Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen aftermarket DAB+ -ontvanger/adapter/radio met raamantenne

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ervaringen aftermarket DAB+ -ontvanger/adapter/radio met raamantenne

Wie heeft er ervaring met een DAB-toestel met raamantenne die je op de voorruit moet plakken?

Bv: http://www.autodab.co.uk/AutoDAB-FM.aspx

Hoe is de ontvangst in Vlaanderen met zo’n antenne?
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Geen ervaring mee, ik heb dit wel als optie genomen in mijn audi en maserati, in de maserati werkt dab+ perfect, in de audi kan ik sinds maand of 2 enkel nog RTBF zenders ontvangen??? Iemand enig idee waarom dit kan zijn?

Comment

D'r is een update geweest van DAB naar DAB+, dus je moet de radio opnieuw naar de zenders laten zoeken.

Ik zit sindsdien met een ander "probleem", de oude DAB zenders zijn in het systeem blijven staan, dus staan die er dubbel in, een met en een zonder ontvangst.
      Het is ook totaal niet mogelijk om die zonder ontvangst er uit te krijgen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Bij Kufatec kan je de de betere adapters kopen. Er is veel brol op de markt.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Ik zit sindsdien met een ander "probleem", de oude DAB zenders zijn in het systeem blijven staan, dus staan die er dubbel in, een met en een zonder ontvangst.
          Het is ook totaal niet mogelijk om die zonder ontvangst er uit te krijgen.
          Bij mij bleven alleen de oude zenders (DAB) staan, als ik ze nog in het geheugen van de 10 preselect zenders had staan.

Nadat ik deze lijst aanpaste naar de nieuwe DAB+ kanalen, maakte ik een nieuwe zoek opdracht naar nieuwe zenders.

Dan zijn alle oude kanalen, die niet meer uitzenden echt verdwenen.

Comment

Bij een Audi kan het achteraf vrij eenvoudig ingebouwd worden. https://shop.autopartsveghel.nl/cata.../result/?q=dab

Anders hier eens kijken: https://www.pure.com/uk/car-audio/products/highway-600
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik heb een Kenwood DAB+ met raamantenne in de TT , kan er precies toch niet van klagen , heb nog geen problemen gehad .
              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

heb voor mijn dochter hare kerst een Pioneer(https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/mvh-s300bt) gekocht en volgens haar durft de zender nog wel eens wegvallen(dan komt er NO SIGNAL op)
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Patje en Philke, in welke regio zitten jullie?

Ik twijfelde tussen een Autodab en een Pure en heb gisteren net de Autodab gekocht. Lijkt nogal op zo’n Kufatec precies.
                  In principe ga je er niets van zien, behalve de antenne een afstandbedieningkje. Bediening werkt via RDS-tekst die hij via FM stuurt.

Vanaf 15 januari zou de nieuwe DAB+-zender in Gent opgestart worden. Ben zeer benieuwd! Kost maar 140 euro dus heb niet alle vertrouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    heb voor mijn dochter hare kerst een Pioneer(https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/mvh-s300bt) gekocht en volgens haar durft de zender nog wel eens wegvallen(dan komt er NO SIGNAL op)
                    Instellingen juist zetten…

Normaal schakelt DAB+ dan automatisch, tijdelijk, over naar FM, als het signaal te zwak is.

Tenzij de zender alleen op DAB+ zit, (zoals al de continu zenders) of je te ver in het buitenland bent om de Belgische zenders (DAB + FM) nog te ontvangen…(of in lange tunnels)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Patje en Philke, in welke regio zitten jullie?

Vanaf 15 januari zou de nieuwe DAB+-zender in Gent opgestart worden. Ben zeer benieuwd! Kost maar 140 euro dus heb niet alle vertrouwen.
                      Vlaamse ardennen
                      aha nog 14 dagen wachten dus...

mijn autootjes:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Bij mij bleven alleen de oude zenders (DAB) staan, als ik ze nog in het geheugen van de 10 preselect zenders had staan.

Nadat ik deze lijst aanpaste naar de nieuwe DAB+ kanalen, maakte ik een nieuwe zoek opdracht naar nieuwe zenders.

