Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerlichtfunctie niet op alle auto's...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeerlichtfunctie niet op alle auto's...

Waarom hebben sommige auto's geen en andere dan weer wél een parkeerlichtfunctie links of rechts (voor het afsluiten van de wagen doe je je richtingaanwijzer naar boven of beneden, alnaargelang de kant van de weg waar je geparkeerd staat).

Mijn Nissan X-Trail heeft dat niet (nog niet gevonden, ook niet aan gedacht om te vragen bij de aflevering, staat ook niets van in de handleiding), m'n Insignia en Astra daarvoor hadden dat wél, m'n i30N weet ik niet, nooit gebruikt of naar gezocht. Wat gegoogled en blijkbaar heeft een Tesla Model S dat ook niet. Alsjemenou ! En er zullen er wel nog andere zijn. Nog zoiets is m'n vorige i30N, full option, behalve dodehoekwaarschuwing, wat op de gewone i30 dan wél zit. En er zijn nog zulke zaken. Sommige auto's één mistlicht achter, andere twee, enz.

Wie neemt zulke beslissingen in godsnaam?

Prima auto anders, hoor, m'n X-Trail, maar toch wel een paar vreemde dingen. Ook geen auto-lock functie van de deuren, voor zover ik weet, moet ik dus manueel het knopje indrukken... En is dan nog een Tekna uitvoering, full option...
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
    Waarom hebben sommige auto's geen en andere dan weer wél een parkeerlichtfunctie links of rechts (voor het afsluiten van de wagen doe je je richtingaanwijzer naar boven of beneden, alnaargelang de kant van de weg waar je geparkeerd staat).

Mijn Nissan X-Trail heeft dat niet (nog niet gevonden, ook niet aan gedacht om te vragen bij de aflevering, staat ook niets van in de handleiding), m'n Insignia en Astra daarvoor hadden dat wél, m'n i30N weet ik niet, nooit gebruikt of naar gezocht. Wat gegoogled en blijkbaar heeft een Tesla Model S dat ook niet. Alsjemenou ! En er zullen er wel nog andere zijn. Nog zoiets is m'n vorige i30N, full option, behalve dodehoekwaarschuwing, wat op de gewone i30 dan wél zit. En er zijn nog zulke zaken. Sommige auto's één mistlicht achter, andere twee, enz.

Wie neemt zulke beslissingen in godsnaam?

Prima auto anders, hoor, m'n X-Trail, maar toch wel een paar vreemde dingen. Ook geen auto-lock functie van de deuren, voor zover ik weet, moet ik dus manueel het knopje indrukken... En is dan nog een Tekna uitvoering, full option...
    Ik zal het straks ook eens vragen aan een collega die sinds deze zomer een X-Trail heeft. Van die auto-lock lijkt me wel raar omdat ik er nu vanuit ging dat elke auto dat had.

Van parkeerlichtfunctie moet ik ook zeggen dat ik dit, geloof ik, enkel ooit op mijne Astra, Golf en Tiguan had. Alle andere wagens heb ik dat nooit gehad. Dat viel me ook op. Bij de Tiguan is het gewoon aan de draaiknop van het licht en niet met de pinkerhendel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik zal het straks ook eens vragen aan een collega die sinds deze zomer een X-Trail heeft. Van die auto-lock lijkt me wel raar omdat ik er nu vanuit ging dat elke auto dat had.

Van parkeerlichtfunctie moet ik ook zeggen dat ik dit, geloof ik, enkel ooit op mijne Astra, Golf en Tiguan had. Alle andere wagens heb ik dat nooit gehad. Dat viel me ook op. Bij de Tiguan is het gewoon aan de draaiknop van het licht en niet met de pinkerhendel.
      Ok, bedankt. Ik heb m'n X-Trail gekocht begin december, maar pas op 3 januari ingeschreven. Was een stockwagen met flinke korting maar zal het zelfde facelift model zijn als dat van je collega. Heb op google gelezen dat je de auto-lock kan instellen met de knop op de deur aan de chauffeurkant (5 seconden ingedrukt houden na motorstart) maar staat nergens in de handleiding. En ging over een Nissan Rogue, identiek dezelfde wagen, maar voor de Amerikaanse markt. Weet niet of er een verschil in software is...

