Zoals, men hier mss al heeft gemerkt heb ik de laatste maand geen updates meer gemaakt IVM mijn wagen.
Dit heeft een reden.
toen ik op 27 juli naar de keuring ging met mijn wagen ben ik op verschillende punten afgekeurd op de keuring.
1) een deurdrempel die niet goed meer was. (toegegeven deze zag er niet meer al te best uit.
2)lichten buiten tolerantie ( yups kan kloppen)
3) lpg leiding die te dicht tegen de uitlaat komt. ( raar genoeg ligt die LPG leiding daar al 10 jaar.)
4) een kruis dat ontbreekt op mijn LPG tank om te kunnen zien dat mijn tank niet gedraaid ligt. ( opnieuw ligt de tank er al 10 jaar in )
sinds de auto door de LPG toestanden verboden is tot het verkeer, moest ik zo snel mogelijk een garage vinden die aan LPG systemen werkt.
Sinds ik zelf van Mechelen ben is de dichtsbijzijnde LPG boer LPG center in Heffen.
Ik maak een afspraak voor al deze punten + motorolie wissel
en een week later mag ik langskomen.
dus op 5 augustus rij ik richting de garage, maar onderweg heb ik autopech ( de benzinepomp die niet meer wordt aangestuurd )
na een tijdje klooien de auto op LPG tot daar gereden.
waar ik de auto kon zetten op hun priveterrein
ik heb het probleem uitgelegd en ook verteld dat ik wel mee wou zoeken naar dit probleem. en dat ze op dit moment de auto in gang krijgen als ze de LPG overbruggen...
er zijn nog 4 autos voor mij. ( geen probleem )
3 dagen later ga ik nog eens kijken bij de garage en zie dat ze de wagen langs de openbare weg hebben geparkeerd. ( waar hij ook de komende 2 weken heeft gestaan ).
De eerste vraag die ik me stelde was. "die auto is afgekeurd, verboden tot het verkeer, waarom staat die op de openbare weg"
de komende 2 weken heb ik na mijn uren gezocht wat het probleem kon zijn met de pomp.
We zien hier ook achter gekomen dat dit vaker gebeurd met auto's iets waar de buurtbewoners niet mee kunnen lachen sinds ze zelf hun autos niet meer kwijt kunnen. ( terecht )
na mijn herstelling ( ik dacht da ik mijn auto in een garage had gestopt zodat ik er zelf niet moest aan sleutelen )
de auto terug op de private eigendom geparkeerd. en de volgende dag teruggekomen.
ondertussen zijn we 19 augustus....
toen ik een beetje pissig vroeg hoe het met mijn auto zat mocht ik hem toch eens op de brug rijden.
dus nadat ikzelf de auto op de brug had gezet + brug bedient etc.
onder de wagen gezien naar het probleem.
etc etc, de tank nagekeken voor dat kruis.
nadat IK op hun aanraden de tank had losgedraaid om ze te verdraaien. het kruis gevonden. ( das dus al in orde )
nu nog het lassen en een hitteschild rond de leiding.
volgens Bert ( die zich met mijn auto bezighoud ) allemaal geen probleem, 1,5 werk etc etc.
het enige dat ze wouden is dat ik eventjes een deel van het interieur verwijderde zodat ze makkelijker konden lassen.
de volgende dag ( 20 augustus ) verwijder ik het interieur + mijn sideskirt zodat men het beter kan lassen.
de volgende dag stond mijn auto terug buiten.
bijna dagelijks probeer ik Bert te bellen.
om te horen hoe het zit, heeft hij nog iets nodig, hulp, stukken, vragen.....
meestal word er gewoon niet opgenomen.
vorige week donderdag kreeg ik hem dan toch aan de lijn....
er zou zaterdag 31 augustus aan mijn auto gelast worden....
maandag 2 september ben ik naar mijn auto geweest ,welke nog steeds op dezelfde plek buiten stond. niets geslepen, niets gelast.
Bert zelf was bij de tandarts.
disndsag 3 september nog steeds geen beweging.
Bert was net een half uurtje eerder vertrokken. toen ik vroeg hoe het zat wist niemand van iets en moest ik naar Bert bellen. ( welke natuurlijk niet opneemt.
woensdag 4 september.
bert nogmaal proberen te bellen
een goeie 8x ( zowat elk uur eens proberen )
zoals gewoonlijk is bert niet bereikbaar.
ondertussen is er aan de wagen nog niets gebeurd....zelfs geen lichten afgesteld of motorolie ververst. ( wetende dat een reserve filter in het interieur ligt....)
