Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inschrijving wagen op het einde van het jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• inschrijving wagen op het einde van het jaar

Midden vorige week heeft mij vrouw een ongeval gehad met onze wagen (full omnium verzekerd), nu is de expert pas gisteren geweest en heeft beslist om onze wagen/wrak te koop te zetten om te kijken of we kunnen aanspraak maken op total loss of niet... Ik vermoed dat de wagen total loss verklaard zal worden.

Aangezien mijn echtgenote zelfstandig thuisverpleegster is hebben wij vlug een nieuwe wagen nodig, daarom dachten wij aan een stockwagen te kopen. Nu zegt de garage dat we deze beter dit jaar niet meer kopen maar deze laten inschrijven in 2019 voor latere verkoopwaarde zou dit beter zijn. Aangezien we die redenering willen volgen wil dit dan zeggen dat wij een wagen moeten huren om op reis te gaan eind deze maand. Dit kost al gauw 550 euro voor een week, nu stel ik mij de vraag of het jaartal van inschrijving zo veel verschil zal maken op de verkoopprijs (als we onze wagen binnen 4 jaar terug verkopen)
    Het betreft trouwens een Audi Q5

Word er effectief gekeken enkel naar het jaar van de wagen? December/januari wil dan zeggen dat de wagen een jaar ouder is bij verkoop

Dat is de reden waarom leasemaatschappijen heel moeilijk doen om nog auto's uit te leveren in November en December...

500€ gaat dat binnen 4 jaar zeker schelen. Het is echt het verschil tussen BJ 2018 of BJ2019, en naar de maand kijken niet veel mensen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Dat is de reden waarom leasemaatschappijen heel moeilijk doen om nog auto's uit te leveren in November en December...

500€ gaat dat binnen 4 jaar zeker schelen. Het is echt het verschil tussen BJ 2018 of BJ2019, en naar de maand kijken niet veel mensen.
      correctie: bj= bouwjaar(vermoed ik, de andere betekenis zal hier wel ni van toepassing zijn), de mensen kijken naar de eerste inschrijving, niet naar bouwjaar....
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Logisch, zou ik ook nooit doen. Bouwjaar is niet belangrijk voor mensen die nieuw kopen. Zoals Philken schrijft, eerste inschrijving echter wel. Laar die inschrijven in de eerste week van 2019, Ga je binnen 4j. of zo bij verkoop wél bijvaren.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mocht ik op zoek zijn naar een occasie, ik zou me toch niet laten leiden door het jaar van inschrijving, maar wel degelijk ook naar de maand kijken.
          Mocht ik nu een auto willen kopen, ik zou toch niet wachten tot volgend jaar, en verwachten dat mogelijke kopers over 4 jaar niet zo dom zijn om enkel naar het jaar te kijken.

Comment

Jammer genoeg (in dit geval) zijn er veel meer mensen niet mee bezig en zal het wel een effect hebben. Ik kijk ook gewoon mee naar de maanden. Maar gewoon al het feit dat bv. op autoscout er op jaar kan gesorteerd worden maar niet op maand, zal er voor zorgen dat de wagen in zoekacties al eens uit de boot zal vallen.

Als je hem toch nog dit jaar inschrijft en ooit te koop zet, dan zou ik mss zelfs "sjoemelen" en in het zoekertje zetten dat em van 1 januari 2019 is, om dan bij de commentaar de werkelijke inschrijfdatum te vermelden. Zo kan je dat alvast omzeilen. Een persoon die geinteresseerd is in de wagen als die van 1 januari is, zal dat niet plots niet meer zijn omdat deze 1 of 2 weken ouder is.

Comment

Super dank jullie wel voor jullie antwoorden. Op basis hiervan heb ik beslist om onze wagen de eerste week van januari aan te kopen. Prijs voor onze huurwagen is 600 euro hiervan heb ik ondertussen een offerte gekregen.

dank jullie wel

Comment

Hangt er allemaal vanaf hoelang je zinnens bent om met de wagen te rijden. Verander je om de haverklap van wagen dan is het interessant om te wachten. Rijdt je ermee tot ie door zijn wielen zakt maakt het weinig uit want dan krijg je er toch maar de prijs voor schrootwaarde voor.

Comment

Heb al 3 nieuwe wagens ingeschreven in november en december en heb daar nog nooit iets van gevoeld bij verkoop hoor.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Gewoon nu kopen, en hem lekker inrijden of vakantie.
                    Die 500 euro huur ben je nu zéker kwijt. Met alle wetten en normen en smaakmakerij tegenwoordig is niks nog zeker. Misschien worden SUV's zoals een Q5 binnen 4 jaar wel vergruisd in de media waardoor ze niet meer verkoopbaar zijn.
                    Voor een 'misschien' zou ik nooit een aankoop uitstellen. Je hoort het vaak, 'die kleur/optie/... zou ik niet nemen IVM restwaarde'. Niet naar kijken. Doen wat voor jezelf mooi, of in dit geval, handig is, en fijn met de Q5 naar de wintersport ipv in een dure huurwagen, omdat het 'misschien' (volgens mij niet. Gaat niks uitmaken als je in je beschrijving zet dat hij in december is ingeschreven,gaat nooit 500 euro uitmaken) wat scheelt in de verre toekomst.
                    Autolandschap verandert te snel.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Comment

Wat ben je met die misschien 500 euro meerwaarde overname als je nu voor 2 weken een wagen moet huren voor hetzelfde bedrag??

In deze situatie zou ik hem meteen inschrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                        Mocht ik op zoek zijn naar een occasie, ik zou me toch niet laten leiden door het jaar van inschrijving, maar wel degelijk ook naar de maand kijken.
                        Mocht ik nu een auto willen kopen, ik zou toch niet wachten tot volgend jaar, en verwachten dat mogelijke kopers over 4 jaar niet zo dom zijn om enkel naar het jaar te kijken.
                        En toch zijn de meeste kopers dom en denken dat een wagen die op bijv. 3 januari ingeschreven is op 2 januari uit de fabriek rolde. Is net hetzelfde als een hoop wagens bij een bepaalde Antwerpse groothandel in auto's. Mensen kijken zich scheel op de inschrijvingsdatum terwijl er daar 'nieuwe' wagens tussen zitten die al 1/2j oud zijn.

Comment

Als de meeste kopers dom zijn, dan zijn gewoon de meeste mensen dom. En dat denk ik niet.
                          Ik kan me moeilijk voorstellen dat het verschil in prijs tussen een auto van januari 2014 en ene van december 2015 even groot is als tussen een auto van december 2014 en ene van januari 2015.

Comment

Working...
                          X