voorstelde, koos hij ervoor om te liegen en de verkoop "binnen te halen"

                                    Dit was mijn allereerste wagen. Ik was zeer enthousiast en spaarde er al sinds mijn 14 jaar voor. Dus de teleurstelling was zeer groot toen ik in dit verhaal terecht kwam.

                                    Hoewel de verkoopsvoorwaarden werden geschonden, wilde Autokruispunt de verkoop niet ongedaan maken. Want de auto is "conform aan de fabrieksinstellingen"

                                    Is dat dan helemaal wettelijk? Om de wagen conform aan de fabrieksinstellingen te verkopen, maar anders dan wat de klant denkt dat hij koopt? Moreel alleszins niet.


                                    Dan kan je een klant die een BMW koopt even goed met een oude Skoda die conform aan de fabrieksinstellingen is naar huis sturen

                                    Moraal van het verhaal: vertrouw autoverkopers nooit! Ook niet die van Autokruispunt. Ook niet als andere mensen een goede referentie geven. Niets geloven van wat ze zeggen en alles zelf onderzoeken en uitvinden.

                                    Ik geloof niet wat ik lees. Is dat ook al een argument om een auto te beoordelen? Tip: parkeer je eens met de neus in de andere richting! Wedden dat het probleem opgelost is?

                                    Sommige mensen... Iets met donderen, helpen en niet slim genoeg...
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Iets met donderen, helpen en niet slim genoeg...
                                      Eigenlijk is helpen donderen helemaal niet gemakkelijk.
                                      30 jaar Mr Yuge!

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                        Eigenlijk is helpen donderen helemaal niet gemakkelijk.
                                        Genoeg ajuin eten...
                                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                                        Comment

                                        Working...