Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabrio aangekocht met problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cabrio aangekocht met problemen

Dag Allemaal,
    Ik zou graag jullie mening eens willen weten over het volgende.
    Onlangs heb ik voor mijn vrouw een BMW 320D cabrio aangeschaft. Een erg mooi exemplaar, slechts 34dkm gereden. 1 jaar garantie.
    Auto is aangeschaft bij een handelaar voor exclusieve auto's. Contact met de verkoper was goed en lijkt een betrouwbare zaak. Omdat het mooi weer waas hebben we de auto een dag eerder dan afgesproken op kunnen halen. Auto was als nieuw gepoetst en mijn vrouw was erg content, we hebben meteen wat familiebezoekjes gedaan natuurlijk en de eerste dag zonder problemen doorgekomen.
    De volgende ochtend wilde mijn vrouw de wagen meenemen en verschenen er een heleboel storingen op het display. Motorstoring, DSC, waterpomp... ge kunt het niet bedenken of het kwam voorbij.
    De auto weer eruggebracht naar de handelaar en deze heeft hem bij BMW geparkeerd. Na een aantal dagen was de auto klaar en een computer was vervangen onder garantie (ik heb de rekening van 750 EUR zelf gezien).
    Na twee dagen weer zonder problemen op dag 3 hetzelfde euvel. Weer terug naar de handelaar en sindsdien staat de auto weer bij BMW. Wel van de handelaar een vervangwagen gekregen.
    Ondertussen dus een maand verder sinds aankoop en we hebben welgeteld 3 dagen met de wagen kunnen rijden. Daarbij komt dat ik vanuit de handelaar geen enkel bericht ontvang. Ik heb zelf enkele keren gebeld, maar dit leverde niets op (wel contact, maar geen sluitend antwoord met een oplossing). Zelf met BMW gebeld nadat ik de handelaar niet meer te pakken kreeg en het blijkt nogal een lastig probleem te zijn met veel "zoekwerk".
    Iets zegt me dat het nog wel even kan duren voordat de wagen terug is.
    Wat ik eigenlijk van jullie zou willen weten is of jullie vinden dat ik een tegemoetkoming van de handelaar zou moeten krijgen voor het feit dat we de wagen nu niet kunnen gebruiken. Je gebruikt zo'n wagen natuurlijk ook voor je plezier en je mist gewoon een mooie nazomer waarin je wat dagen met het dak open zou kunnen rijden. Ondertussen is er ook al een maand van de garantie af, telt de eerste waardevermindering al en betaal ik wel verzekering en belasting voor de wagen. Daarnaast is het vertrouwen in de aangekochte wagen al een stuk minder natuurlijk.
    Wat vinden jullie reëel om voor te stellen?
    Ik zat zelf te denken aan een jaar extra garantie. Overdrijf ik dan of vinden jullie dat ook reëel?
    Afhankelijk van waar de handelaar mee komt als oplostermijn ben ik nog niet voornemens om de koop te ontbinden (als dat al kan?).

Ik zit momenteel met iets gelijkaardig
    -jaar extra garantie vergeet het
    -Koop ontbinden zeer moeilijk...hoewel ikzelf heb me ingedekt door een mail of 2 te sturen als het er op aan komt.
    Polo 6n 1.4

Comment

Moeilijke situatie... Ik denk dat je moeilijk iets gaat bekomen met een gewoon gesprek in dit geval. Dit omdat je zegt dat de handelaar eigenlijk rond de pot draait met z'n antwoorden. Eerst eens duidelijk doorspreken en als dit niet helpt zou Ik iig een aangetekend schrijven doen waarin je tegen een bepaalde tijd een afdoende oplossing wilt, zo niet dat je je rechtsbijstand zal inschakelen. Dan is de relatie met de handelaar natuurlijk verzuurd, maar je moet je afvragen wat een redelijke termijn is om een pas gekochte wagen te herstellen. En in mijn ogen is die verstreken.

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb wel het vertrouwen in een goede intentie van de handelaar. Op de momenten dat ik hem spreek blijft hij netjes, beleefd, biedt excuses aan. Vandaag vrij dus maar even kijken of er iets van duidelijkheid te verkrijgen is.

Comment

Lastig. Van wat ik lees denk ik niet de handelaar ter kwader trouw, is maar gewoon niet de expertise heeft om hem te maken. Vandaar dat hij hem direct naar BMW doorstuurde.
          Rekening van BMW heeft hij zelf betaald, ook een vervangwagen gegeven, dus op zich heeft hij al wel heel wat gedaan.
          Waarschijnlijk kan hij jou geen goed antwoord geven omdat hij dat zelf van BMW ook niet krijgt.

