Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naplaatsten LED Dimlicht i.v.p. de verboden Xenon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Naplaatsten LED Dimlicht i.v.p. de verboden Xenon

Dag Iedereen,

Ik heb destijds een DS4 gekocht waar ik toen geen upgrade xenon kon bestellen om bepaalde redenen.

Nu zie ik op het net LED lampen verschijnen met "ballasten" die wel geschikt zouden zijn als dimlicht.

Nu mijn vraag: mag dit want gasontladingslampen zijn verboden zonder hoogteregeling en koplampsproeiers maar over LED is er geen woord gerept. Volgens mij zijn er ook veel nieuwe auto's met LED die geen hoogteregeling hebben...

Dus volgens mij mogen ze er op de keuring geen opmerkingen over geven.

Graag jullie input
    sigpic

Onder een ander forum waar ik op zit hebben er aan paar die led dimlichten getest. Opzich geven goed licht maar het licht wordt slecht verdeeld waardoor er geen voordeel op is. Tenzij witter dan origineel halogeen.

Maar over uw keuringsvraag kan ik geen antwoord op geven.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

uw auto heeft een goedkeuringsnr gekregen en daar staan die beschrijvingen dus in. u verlichting moet conform de wet zijn en overéénkomen met wat de constructeur bouwde.

ik heb geen idee of die led verlichting een deftige vervanger is voor u normale gloeilampjes. ledlampen hebben normaal ook geen balast, dus wat ze daar mee bedoelen weet ik niet. misschien is dit gewoon een klein circuit erin zodat u auto geen foutmelding geeft van 'defecte verlichting'
      xenonlampen hebben wel een stuurbox omdat die bij het starten eerst een hogere spanning moeten hebben.

Comment

Indien de ledlichten geen E-keuring hebben, zijn ze verboden voor de keuring. Die ledlichten komen meestal uit Azie of de States dus meestal geen E-keuring.
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

oude topic weer actueel maken.

Maar aansluitend op de laatste vraag, in hoeverre zal men op de keuring merken dat men met een wagen te maken heeft met nageplaatste led verlichting?
          Of je moet al specifiek weten dat die wagen niet beshikt over zo'n specifieke behuizing en led combinatie....maar buiten dat?
          The Power Of Dreams

Comment

Working...
          X