Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleemwagen gekocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Probleemwagen gekocht

    Hallo,

    mijn vriendin heeft 3-4 weken geleden een 2de hands wagen gekocht bij een particulier. Deze persoon zei dat het enige probleem aan de wagen een kapotte ruitenwisser was. Nu is ze deze week naar de garage geweest en nu bleek dat bijna alles moest herstelt of vervangen worden en dat de totale kostprijs vd reparatie 3300 euro zou kosten terwijl de wagen zelf maar 3500 gekost heeft. Nu is mijn vraag of hier iets aan te doen is tov de verkoper?

  • #2
    Vertel eens wat voor wagen. Welke garage heb je geweest nu & wat verteld hij dat er allemaal stuk is?

    Comment


    • #3
      Peugeot 407. Dit was de diagnose van auto5 https://gyazo.com/a53132b2cb109f9ec37a3a10b63e3913

      daarna nog bij peugeot garage geweest en daar kwam totale prijs op 3300 euro.

      Comment


      • #4
        Als er op het verkoopkontrakt "in de staat waarin hij zich bevindt en gekend door de koper" staat en getekend door beide partijen,vrees ik ervoor...

        Comment


        • #5
          Ik denk dat het een dure levensles wordt voor je vriendin.
          Als je niks van een wagen kent vraag dan bijstand voor aankoop.
          Of je koopt een wagen iets duurder MET garantie.

          Comment


          • #6
            Als je hem bij een particulier hebt gekocht, zal je niet moeten rekenen op enige garantie of dergelijke. Je hebt de auto kunnen bezichtgen en testrijden ??

            Er staat bij jouw een mankement opgeschreven dat ik voorhad met een spiksplinter nieuwe wagen. Het heeft zolang aangesleept totdat de wagen uit garantie was. Uiteindelijk heeft een andere garage gevonden wat het was en heeft het opgelost, heb het wel zelf mogen betalen.
            Ondanks ik van in de eerste maand al melding maakte van het probleem.

            Hoop voor jouw dat de particuliere verkoper nog iets wil doen, maar na een maand ..........

            Comment


            • #7
              Er staat

              Met de nodige keuringsattesten zonder opmerkingen in de staat zoals hij zich bevindt.
              N.B : slechtwerkende achteruitwisser

              Comment


              • #8
                jammer dat het zo ver is voor u, maar mijn peugeot garage in Paal had u een eerlijke diagnose gesteld. Ik lees wat algemene foutcodes die op veel zaken kunnen wijzen maar ook evengoed op niets. Er kan best 1 probleem zijn wat al die boodschappen veroorzaakt omdat ze vaak ook met elkaar in verband staan.
                Een deftige diagnose dringt zich dan op (en dat kunnen ze niet bij auto 5): er staat op dat een injector problemen heeft. Heeft men dit effectief vastgesteld? Er bestaat namelijk via de diagnosetool de mogelijkheid om het debiet per injector apart uit te lezen alsook in hoeverre die moet corrigeren om het zaakje nog draaiende te houden. Een injector die lekt houdt niet in dat die vervangen moet worden. In de meerderheid van de gevallen kan een injector gereviseerd worden voor een schijntje van wat die nieuw kost.
                Het probleem met de turbo: als de auto om de één of andere reden in noodloop gaat krijg je al die foutmelding omdat de turbodruk begrenst gaat worden. Dat is dus niet automatisch een nieuwe turbo.

                Krijgt ze zelf foutmeldingen bij het starten van de wagen?

                Wel jammer natuurlijk want het zijn best wel leuke wagens om mee te rijden. Is het een 1.6 hdi?
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Ik vrees voor dat laatste.
                  Ofwel kende de verkoper er ook niks van en was hij zich van geen kwaad bewust (sowieso zal hij dat zeggen).
                  Ofwel wist hij goed genoeg wat hij verkocht, en wees er dan maar zeker van dat er 'in de staat waarin de wagen zich bevindt' op het contract vermeld zal staan.
                  Hebben jullie de auto binnen gedaan voor controle, of omdat er iets mee was?

                  Comment


                  • #10
                    wat is het probleem als je met de wagen rijd? want een hoop foutmelding in de ecu wil nog altijd niks zeggen.
                    mijn vrouw haar auto had ook logs in de ecu staan dat de accuspanning te laag was. volgens de garage moet de accu dus ook vervangen worden.

                    oorzaak is dus mijn Bluetooth receiver op de radio die constant op de stroom staat en zo na een week de accu te leeg trok. Bluetooth verwijderd en hoef geen accu te steken

                    Comment


                    • #11
                      omdat er een storingslichtje ging branden

                      Comment


                      • #12
                        en wat stelt de garage en auto 5 dan allemaal voor om te vervangen? En tegen welke prijs? Nieuwe injector wordt vaak aangesmeerd en in de garage verkocht voor ongeveer 1000€. Revisie van een injector kost rond de 200€ (wat eigenlijk in de meeste gevallen kan). Turbo vervangt men ook graag terwijl het soms de regelklep van de turbodruk is die het laat afweten: nieuwe turbo in de garage 1500€, regelklep een paar honderd euro.

                        Men had u beter de diagnose uitdraai meegegeven om iets meer duidelijkheid te krijgen.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #13
                          Ik zal strax de analyse van peugeot garage posten,

                          Comment


                          • #14
                            heft de Peugeot garage een idee WELKE fout exact de storing veroorzaakt. zal vermoedelijk wel het turbo ding zijn.
                            injectoren kan je ook proberen in okkassie te vinden. nieuw zou ik zeker niet steken maar ergens gereviseerde okkassies zijn ook goed (vaak goedkoper dan zelf laten reviseren)

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou éérst alle fouten wissen en daarna een tijdje rijden . Vervolgens opnieuw aan de stekker hangen . En als je een turbo storing hebt kan dat ook bv door een vacuumlek zijn .

