Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zijn pas in mei op de markt gekomen dus ik denk niet dat er al veel mee op sneeuw of ijs gereden hebben.
    Heb ook interesse in die cross climates alleen zijn deze voorlopig alleen in 15-16-17" beschikbaar. Hoop dat ze op termijn ook grotere maten aanbieden.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Continental Wintercontact TS830 of Michelin Pilot Alpin PA4, iemand een voorkeur (18")?
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        Zijn pas in mei op de markt gekomen dus ik denk niet dat er al veel mee op sneeuw of ijs gereden hebben.
        Heb ook interesse in die cross climates alleen zijn deze voorlopig alleen in 15-16-17" beschikbaar. Hoop dat ze op termijn ook grotere maten aanbieden.
        Het was toch de bedoeling dat er snel ander (grotere) maten bij zouden gaan komen.
        Woensdag ga ik ook de CrossClimate's laten plaatsen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Zijn pas in mei op de markt gekomen dus ik denk niet dat er al veel mee op sneeuw of ijs gereden hebben.
          Alpen, Pyreneeën, Duitsland?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

Maar heeft iemand er al mee op sneeuw of ijs gereden?
            Er zijn wel wat reviews terug te vinden, ondanks het feit dat ze na de sneeuwperiode zijn gelanceerd: http://www.dailybits.be/item/micheli...nd-winterband/

Youtube: https://www.youtube.com/results?sear...y=crossclimate

Comment

• Veel te warm eigenlijk... Maar overmorgen gaan ze erop.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Het was toch de bedoeling dat er snel ander (grotere) maten bij zouden gaan komen.
                'snel' ja, dat zeggen ze al van bij de lancering, we zijn intussen een half jaar verder en ze zijn er nog niet.
                Volgens mijn bandenboer kunnen ze nu al niet volgen met de productie dus het zal wss. nog niet voor direct zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                Alpen, Pyreneeën, Duitsland?
                Weinig autoforummers daar denk ik , je zal het idd. met enkele externe reviews moeten doen,hoewel ik vind dat deze niet altijd vergelijkbaar met de omstandigheden hier te lande.

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                Veel te warm eigenlijk... Maar overmorgen gaan ze erop.
                Vanaf volgende zaterdag max. 7 graden
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Vandaag de wintervelgen eronder gelegd , vanaf volgend weekend gaat de temperatuur blijkbaar naar beneden , nu nog de mijne voorzien ...

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Er zijn wel wat reviews terug te vinden, ondanks het feit dat ze na de sneeuwperiode zijn gelanceerd: http://www.dailybits.be/item/micheli...nd-winterband/

Youtube: https://www.youtube.com/results?sear...y=crossclimate
                    Niets wat niet door Michelin georganiseerd is, helaas... behalve deze:

en hierin presteert hij niet beduidend beter dan de 4seizoenenband. En je krijgt enkel kijk op rechtdoor rijden, niet op bochtengedrag. Ook niets over diepe sneeuw of ijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                      Veel te warm eigenlijk... Maar overmorgen gaan ze erop.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Ze hadden ongeveer 200km nodig bij mij eer ze ingereden waren (de crossclimates dan). Daarvoor was het stuurgedrag toch niet dat...

Beter nu monteren dan wanneer het effectief slecht wordt.

Comment

'snel' ja, dat zeggen ze al van bij de lancering, we zijn intussen een half jaar verder en ze zijn er nog niet.
                        Volgens mijn bandenboer kunnen ze nu al niet volgen met de productie dus het zal wss. nog niet voor direct zijn.
                        Ja, is wel duidelijk dat ze goed verkopen, want de veel gebruikte maten zijn inderdaad geregeld uit stock.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Niets wat niet door Michelin georganiseerd is, helaas... behalve deze:

en hierin presteert hij niet beduidend beter dan de 4seizoenenband. En je krijgt enkel kijk op rechtdoor rijden, niet op bochtengedrag. Ook niets over diepe sneeuw of ijs.
                          De CrossClimate is de tweede van links? Die gaat toch duidelijk iets vlotter naar boven terwijl de ander all-season iets over halfweg het een beetje moeilijk krijgt. (kan natuurlijk ook aan de chauffeur liggen)
                          Maar vooral in zomerse omstandigheden zou de CrossClimate het beter moeten doen dan andere all-seasons.

Eigenlijk zou ik ze wel eens in een test willen zien op zo een schaatspiste, zoals die dat er al op YouTube staat.
                          Last edited by knight-rider; 16/11/2015, 00:49.

Comment

Ze hadden ongeveer 200km nodig bij mij eer ze ingereden waren (de crossclimates dan). Daarvoor was het stuurgedrag toch niet dat...

Beter nu monteren dan wanneer het effectief slecht wordt.
                            200km, dat valt dan nog mee. Ongeveer 1 weekje voor mij dan.

Comment

Continental Wintercontact TS830 of Michelin Pilot Alpin PA4, iemand een voorkeur (18")?
                              Ik zou Conti nemen.

Comment

• Geen van beide nog beschikbaar in de maten die ik nodig heb, pas tweede helft december leverbaar (staggered setup is dus klote als je winterbanden wil)

Enige die in stock zijn en nog deze week gemonteerd kunnen worden is de Pirelli Winter 3 SottoZero
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Vanavond ze erop leggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Vanavond ze erop leggen.
                                    Ale jong, 't is toch nog veel te warm?
                                    Tot en met de 25e zouden de temperaturen schommelen tussen de 7 en 15 graden overdag. Enkel dit weekend wat frisser en in de Ardennen misschien wat wit.
                                    Ik moet de mijne zelfs nog aanschaffen
                                    Last edited by ; 16/11/2015, 16:42.

Comment

Geen van beide nog beschikbaar in de maten die ik nodig heb, pas tweede helft december leverbaar (staggered setup is dus klote als je winterbanden wil)

Enige die in stock zijn en nog deze week gemonteerd kunnen worden is de Pirelli Winter 3 SottoZero

Die heb ik.

Niet over te klagen
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        Ale jong, 't is toch nog veel te warm?
                                        Tot en met de 25e zouden de temperaturen schommelen tussen de 7 en 15 graden overdag. Enkel dit weekend wat frisser en in de Ardennen misschien wat wit.
                                        Ik moet de mijne zelfs nog aanschaffen
                                        Woensdag steek ik ze en voor onze regio is vanaf dit weekend rond de 7. Ideaal dus.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Geen van beide nog beschikbaar in de maten die ik nodig heb, pas tweede helft december leverbaar (staggered setup is dus klote als je winterbanden wil)

kopen! zijn als tweede uit de test gekomen 2 weken geleden in de Autogids
                                          Z4 M40i

Comment

Working...
                                          X