Ik rijd rond met een passat van 2008 met 2.0 Tdi 140 pk dsg automaat.
Ik merk de laatste tijd dat ik een te hoge verbruik heb van 1:6 en ik weet niet hoe dit komt. Ik heb geen zware voet. Ik heb dit onlangs laten uitlezen bij een bosh service center en er kwam niets noemenswaardig uit. Injectoren werken perfect. Alles ziet er volgens bosh service goed uit. Er is ook geen olielek. Ik riek ook geen diesel.
Ik merk wel dat de auto sputtert als ik sochtends de auto wil starten en dit soms tot een minuut kan duren voor de auto start. Daarna start die weer normaal. Er zitten wat foutcodes op de dashboard van eps en handrem en bosh kreeg dit niet eruit omdat er blijkbaar een sensor die onder de achterbank zit stuk is. Maar dit kan de hoge verbruik toch niet verklaren.
Ik merk ook dat als ik de verwarming aanzet en daarna afzet dat die warme lucht blijft blazen en als ik deze in koude stand zet en terug afzet blijft de auto koud maar dit kan toch ook niet de oorzaak zijn. Ik heb onlangs olie, oliefilter en luchtfilter vervangen.
Ik kan maar niet opkomen waar de hoge verbruik vandaan komt.
weten jullie toevallig waar de hoge verbruik nog aan kan liggen? Want dit word een dure grap voor me en ik rijd meestal dan nog enkel autosnelweg.
Ik merk de laatste tijd dat ik een te hoge verbruik heb van 1:6 en ik weet niet hoe dit komt. Ik heb geen zware voet. Ik heb dit onlangs laten uitlezen bij een bosh service center en er kwam niets noemenswaardig uit. Injectoren werken perfect. Alles ziet er volgens bosh service goed uit. Er is ook geen olielek. Ik riek ook geen diesel.
Ik merk wel dat de auto sputtert als ik sochtends de auto wil starten en dit soms tot een minuut kan duren voor de auto start. Daarna start die weer normaal. Er zitten wat foutcodes op de dashboard van eps en handrem en bosh kreeg dit niet eruit omdat er blijkbaar een sensor die onder de achterbank zit stuk is. Maar dit kan de hoge verbruik toch niet verklaren.
Ik merk ook dat als ik de verwarming aanzet en daarna afzet dat die warme lucht blijft blazen en als ik deze in koude stand zet en terug afzet blijft de auto koud maar dit kan toch ook niet de oorzaak zijn. Ik heb onlangs olie, oliefilter en luchtfilter vervangen.
Ik kan maar niet opkomen waar de hoge verbruik vandaan komt.
weten jullie toevallig waar de hoge verbruik nog aan kan liggen? Want dit word een dure grap voor me en ik rijd meestal dan nog enkel autosnelweg.
Comment