Comment

parkeerlicht is een meer geavanceerde positie van de standlichten. Als je parkeert langs de rand van de rijbaan (dus op de rijbaan zelf) met zicht minder dan 200 meter moet je de standlichten aanzetten, maw als er geen straatverlichting is en je de auto op rijbaan zet. Heb je parkeerlichten, mag dit enkel in de bebouwde kom als je evenwijdig met de rand staat.

Is dus niet verplicht in een auto aanwezig.
        www.peugeotforum.be

Comment

Ok, bedankt. Ik heb m'n X-Trail gekocht begin december, maar pas op 3 januari ingeschreven. Was een stockwagen met flinke korting maar zal het zelfde facelift model zijn als dat van je collega. Heb op google gelezen dat je de auto-lock kan instellen met de knop op de deur aan de chauffeurkant (5 seconden ingedrukt houden na motorstart) maar staat nergens in de handleiding. En ging over een Nissan Rogue, identiek dezelfde wagen, maar voor de Amerikaanse markt. Weet niet of er een verschil in software is...
          Hij kwam net binnen en heb de 2 vragen gesteld, en zijn antwoorden waren:
          1. 'Gewoon pinker naar boven of naar onder zetten'. Toen ik hem vroeg of hij zeker was, kreeg ik 'neen, maar dat is toch altijd zo?' te horen Hij ging het eens bekijken vanavond, maar zoals Flappy zegt is het geen verplichting. Zelf gebruik ik dit maar 1 x per jaar of zo. Normaal staat een auto met de rijrichting mee en hebt ge reflectoren achteraan de wagen.
          2. 'Ja, denk dat wel, maar heb er nog niet echt op gelet. Zal er straks eens op letten'

Die is goed bezig se. Die van hem was een stockmodel toen dat heel dik in de opties zat, maar hij heeft geen idee welke versie het is.

Comment

Hij kwam net binnen en heb de 2 vragen gesteld, en zijn antwoorden waren:
            1. 'Gewoon pinker naar boven of naar onder zetten'. Toen ik hem vroeg of hij zeker was, kreeg ik 'neen, maar dat is toch altijd zo?' te horen Hij ging het eens bekijken vanavond, maar zoals Flappy zegt is het geen verplichting. Zelf gebruik ik dit maar 1 x per jaar of zo. Normaal staat een auto met de rijrichting mee en hebt ge reflectoren achteraan de wagen.
            2. 'Ja, denk dat wel, maar heb er nog niet echt op gelet. Zal er straks eens op letten'

Die is goed bezig se. Die van hem was een stockmodel toen dat heel dik in de opties zat, maar hij heeft geen idee welke versie het is.
            Thx. De mijne is een Tekna, quasi full option, het enige wat ik niet heb is 4WD (is een benzine, 4WD enkel op diesel) en een trekhaak

Comment

Thx. De mijne is een Tekna, quasi full option, het enige wat ik niet heb is 4WD (is een benzine, 4WD enkel op diesel) en een trekhaak
              Die van hem is ook niet ver verwijderd van een full-option. Maar van Nissan ken ik niet zo heel veel omdat het mij niet echt aanspreekt. Hij heeft wel een manuele nu omdat anders de CO2 de spuigaten uitliepen voor zijn 130pk maar.

Comment

Die van hem is ook niet ver verwijderd van een full-option. Maar van Nissan ken ik niet zo heel veel omdat het mij niet echt aanspreekt. Hij heeft wel een manuele nu omdat anders de CO2 de spuigaten uitliepen voor zijn 130pk maar.
                Bij mij ook manuele 6-bak, 1.6 DIG-T turbo benzine met 163pk. Die van je collega zal een diesel zijn, gezien de 130pk...

Comment

Yep, op 2 wagens na alles diesel hier omwille de kms. Die zal er een 60000km per jaar doen.