Dit heeft een reden.
toen ik op 27 juli naar de keuring ging met mijn wagen ben ik op verschillende punten afgekeurd op de keuring.
1) een deurdrempel die niet goed meer was. (toegegeven deze zag er niet meer al te best uit.
2)lichten buiten tolerantie ( yups kan kloppen)
3) lpg leiding die te dicht tegen de uitlaat komt. ( raar genoeg ligt die LPG leiding daar al 10 jaar.)
4) een kruis dat ontbreekt op mijn LPG tank om te kunnen zien dat mijn tank niet gedraaid ligt. ( opnieuw ligt de tank er al 10 jaar in )
sinds de auto door de LPG toestanden verboden is tot het verkeer, moest ik zo snel mogelijk een garage vinden die aan LPG systemen werkt.
Sinds ik zelf van Mechelen ben is de dichtsbijzijnde LPG boer LPG center in Heffen.
Ik maak een afspraak voor al deze punten + motorolie wissel
en een week later mag ik langskomen.
dus op 5 augustus rij ik richting de garage, maar onderweg heb ik autopech ( de benzinepomp die niet meer wordt aangestuurd )
na een tijdje klooien de auto op LPG tot daar gereden.
waar ik de auto kon zetten op hun priveterrein
ik heb het probleem uitgelegd en ook verteld dat ik wel mee wou zoeken naar dit probleem. en dat ze op dit moment de auto in gang krijgen als ze de LPG overbruggen...
er zijn nog 4 autos voor mij. ( geen probleem )
3 dagen later ga ik nog eens kijken bij de garage en zie dat ze de wagen langs de openbare weg hebben geparkeerd. ( waar hij ook de komende 2 weken heeft gestaan ).
De eerste vraag die ik me stelde was. "die auto is afgekeurd, verboden tot het verkeer, waarom staat die op de openbare weg"
de komende 2 weken heb ik na mijn uren gezocht wat het probleem kon zijn met de pomp.
We zien hier ook achter gekomen dat dit vaker gebeurd met auto's iets waar de buurtbewoners niet mee kunnen lachen sinds ze zelf hun autos niet meer kwijt kunnen. ( terecht )
na mijn herstelling ( ik dacht da ik mijn auto in een garage had gestopt zodat ik er zelf niet moest aan sleutelen )
de auto terug op de private eigendom geparkeerd. en de volgende dag teruggekomen.
ondertussen zijn we 19 augustus....
toen ik een beetje pissig vroeg hoe het met mijn auto zat mocht ik hem toch eens op de brug rijden.
dus nadat ikzelf de auto op de brug had gezet + brug bedient etc.
onder de wagen gezien naar het probleem.
etc etc, de tank nagekeken voor dat kruis.
nadat IK op hun aanraden de tank had losgedraaid om ze te verdraaien. het kruis gevonden. ( das dus al in orde )
nu nog het lassen en een hitteschild rond de leiding.
volgens Bert ( die zich met mijn auto bezighoud ) allemaal geen probleem, 1,5 werk etc etc.
het enige dat ze wouden is dat ik eventjes een deel van het interieur verwijderde zodat ze makkelijker konden lassen.
de volgende dag ( 20 augustus ) verwijder ik het interieur + mijn sideskirt zodat men het beter kan lassen.
de volgende dag stond mijn auto terug buiten.
bijna dagelijks probeer ik Bert te bellen.
om te horen hoe het zit, heeft hij nog iets nodig, hulp, stukken, vragen.....
meestal word er gewoon niet opgenomen.
vorige week donderdag kreeg ik hem dan toch aan de lijn....
er zou zaterdag 31 augustus aan mijn auto gelast worden....
maandag 2 september ben ik naar mijn auto geweest ,welke nog steeds op dezelfde plek buiten stond. niets geslepen, niets gelast.
Bert zelf was bij de tandarts.
disndsag 3 september nog steeds geen beweging.
Bert was net een half uurtje eerder vertrokken. toen ik vroeg hoe het zat wist niemand van iets en moest ik naar Bert bellen. ( welke natuurlijk niet opneemt.
woensdag 4 september.
bert nogmaal proberen te bellen
een goeie 8x ( zowat elk uur eens proberen )
zoals gewoonlijk is bert niet bereikbaar.
ondertussen is er aan de wagen nog niets gebeurd....zelfs geen lichten afgesteld of motorolie ververst. ( wetende dat een reserve filter in het interieur ligt....)
Comment