Mijn eerste gedacht was: vraag hem eens of je een cabrio als vervangwagen kan krijgen.
          Maar aan de andere kant begint het morgen te regenen, dus dan heb je daar ook niets meer aan.
          Je zal nog wel genoeg keren met de wagen open kunnen rijden.

Waardevermindering: zakt een 2dehands BMW cabrio nog zoveel in waarde op een maand tijd? Dat lijkt me niet de moeite om moeilijk te doen.
          Belastingen en verzekering: reactie van hem zal zijn dat jij ondertussen wel een vervangwagen hebt die ook belasting en verzekering kost, dus dat compenseert.
          Ik zou voorstellen dat wanneer de wagen echt volledig gemaakt is, dat dan de garantie opnieuw begint te lopen ter compensatie.

De relatie verzuren om er het uiterste uit te halen, zal hem mogelijk minder geneigd maken om alles goed te laten repareren.
          Als er nu reeds zoveel aan is, wat komt er misschien later nog?

Ik vind het vooral vrij triestig dat BMW een wagen na een maand nog niet kan repareren.

Comment

Van welke jaar is de wagen?

Comment

Ik denk dat je de wagen bij een hele faire handelaar gekocht hebt. Hij laat de auto herstellen bij de officieel BMW dealer en knoeit er niet zelf op los. Hij zorgt ervoor dat je op zijn kosten met een andere wagen kan rijden. Meer kan je niet verwachten denk ik. Geduld uitoefenen en blij zijn dat je een erg hulpvaardige handelaar hebt. Hij kan wellicht geen info geven omdat hij zelf geen technische kennis heeft. Het feit dat de auto al zo lang bij de BMW dealer staat doet me vermoeden dat het geen eenvoudig werkje is. Ik zou het goede contact behouden en geen bruggen opblazen waar het niet nodig is.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik zou de bruggen ook niet opblazen, maar je gaat volgens mij wel iets moeten doen.

Comment

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.
                  De wagen is van 2013. Gekocht voor 23000 euro.

Afgelopen woensdag heb ik hem aan de lijn gehad. Excuses natuurlijk over het niet contacteren. Ik ben redelijk aardig gebleven, maar wel laten merken dat ik ontevreden ben.
                  De wagen zou weer goed zijn maar ze willen hem nog niet uitleveren omdat wij zelf steeds na 1 a 2 dagen het probleem hadden en dit willen ze niet nog eens. Ik denk ook dat hij ter goede trouw is en de wagen goed af wil leveren.
                  MAAR.. woensdag contact gehad. Ik heb geklaagd dat er geen communicatie was van zijn kant en dat me dat erg stoorde. Hij gaf aan dat het niet netjes van hem was en dat dus beter had moeten zijn. De wagen zou dus bij BMW zijn en na 2 dagen geen storing willen ze hem toch uitleveren. Ze hebben alle CAM(?) stekkers los gehad om storingen te zoeken en bij het insteken weer schoongemaakt teruggestoken. Daarna waren alle storingen weg.
                  Het telefoongesprek eindigde van mijn kant met: "dan spreken we elkaar vrijdag".
                  Je raadt het al. Vandaag geen bericht. Ik heb hem gebeld omstreeks 14:30 maar werd weggedrukt. Verder geen belletje meer gehad.

Hier wordt ik zo moe van. Hoe moeilijk is het om me even op de hoogte te houden? Slecht nieuws is ook nieuws, geen nieuws is ook nieuws, maar eerst een hoop geld opstrijken en daarna geen aandacht meer geven daar houd ik niet het juiste gevoel aan over.
                  Dit helpt niet voor mijn vertrouwen in hem en ook niet voor de vertrouwen in de wagen.
                  Ja, er zit een hoop emotie bij, maar naast mijn huis heb ik nog nooit zoon grote aankoop gedaan en verwacht dan niet zo behandeld te worden.

Comment

Overigens staat de auto zo lang bij BMW omdat ze er te weinig aandacht aan geven en mijn handelaar te weinig druk bij hen zet.
                    Ik heb zelf met BMW gebeld vorige week en die zeiden dat ze ieder moment tussendoor gebruiken om eraan te werken, maar ik kreeg niet het gevoel dat er iemand was ingepland om er echt mee bezig te zijn tot afgelopen dinsdag.

Comment

Dat verbaast me niet, zij geven voorrang aan eigen klanten uiteraard. Maar dat is jouw probleem niet.
                      Als je een degelijke vervangwagen hebt gekregen en die wagen wordt effectief hersteld mag je al blij zijn vrees ik.

Je kan beter die marchands als tussenpersoon vermijden, ook al gaat het om "exclusive" verkopers tenzij ze een bepaalde naam hebben opgebouwd en dan nog. De merken zelf bieden ook 2e hands aan en hoewel absoluut niet altijd zuiver zal je toch een betere service genieten denk ik dan.

