Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zeldzame of bizarre varianten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • de hoggar is eigenlijk een 206 met de neus van een 207

    zie je goed aan de luchtinlaat op de motorkap die zo typisch is voor een 206
    en die is nooit gecommercialiseerd hier
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Deze hier ook nog eens laten passeren : citroën M35 ; geproduceerd om wankel techniek uit te proberen, in samenwerking met o.a. NSU.

      Ik weet niet of het nu nog voorkomt dat fabrikanten een kleine reeks van experimentele modellen aan het publiek ter beschikking stelt om te testen. Dit gebeurde met deze citroën (iets meer dan 250 exemplaren). Na de testperiode werden ze teruggevorderd en bijna allemaal vernietigd.



      Er werd later ook nog een GS birotor geïntroduceerd met wankelmotor, en die was wel te koop.

      Last edited by ; 07/10/2015, 22:20.

      Comment


      • die wankels zijn niet allemaal teruggevorderd en er zijn er nog enkele in omloop die voor heel veel geld gaan
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • @id-dsi je bedoelt test modrllen zoals de ev-1
          En die auto met turbinemotor van chrysler ?

          Comment


          • Super topic !

            En best wat van die "rare" varianten hebben toch ook iets !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              die wankels zijn niet allemaal teruggevorderd en er zijn er nog enkele in omloop die voor heel veel geld gaan
              yep, ne mens vergeet al ne keer waar dat 'm z'n wagen parkeert, he

              Comment


              • De M35 zijn toegewezen aan verkozen personen met de bedoeling van te testen.
                Ik weet niet of de ev-1 ooit teruggevorderd wordt. Die zijn verkocht geweest. Alhoewel, moesten er software problemen zijn ...

                Comment


                • die werden geleased en na de lease periode zijn die bijna allemaal de pers in gegaan

                  niemand snapt eigenlijk goed waarom want de eigenaars waren razend enthousiast
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                    Super topic !

                    En best wat van die "rare" varianten hebben toch ook iets !
                    ook mijn mening ;-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                      De M35 zijn toegewezen aan verkozen personen met de bedoeling van te testen.
                      Ik weet niet of de ev-1 ooit teruggevorderd wordt. Die zijn verkocht geweest. Alhoewel, moesten er software problemen zijn ...
                      Moet je maar is ff opzoekwerk doen over die auto.....

                      Comment


                      • Volvo P1900 Sport ; Volvo wou iets in de trant van de corvette bouwen, met glasvezel/polyester koetswerk.
                        Er zijn er maar een 68 verkocht. Volvo kreeg de bouwkwaliteit niet op een aanvaardbaar niveau.




                        Comment


                        • Over die EV-1 bestaat een goeie documentaire.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            Moet je maar is ff opzoekwerk doen over die auto.....
                            ik verwarde met de VW XL1 ..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              de hoggar is eigenlijk een 206 met de neus van een 207

                              zie je goed aan de luchtinlaat op de motorkap die zo typisch is voor een 206
                              en die is nooit gecommercialiseerd hier
                              Eigenlijk zoals de 206+ dan? Dat was toch ook een 206 met de neus van een 207.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • nog niet helemaal: de 206+ is toch nog anders dan de hoggar



                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                  Ik weet niet of het nu nog voorkomt dat fabrikanten een kleine reeks van experimentele modellen aan het publiek ter beschikking stelt om te testen. Dit gebeurde met deze citroën (iets meer dan 250 exemplaren). Na de testperiode werden ze teruggevorderd en bijna allemaal vernietigd.
                                  de GM EV-1 is zo een model, de RAV4 Electric ook. Zelfs van de e-Golf is er eerst zo'n reeks geweest (en ook van de Golf Citystromer in de jaren '90). En ook de XL1 is maar beperkt gebouwd om te testen via leasing.
                                  autofans.be

                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    niemand snapt eigenlijk goed waarom want de eigenaars waren razend enthousiast
                                    because electric.
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • wat met de turbine autos ?








                                      After a period of testing, the vehicles were reclaimed by Chrysler; all but nine were destroyed.

                                      The fourth-generation Chrysler turbine engine runs at up to 44,500 revolutions per minute,[3] and could operate using diesel fuel, unleaded gasoline, kerosene, JP-4 jet fuel,[4] and even vegetable oil. Chrysler claimed "the turbine could gulp everything from peanut oil to Chanel No. 5."[5] The President of Mexico, Adolfo López Mateos, tested this theory by running one of the first cars—successfully—on tequila, after Chrysler engineers confirmed that the car would operate successfully.[6]

                                      Comment


                                      • uit datzelfde stukje:

                                        After Chrysler finished the user program and other public displays of the cars, 46 of them were destroyed. Chrysler announced that this was necessary to avoid a stiff tariff, but that was only part of the story. The destruction of the cars was in line with the automobile industry's practice of not selling non-production or prototype cars to the public. This practice was also later used by General Motors with its EV1.

                                        Of the remaining nine cars, six had the engines de-activated and then they were donated to museums around the country. Chrysler retained three operational turbine cars for historical reasons. One turbine car that is functional, owned by the Museum of Transportation in St. Louis, was photographed for Mopar Action magazine, and appears at car shows around the United States from time to time.

                                        Only two Chrysler Turbine Cars are in the hands of private collectors: One was purchased by private automobile collector Frank Kleptz of Terre Haute, Indiana and is functional. Kleptz's Turbine Car was originally donated to the former Harrah museum in Nevada. The second one is owned by comedian and television host Jay Leno, who purchased one of the three Chrysler Turbine Cars which had been originally retained by Chrysler.[13] Leno wrote that

                                        Most were destroyed by Chrysler for tax and liability reasons, which is a shame, because to this day everyone who rides in a Turbine says, "Whoa, this feels like the future!" You turn the key and there's a big woosh and a complete absence of vibration... I think it's the most collectible American car—it was so different. Most of all, the Chrysler Turbine is a reminder that all the cool stuff used to be made in the U.S. I hope it will be again.[14]

                                        A Chrysler Turbine Car, painted white with blue racing stripes, featured in the 1964 film The Lively Set. The car, loaned to the producers by Chrysler, was one of the test 'mules', and was returned to Chrysler after production. It was among the cars scrapped.
                                        Deels omdat ze gewoon zulk een policy hadden dus.
                                        autofans.be

                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                        Comment


                                        • Die tequila anekdote, haha

                                          Comment

                                          Working...
                                          X