Dag Allemaal,
Ik zou graag jullie mening eens willen weten over het volgende.
Onlangs heb ik voor mijn vrouw een BMW 320D cabrio aangeschaft. Een erg mooi exemplaar, slechts 34dkm gereden. 1 jaar garantie.
Auto is aangeschaft bij een handelaar voor exclusieve auto's. Contact met de verkoper was goed en lijkt een betrouwbare zaak. Omdat het mooi weer waas hebben we de auto een dag eerder dan afgesproken op kunnen halen. Auto was als nieuw gepoetst en mijn vrouw was erg content, we hebben meteen wat familiebezoekjes gedaan natuurlijk en de eerste dag zonder problemen doorgekomen.
De volgende ochtend wilde mijn vrouw de wagen meenemen en verschenen er een heleboel storingen op het display. Motorstoring, DSC, waterpomp... ge kunt het niet bedenken of het kwam voorbij.
De auto weer eruggebracht naar de handelaar en deze heeft hem bij BMW geparkeerd. Na een aantal dagen was de auto klaar en een computer was vervangen onder garantie (ik heb de rekening van 750 EUR zelf gezien).
Na twee dagen weer zonder problemen op dag 3 hetzelfde euvel. Weer terug naar de handelaar en sindsdien staat de auto weer bij BMW. Wel van de handelaar een vervangwagen gekregen.
Ondertussen dus een maand verder sinds aankoop en we hebben welgeteld 3 dagen met de wagen kunnen rijden. Daarbij komt dat ik vanuit de handelaar geen enkel bericht ontvang. Ik heb zelf enkele keren gebeld, maar dit leverde niets op (wel contact, maar geen sluitend antwoord met een oplossing). Zelf met BMW gebeld nadat ik de handelaar niet meer te pakken kreeg en het blijkt nogal een lastig probleem te zijn met veel "zoekwerk".
Iets zegt me dat het nog wel even kan duren voordat de wagen terug is.
Wat ik eigenlijk van jullie zou willen weten is of jullie vinden dat ik een tegemoetkoming van de handelaar zou moeten krijgen voor het feit dat we de wagen nu niet kunnen gebruiken. Je gebruikt zo'n wagen natuurlijk ook voor je plezier en je mist gewoon een mooie nazomer waarin je wat dagen met het dak open zou kunnen rijden. Ondertussen is er ook al een maand van de garantie af, telt de eerste waardevermindering al en betaal ik wel verzekering en belasting voor de wagen. Daarnaast is het vertrouwen in de aangekochte wagen al een stuk minder natuurlijk.
Wat vinden jullie reëel om voor te stellen?
Ik zat zelf te denken aan een jaar extra garantie. Overdrijf ik dan of vinden jullie dat ook reëel?
Afhankelijk van waar de handelaar mee komt als oplostermijn ben ik nog niet voornemens om de koop te ontbinden (als dat al kan?).
Ik zou graag jullie mening eens willen weten over het volgende.
Onlangs heb ik voor mijn vrouw een BMW 320D cabrio aangeschaft. Een erg mooi exemplaar, slechts 34dkm gereden. 1 jaar garantie.
Auto is aangeschaft bij een handelaar voor exclusieve auto's. Contact met de verkoper was goed en lijkt een betrouwbare zaak. Omdat het mooi weer waas hebben we de auto een dag eerder dan afgesproken op kunnen halen. Auto was als nieuw gepoetst en mijn vrouw was erg content, we hebben meteen wat familiebezoekjes gedaan natuurlijk en de eerste dag zonder problemen doorgekomen.
De volgende ochtend wilde mijn vrouw de wagen meenemen en verschenen er een heleboel storingen op het display. Motorstoring, DSC, waterpomp... ge kunt het niet bedenken of het kwam voorbij.
De auto weer eruggebracht naar de handelaar en deze heeft hem bij BMW geparkeerd. Na een aantal dagen was de auto klaar en een computer was vervangen onder garantie (ik heb de rekening van 750 EUR zelf gezien).
Na twee dagen weer zonder problemen op dag 3 hetzelfde euvel. Weer terug naar de handelaar en sindsdien staat de auto weer bij BMW. Wel van de handelaar een vervangwagen gekregen.
Ondertussen dus een maand verder sinds aankoop en we hebben welgeteld 3 dagen met de wagen kunnen rijden. Daarbij komt dat ik vanuit de handelaar geen enkel bericht ontvang. Ik heb zelf enkele keren gebeld, maar dit leverde niets op (wel contact, maar geen sluitend antwoord met een oplossing). Zelf met BMW gebeld nadat ik de handelaar niet meer te pakken kreeg en het blijkt nogal een lastig probleem te zijn met veel "zoekwerk".
Iets zegt me dat het nog wel even kan duren voordat de wagen terug is.
Wat ik eigenlijk van jullie zou willen weten is of jullie vinden dat ik een tegemoetkoming van de handelaar zou moeten krijgen voor het feit dat we de wagen nu niet kunnen gebruiken. Je gebruikt zo'n wagen natuurlijk ook voor je plezier en je mist gewoon een mooie nazomer waarin je wat dagen met het dak open zou kunnen rijden. Ondertussen is er ook al een maand van de garantie af, telt de eerste waardevermindering al en betaal ik wel verzekering en belasting voor de wagen. Daarnaast is het vertrouwen in de aangekochte wagen al een stuk minder natuurlijk.
Wat vinden jullie reëel om voor te stellen?
Ik zat zelf te denken aan een jaar extra garantie. Overdrijf ik dan of vinden jullie dat ook reëel?
Afhankelijk van waar de handelaar mee komt als oplostermijn ben ik nog niet voornemens om de koop te ontbinden (als dat al kan?).
Comment