Comment

Klopt wat Titleist zegt. Je moet ook rekenen dat een merkverkoper toch nog altijd een beetje onder toezicht van de invoerder staat. Je kan altijd bij de invoerder terecht voor klachten vermits het hun eigen merk is (in de veronderstelling dat je uiteraard het merk van de merkdealer daar koopt)

Comment

Bij dergelijke verhalen stel ik mij direct de vraag : wie zal dat betalen ?
                          Ok, die handelaar zal wel een verzekering hebben, maar voor een tweedehands(?) van 23000 € zal die toch ook niet oneindig betalen denk ik zo.
                          Plus die handelaar zal ook wel een vrijstelling hebben toch ?
                          Dus kan best zijn dat die wagen wel bij een officiele dealer staat, maar dat die moet worden hersteld met zo weinig mogelijk kosten op vraag van de handelaar.
                          (als ik lees dat ze alle stekkertjes hebben losgemaakt, schoongemaakt en terug gestoken denk ik in die richting.)
                          Van Bmw verwacht ik eerder dat ze de gehele kabelboom zouden vernieuwen i.p.v. iets te herstellen/op te lappen.
                          Sorry, ik hoop voor u dat ik mis ben, maar ik ben nu eenmaal niet zo optimistisch aangelegd.

Comment

Als je ervoor zorgt dat je schriftelijk bewijs hebt dat je wagen van datum a tot datum b in de garage heeft gestaan te herstelling dan is je garantie automatisch op pauze en verlengd met het aantal dagen van die herstelling.

is wetgeving!

Comment

Bel eens naar de BMW dealer. Vraag eens wanneer de auto terug opgehaald kan worden. Dubbelcheck eens of het kuisen van de stekkers voldoende is of dat een deel van de kabelboom dient vervangen te worden.

Ik neem aan dat de handelaar een verzekering heeft die onverwachte kosten als deze wel zal dekken.

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Bel eens naar de BMW dealer. Vraag eens wanneer de auto terug opgehaald kan worden. Dubbelcheck eens of het kuisen van de stekkers voldoende is of dat een deel van de kabelboom dient vervangen te worden.

Ik neem aan dat de handelaar een verzekering heeft die onverwachte kosten als deze wel zal dekken.
                                t'is te hopen voor TS.

Comment

Ik heb destijds nog samengewerkt met zo'n verzekering. Je sloot zo'n verzekering af per auto en zij namen dan zogezegd alle reparaties voor hun rekening. Viel dat tegen. Ze sluiten zodanig veel uit dat je, als je een beetje een bonafide handelaar bent, uiteindelijk toch de herstellingskost op u neemt. De wagen moet in goede technische staat zijn bij verkoop en ze gaven geen garantie op onderdelen onderhevig aan sleet. Tja, volgens de letter sluiten ze dan eigenlijk bijna alles al uit. Ook in dit geval zouden ze er kunnen vanuit gaan dat het probleem reeds bestond voor de aflevering. Ik ben er vrij snel mee gestopt en gaf garantie uit eigen middelen. Kwam eigenlijk goedkoper uit en de klant was meer tevreden.
                                  Ik denk dat dit geval hier de handelaar een stevige duit zal kosten.
                                  Ook weet ik niet of het zo goed is om alles verder zomaar op zijn beloop te laten gaan. De verkoper mag dan wel vriendelijk en van goede wil zijn, hiermee geraakt het niet opgelost. Ik zou de handelaar zeggen dat er een aangetekend schrijven aan komt zodanig dat je, bij eventuele verdere problemen, toch al bewijs hebt dat de wagen van datum x binnen is voor herstelling.

Comment

Algemeen gezien komt de verzekering wel tussen op slijtagedelen.
                                    Natuurlijk wel op voorwaarde dat normale slijtage niet de oorzaak van het probleem is.
                                    en dat is wel o zo logisch!

Comment

Judy, heb je zelf ervaring met die polissen ? Zo ja, met welke maatschappij ? Degene die ik kende sloten slijtage uit. En daar bovenop ook nog eens alle eventuele defecten die er waren voor de verkoop. Dan blijft er jammer genoeg echt niet veel meer over. Kan je beter je garantie geven uit eigen naam als handelaar. Je dekt je wel in door garantie te geven volgens de voorwaarden vermeld in de polis van maatschappij x, maar daar is de klant niet mee geholpen. Ergens is het normaal hee dat je beter je garantie in eigen handen neemt als handelaar. Verzekeringsmaatschappijen zijn er uiteraard om winst te maken, terwijl je als handelaar toch wil dat de klant tevreden is...
                                      Ma ja, we dwalen af, beneiuwd hoe het intussen met de wagen van TS gaat.

Comment

Met wie werkte je amen DHL?

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                        X