Dan zijn alle oude kanalen, die niet meer uitzenden echt verdwenen.
                        Daar heb ik bij de digitale zenders zelfs nog niets in staan, in die lijst met preselects.
                        Dus dat kan bij mij het probleem niet zijn.

Ik ga altijd van miserie terug naar de fm band, omdat ik mij altijd begin op de jagen in digitale brol.
                        Radiotekst (of hoe dat ook juist noemt), werkt bij de DAB+ trouwens ook meer niet dan wel.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Daar heb ik bij de digitale zenders zelfs nog niets in staan, in die lijst met preselects.
                          Dus dat kan bij mij het probleem niet zijn.

Ik ga altijd van miserie terug naar de fm band, omdat ik mij altijd begin op de jagen in digitale brol.
                          Radiotekst (of hoe dat ook juist noemt), werkt bij de DAB+ trouwens ook meer niet dan wel.
                          In onze auto verliep de omschakeling van dab naar dab+ vlekkeloos.

Comment

Vlaamse ardennen
                            Vlaamse Ardennen is prut voor ontvangst. Je valt hier met veel zenders tussen 2 frequenties.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Vlaamse Ardennen is prut voor ontvangst. Je valt hier met veel zenders tussen 2 frequenties.
                              idd, zowel in mijn auto als met de pioneer in mijn dochter haar auto is de ontvangst slecht, de originele radio in de Audi speelde beter en de radio in de Aygo speelt nog het zuiverst op FM...

conclusie: hoe duurder de radio hoe minder ontvangst...
                              mijn autootjes:

Comment

Vlaamse ardennen
                                regio Mechelen / Leuven
                                TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Heb inmiddels de DAB-tuner gemonteerd.

De raamantenne is erg discreet. Ontvangst is goed op DAB, DAB+ valt weg bij veel bebouwing maar dat is hoofdzakelijk omdat er zoals reeds gezegd nog geen zender is in Gent tot 15 januari denk ik.
                                  Ben best tevreden. In principe vanaf september dekking over heel Vlaanderen.

Die Autodab FM is op zich wel goed voor zijn geld. Maar enkel als noodzakelijk kwaad. Een goeie FM-radio en autoantenne zijn veel beter en kwalitatiever. Enkel als je naar TOPradio, ClubFM, Familieradio of Radio Maria wil luisteren zinvol dus.
                                  Last edited by Gere; 07/01/2018, 00:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Heb inmiddels de DAB-tuner gemonteerd.

De raamantenne is erg discreet. Ontvangst is goed op DAB, DAB+ valt weg bij veel bebouwing maar dat is hoofdzakelijk omdat er zoals reeds gezegd nog geen zender is in Gent tot 15 januari denk ik.
                                    Ben best tevreden. In principe vanaf september dekking over heel Vlaanderen.
                                    In Gent centrum kan je al sinds december 2017 (DAB+), alle Belgische zenders perfect ontvangen (+ een heleboel Nederlanders)
                                    + de grote vrije zenders QMusic (België en Nederland) + JOE, enz
                                    Zelfs alle regionale zenders (VRT2 = Limburg tot W-Vlaanderen en RTF 2 = Luik, Ourthe, Namur enz)
                                    Ook BBC -World

Sinds DAB + merk ik in België bijna geen storingen meer

Comment

In Gent centrum kan je al sinds december 2017 (DAB+), alle Belgische zenders perfect ontvangen (+ een heleboel Nederlanders)
                                      Zelfs alle regionale zenders (VRT2 = Limburg tot W-Vlaanderen en RTF 2 = Luik, Ourthe, Namur enz)
                                      Ook BBC -World

kom dan maar eens op verlof in onze Vlaamse Ardennen....
                                      mijn autootjes:

Comment

Ook BBC -World

Met een versterkte dakantenne bedoel je?
                                        Met een raamantenne binnenkort ook bedoelde ik.

Toont inderdaad wel aan dat zo’n raamantenne niet heel goed is. Feit is wel dat je bij gebrek aan zender in Gent binnen ook geen DAB+ kan ontvangen dus dat er gewoon een slecht signaal is.

Vandaag ook de Nederlandstalige zenders via DAB+ gehoord vanuit Villers-la-Ville.

Comment

Working...
                                        X