Comment

Yep, op 2 wagens na alles diesel hier omwille de kms. Die zal er een 60000km per jaar doen.
                    Ik slechts 22k per jaar, maar geen bedrijfswagen dus.

Net dit gezien op youtube :
                    "This video is copyrighted material of Nissan North America, Inc. and should not be copied, edited, or reproduced without the permission of Nissan.For inform...

Gaat over de Rogue, maar zoals gezegd, identiek dezelfde wagen als de X-Trail in Europa, behalve motorisaties dan. Zou logisch zijn dat het er hier dan ook op zit...

Comment

Ik vermoed ook wel dat het erop zit. Vraag het eens op het X-trail forum in nederland?

Comment

Eens binnen geweest bij de dealer : parkeerlichtfunctie zit er niet op bij Nissan, auto-lock functie ook niet. Tja geen deal breaker voor mij, is gewoon zo, wou 't gewoon weten...

En terwijl ik toch bezig ben : heb een Tekna uitvoering, met LED achterlichten en LED koplampen. Ook de richtingaanwijzers in de spiegels zijn LED. Waarom, oh waarom zijn de richtingaanwijzers voor- en achteraan dan gewoon nog halogeen ?
                        Van het achteruitrijlicht en de mistlichten kan ik nog inkomen, maar LED-pinkers ogen toch zo veel mooier, vooral omdat je die constant gebruikt...
                        Ter info, bij m'n Hyundai i30N was ook alles LED, behalve de richtingaanwijzers achteraan. Die heb ik dan vervangen door LED exemplaren, maar bij de X-Trail moet dat ook vooraan gebeuren. Eens van dichterbij bekijken...

Comment

Die parkeerlicht functie zit volgens mij alleen op Duitse auto's.
                          Ik ben dat tot nu toe toch enkel maar op Duitse auto's tegen gekomen.

Dodehoekwaarschuwing heb ik ook niet op mijn Megane GT terwijl dat op andere Megane's wel te krijgen was, was dat op de GT niet het geval toen ik de mijne kocht.
                          Enkele maanden later wat het ineens ook op de GT's te krijgen.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

parkeerlicht heb ik al sinds mijn 406
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Dodehoekwaarschuwing heb ik ook niet op mijn Megane GT terwijl dat op andere Megane's wel te krijgen was, was dat op de GT niet het geval toen ik de mijne kocht.
                              Enkele maanden later wat het ineens ook op de GT's te krijgen.
                              reed laatst op de ring naast een renault met dodehoekwaarschuwing, en als je in zijn dodehoek reed werd zijn deur ook rood verlicht, niet alleen in de spiegel zat een led, maar ook 1 die scheen op de deur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Die parkeerlicht functie zit volgens mij alleen op Duitse auto's.
                                Ik ben dat tot nu toe toch enkel maar op Duitse auto's tegen gekomen.
                                Of afgeleide van Duitse, zoals de rest van de VAG-groep. Mijn Skoda Fabia uit 2010 heeft ook parkeerlicht aan beide kanten. Heeft ooit gezorgd voor een platte accu, trouwens. Dus het had er beter niet opgezeten (En nee: accu was nog niet aan zijn einde toen.)
                                Last edited by Marvin; 10/01/2019, 14:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  parkeerlicht heb ik al sinds mijn 406
                                  Al m'n Fiats en afgeleiden hebben of hadden dat ook (Doblo, Tipo, 2 x 500, Punto). Je moet de sleutel wel in een bepaalde positie draaien (induwen en dan overdraaien naar links, dus links voorbij de 0-stand) + dan de pinker inderdaad naar links of recht.

Aantal keer gebruikt: 1 keer, om te testen, verder nooit.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

als ik op de berm sta gebruik ik het altijd. Zijn er altijd bij die idioot dicht langs de kant rijden...
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Ik gebruik dat eigenlijk vaak.
                                      De nieuwe straatverlichting is hier een pak minder dan de oude.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

mijn is zelfs gekoppeld aan de lichtsensor: 's morgens zonlicht, dan wordt het parkeerlicht uitgeschakeld.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X