Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En gisteren zag ik nog een artikel voorbij komen dat ze rond dat jaar (dacht 2024) nog een volledig nieuwe motor op de markt zouden brengen die ze nog zeker tot 2050 gingen doorontwikkelen.
Het aandeel van VW daalt vandaag dubbel zonveel als de DAX zelf.
Lijkt een beetje panic-voetbal... ik zie niet dat een hele productie op zo’n korte tijd kan omkeren (VW zou wel in de VS beginnen produceren in oude Ford fabrieken) en vooral dat hun hele cliënteel zal volgen
als de overheden een bepaalde beslissing maken, kan het plots heel hard gaan. Als je ziet wat men allemaal in Duitsland van milieuzone's aan het uitwerken is, is men binnenkort bijna verplicht van elektrisch te gaan rijden. Zelfde verhaal hier in België.
als de overheden een bepaalde beslissing maken, kan het plots heel hard gaan. Als je ziet wat men allemaal in Duitsland van milieuzone's aan het uitwerken is, is men binnenkort bijna verplicht van elektrisch te gaan rijden. Zelfde verhaal hier in België.
Komt toch niets van, Volvo had het ook aangekondigd maar D3, D4 en D5 is nog volop te bestellen. Er zal ook niets veranderen tot 2030 en dan zou het kunnen dat ze particulieren gaan verbieden om nog diesels aan te schaffen, maar al zeker niet voor zakelijke doeleinden. Dat zal dan eerder tegen 2040 zijn dat verbod.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Komt toch niets van, Volvo had het ook aangekondigd maar D3, D4 en D5 is nog volop te bestellen. Er zal ook niets veranderen tot 2030 en dan zou het kunnen dat ze particulieren gaan verbieden om nog diesels aan te schaffen, maar al zeker niet voor zakelijke doeleinden. Dat zal dan eerder tegen 2040 zijn dat verbod.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik dacht dat volvo enkel aangegeven had geen nieuwe dieselmotor meer te gaan ontwikkelen?
Edit :
De meeste recente dieselmotorenlijn van Volvo, dat in handen is van het Chinese Geely, dateert uit 2013. Die zal nog wel worden doorontwikkeld zodat deze motoren ook aan de nieuwste normen voldoen, maar daarna houdt het op. Waarschijnlijk zullen deze motoren nog tot 2023 gemaakt blijven worden.
Volvo Cars gaat geen nieuwe generatie dieselmotoren meer ontwikkelen. De Zweedse autofabrikant wil zich in plaats daarvan komende jaren extra op elektrische en hybride wagens gaan richten. Dat heeft topman Håkan Samuelsson woensdag gezegd in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung.
ik weiger momenteel een andere auto te kopen. ok die ik nu heb wil ik nog lang houden omdat ik die zo fijn vind, maar langs de andere kant: nu eentje kopen en misschien binnen een paar jaar onverkoopbaar.
Volvo Cars gaat geen nieuwe generatie dieselmotoren meer ontwikkelen. De Zweedse autofabrikant wil zich in plaats daarvan komende jaren extra op elektrische en hybride wagens gaan richten. Dat heeft topman Håkan Samuelsson woensdag gezegd in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Of is dit recenter nog veranderd?
Ja je kan dat op verschillende manieren interpreteren. Doorontwikkeling of ontwikkelen zijn al twee verschillende zaken. Nieuwe dieselmotoren komen er dus al sowieso niet en de bestaande hebben nu allemaal 6.d.
Wat als Bosch tegen eind volgend jaar met hun nieuw ontwikkelde toepassingen komen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De onzekerheid die de constructeurs nu scheppen met hun kreten zal zich tegen hen keren, omdat de cliënten rap bewust zullen worden dat al wat ze vanaf nu zouden kopen een grote kans maakt vlug waardeloos te worden. Dan zullen ze twee keer nadenken alvorens een bestelbon te ondertekenen indien hun bestaand materiaal nog ver van technisch afgeschreven is. De enige echte reden zal zal dat het gebruik van hun oudere wagens verboden worden. Maar hier ook zouden de overheden van mening kunnen veranderen als de verboden zones economische woestijnen worden. Het is al zo in vele stadscentra, maar ook de toeristische oorden zouden kunnen getroffen worden als de ecologische fanatisme verder toeneemt. 90% van de Belgische kust is in se enkel met de wagen op een praktische manier te bereiken...
De vraag is ook of tegen 2026 de prijzen van elektrische wagens al op dat niveau zullen gezakt zijn dat ze overeenkomen met wat men voor een klassieke diesel of benzine zou betalen..
Want vooralsnog is electrisch rijden particulier gewoon te duur, zeker voor wagens van bepaalde grootte. En of dit op zes of acht jaar, zo snel zal zakken?...
De grote kost van de EV is de batterij, o.m. door de dure en schaarse grondstoffen, die nu in handen zijn van weinige landen. Als vele constructeurs zich storten op de markt van de EV zal de kostprijs van de batterijen eerder stijgen dan dalen... Tenzij de solid state batterij komt, maar deze is nog niet verwacht voor 2025. Dus is er een probleem met de veralgemening van de EV. De geschiedenis herhaalt zich, zie de boom van korte duur van Baker honderd jaar geleden... toen was ook de batterij die de val veroorzaakte.
àls ze zo moedig het doen, zet ik mijn pet af en buig ik diep...dat zou een erg mooie mea culpa zijn na het dieselschandaal én de rest van de constructeurs meetrekken in een broodnodig verhaal
dan is het maar te hopen ergens dat we in belgie aan genoeg electriciteit geraken als de mindset van de consument zou omslaan naar een nieuw bewustzijn
Ik denk dat er weinig sentiment aan de basis ligt van een strategische beslissing, die in de meeste gevallen een gedwongen situatie weerspiegelt.
Het is dat of de terugval, of het is om bij de eersten een concurentieel voordeel te kweken.
Maar dan moet uiteraard nog de markt volgen...
5 uren na de aankondiging zakt het aandeel met iets meer dan 5%, dat is 2% meer dan de DAX
dit is m.i. eerder een teken van twijfelen dan van juichen bij de aandeelhouder
Inderdaad veel meer genuanceerd, zoniet tegenstrijdig met wat in L’Echo verschenen is..
Er is een groot verschil tussen « stoppen met diesel én benzinemotoren » en « starten met de laatste generatie dergelijke motoren”
Een generatie slaat op minstens 10/15 jaar met de face-lifts. Dus 2040 eerder dan 2026...
Zo is de aangekondigde strategie beter te begrijpen... Gelukkig zijn de kranten even vlug gelezen als geschreven
Comment