Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto wassen op oprit in gepolierd beton

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto wassen op oprit in gepolierd beton

Hoi iedereen,

Ik weet niet meteen als dit het juiste forum is om deze vraag te stellen, maar ik probeer het toch maar even. :-) Mijn vriendin en ik overwegen een oprit in gepolierd beton. Echter lees ik op veel sites dat dat een slecht idee is wanneer je je auto op je oprit wenst te wassen. omdat de onderhoudsproducten het gepolierde beton zouden kunnen aantasten. Zie bijvoorbeeld hier: https://bouwplannen.be/oprit-gepolierd-beton/.

Heeft iemand anders hier een gepolierde betonnen oprit? En wassen jullie jullie auto op de oprit of parkeer je hem voor de zekerheid dan toch maar even op straat?

Benieuwd naar jullie ervaringen!
    Een oprit in gepolierd beton is niet alleen mooi, het heeft nog eens vele voordelen tegenover andere soorten vloeren voor de oprit. Qua prijs per vierkante meter zit je zeker goed. Waarom zou je kiezen voor een gepolierde betonnen oprit en waar hou je het best rekening mee als je deze laat aanleggen?

Als je geen agressieve producten gebruikt kan dat weinig kwaad denk ik.
    Of anders na de wasbeurt de oprit nog eens naspoelen?
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Als er een coating werd aangebracht (wat aan te raden is), kan het niet veel kwaad... anders zou ik toch wel wat voorzichtiger zijn.

Comment

Ik zou mij eerder zorgen maken over de gladheid. Ooit zo is uit mijn wagen gestapt en rechtstreeks op de grond beland! Voor mijn moeder moet dit toen een grappig zicht zijn geweest. Ze stond de andere kant en zag mij ineens verdwijnen, gelukkig geen zeer gedaan. Was de oprit van hun buren. :-D

Comment

Bedankt voor het advies! Ik vermoed ook dat het best meevalt als ik achteraf even naspoel.
          @ Geert, bedankt voor de tip!! Vermoed dat het in de winter nog erger is als het gevroren heeft.

Comment

Oprit in gepolierde beton? Heb je daar al eens overgelopen met regen? Sneeuw? Ijs? Superglad. Beste is een coating laten aan te brengen tegen het schuiven. Rem maar eens op je oprit als ze nat ligt. Je zal wel begrijpen wat ik bedoel. Detergenten zijn je minste zorg.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah
              Oprit in gepolierde beton? Heb je daar al eens overgelopen met regen? Sneeuw? Ijs? Superglad. Beste is een coating laten aan te brengen tegen het schuiven. Rem maar eens op je oprit als ze nat ligt. Je zal wel begrijpen wat ik bedoel. Detergenten zijn je minste zorg.
              Als dat hier zo gesneeuwd heeft heb ik toch goed gelachen met een wijkgenoot.

Die zijn oprit begint met een lichte helling, ook in gepolierde beton. Die geraakt hij niet op. Na 5 keer heeft hij een aanloop genomen maar ging te snel. Trapte op zijn rem en schoof zijn tuin in

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Wij hebben hier een oprit in gepolierde beton sinds jaar of 6. Was de wagen gewoon steeds op de oprit. Nooit problemen mee gehad.
                En gladdig? Valt best nog mee. Als het heel nat is best niet op lopen maar is niet zo gladdig dan de meeste doen uitschijnen. En niet op de oprit geraken? Onze oprit heeft een redelijke hellingsgraad, overlaatst met de hevige sneeuw zonder problemen in de garage geraakt. Op iedere oprit die aangevroren is, is het gladdig.

Comment

Batterijzuur vreet door je beton maar anders nog geen gaten gezien
                  Polo 6n 1.4

Comment

Kan velgenreiniger geen kwaad voor gepolierd beton (is dikwijls ook een krachtig zuur) ? Denk dat er toch producten zullen zijn waarmee je beetje moet opletten. Gewone ouderwetse kasseien is nog altijd het beste

Comment

Hier ook oprit in gepolierde beton. Was er de auto regelmatig op, inclusief allerhande producten. Nog niets te zien. Is wel gecoat. Ik spoel wel even na na de wasbeurt. En qua gladheid valt het veel beter mee dan verwacht (had ook de horrorverhalen gelezen). Enkel bevroren water is superglad (logisch). Water blijft langer staan op het gepolierde oppervlak dan pakweg op mijn terras (beetje het principe van een gepolierde auto denk ik) dus na het wassen van de wagen afgelopen zondag in het zonnetje had ik ‘s avonds ijsplekken als het begon te vriezen.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Gratis voetpaddallen van 20cm dik zijn nog beter Ik woon in een laan, Gent centrum. Voetpaden van 5,5 meter breed. Onlangs onze oprit gratis laten herleggen door de mannen van tstad. Kiekens hadden putten in de vorige gereden met een veegmachine (bladeren bomen laan). Klacht neergelegd bij dienst wegen. Een maand later volledig nieuwe oprit en voetpad aangelegd, mooi aansluitend bij de aflopende arduin van de garage. Op die stenen zie je niets van schade dmv producten, zelfs Iron-X kan ze niet deren!
                        Dat er nog eens iemand zegt dat de mannen van de stad lui zijn!
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Om een auto te wassen vind ik kiezelsteentjes het beste, je loopt nooit in het water en als het water de grond raakt spat het niet rond.
                          Hier dus:
                          http://
                          Z4 M40i

Comment

Om te wassen mss goed, maar die kiezels blijven tussen de banden zitten, hatelijk. En je moet dat onderhouden...
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Om te wassen mss goed, maar die kiezels blijven tussen de banden zitten, hatelijk. En je moet dat onderhouden...
                              Klopt, maar enkel met de winterbanden zouden er wel eens een paar blijven zitten.
                              Onderhoud 2X per jaar........................................... Roundup
                              Last edited by camaro 68 rs; 07/02/2018, 10:23.
                              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                zever! gezever
                                Met sneeuw /aanvriezende regen is het idd superglad, maar dan ligt vrijwel alles glad

Maar bij gewoon regenweer kan ik zelfs mijn voet niet laten glijden als ik het zou willen..
                                Wij hebben zelf geen coating laten leggen.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs

Klopt, maar enkel met de winterbanden zouden er wel eens een paar blijven zitten.
                                  Onderhoud 2X per jaar........................................... Roundup
                                  Klopt. We hebben nu al 4 jaar yellow stone op de oprit. Echt proper zijn die niet meer en gaan vervangen worden door natuursteen tegels.

Dat reinigd zijn eigen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Opgelost

Comment

Kiezelsteentjes met de juiste korrelmaat zijn zeer praktisch en bovendien goedkoop. Ze blijven mooi plat liggen en kruipen niet in de groeven van de banden.
                                      Als tijdelijke oplossing gekozen toen de bouw pas af was, maar nooit vervangen, enkel een paar keren bijgevuld op 40 jaren.
                                      Enkel lastig bij hevige sneeuw, het kan dan minder gemakkelijk weggeveegd worden. Maar dus ideaal om op droge voeten de wagen te kuisen, zelfs met veel water.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Opgelost

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Working...
                                        X