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Simon_dv Bekijk Berichten
                                Hallo,

                                mijn vriendin heeft 3-4 weken geleden een 2de hands wagen gekocht bij een particulier. Deze persoon zei dat het enige probleem aan de wagen een kapotte ruitenwisser was. Nu is ze deze week naar de garage geweest en nu bleek dat bijna alles moest herstelt of vervangen worden en dat de totale kostprijs vd reparatie 3300 euro zou kosten terwijl de wagen zelf maar 3500 gekost heeft. Nu is mijn vraag of hier iets aan te doen is tov de verkoper?
                                Dan was de wagen toch gekeurd voor verkoop (dus geldig keuringsbewijs enzo?)

                                Het kan ook gewoon brute pech zijn...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  en wat stelt de garage en auto 5 dan allemaal voor om te vervangen? En tegen welke prijs? Nieuwe injector wordt vaak aangesmeerd en in de garage verkocht voor ongeveer 1000€. Revisie van een injector kost rond de 200€ (wat eigenlijk in de meeste gevallen kan). Turbo vervangt men ook graag terwijl het soms de regelklep van de turbodruk is die het laat afweten: nieuwe turbo in de garage 1500€, regelklep een paar honderd euro.

                                  Men had u beter de diagnose uitdraai meegegeven om iets meer duidelijkheid te krijgen.
                                  Inderdaad. In de garage zullen ze wss gedacht hebben van: 'Tiens, die heeft zich bij de aankoop in de luren laten leggen en als dat zo makkelijk gaat, zullen wij hem ook maar voor zot verslijten'.
                                  Mss goed dat hij met zijn probleem hier komt en hopelijk gaat hij voor meerdere opinies ZONDER de voorgaande opinies voor te leggen en zo goedkoper er vanaf geraken.

                                  Ik heb ook zowat mijn twijfels over die dingen dat ze allemaal opgeven. In de garage vervangen ze inderdaad nogal graag zaken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dit is de analyse van de peugeot garage





                                    Last edited by ; 22/10/2015, 18:01.

                                    Comment


                                    • #19
                                      deel 2

                                      Comment


                                      • #20
                                        ik zie:

                                        volledig nieuwe achterklepruit en da's al 903€. Die heb je niet nodig om je koffer te openen. Maar: hadden jullie dit dan niet nagezien?

                                        lekkende injectoren: men vervangt hier niet de injectoren zelf, maar de pakkingen om geen lekverliezen te hebben tussen injector en cilinderkop. Gekend probleem geweest bij de 1.6hdi's en had heel simpel opgelost geweest had de vorige garage de injectors tijdig goed vastgedraaid. Daar zijn nochtans brieven van rondgestuurd door peugeot naar de dealers.

                                        nieuwe gloeibougie: niet nodig om te starten wel nodig voor degelijke roetfilter regeneratie

                                        roetfilter: nieuwe filter aangerekend. Is die kapot of gewoon vol? Als die kapot is had je al langer problemen moeten hebben. Dat had moeten gebeurd zijn op 140.000 km's. Heeft de wagen al meer km's gereden? Als die filter volzit is het niet moeilijk dat je storingslampje krijgt en dat de auto in noodloop gaat. Normaal gezien wordt op deze km stand de regeneratievloeistof bijgevuld (ongeveer een 150 à 200€) en nooit de filter vervangen (ook al schreef peugeot dat voor in het begin). Mocht de filter helemaal vol zitten kan die misschien nog te redden zijn en daar bestaan gespecialiseerde firma's voor die de dealers ook kennen. Want de filter die jij krijgt is ook ooit van iemand anders geweest. Deze is op een speciale manier gereinigd (schoongebrand op 650°C) waarna die opnieuw gebruikt kan worden. Scannix in de walen doen dat bijvoorbeeld. En daar zie je dat je filter een 300€ kost (inwisselen van de oude voor het verkrijgen van een gereinigde). Hier rekent men u de prijs aan van een nieuwe (en ge krijgt er gene).

                                        Distributieriem: moet gebeuren ofwel elke 180.000 km ofwel elke 10 jaar (wat het eerste komt). Is dit dan niet gebeurd (opnieuw we moeten weten hoeveel km's de auto heeft)? De prijs die ze daarvoor aanrekenen is normaal.

                                        Kentekenverlichting: doe dat zelf. Kostprijs van een lampje is bijna niets en in het instructieboekje staat duidelijk uitgelegd hoe je dat moet doen.

                                        ruitenwisser achteraan: nieuwe motor. Als dat dan moet: ofwel doe je dit zelf met een onderdeel van een autokerkhof, ofwel bestel je dat zelf nieuw via een onderdelensite zoals mister-auto en dergelijke. Vind je daar veeeeeeeeel goedkoper en is niet zo moeilijk om zelf te doen.

                                        twee nieuwe voorbanden: koop nooit, maar dan ook nooit banden bij de garage. Je kan die makkelijk voor de helft van de prijs vinden in de bandencentrale

                                        Lijkt me een auto te zijn welke nooit degelijk is onderhouden geweest: veel opgeschoven onderhoud dat nu allemaal bij jullie terechtkomt.

                                        Belangrijkst om eerst op te lossen zijn: roetfilter en distributie.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X