Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijdelijke inschrijving voertuig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tijdelijke inschrijving voertuig

Hallo iedereen.
    Mijn naam is David en ik ben nieuw op dit forum.
    Ik ben een BMW liefhebber en heb er al veel verschillende gehad.

Ik zit echter met een vraagje.

Ik ben van plan om een nieuwe wagen te kopen.
    Maar door financiële redenen moet ik éérst mijn wagen verkopen voor ik een nieuwe koop.
    Het probleem daarbij is dat ik dan voor een onbepaalde duur (kan een dag zijn, kan een paar weken zijn) zonder vervoer naar mijn werk zit.

Echter heb ik vorig jaar wel een Mercedes geërfd van mijn grootvader, hij is bijna spiksplinternieuw en ligt al een jaartje te stoffen in de garage (uitgeschreven).

Ik heb wel gehoord van transitplaten (tijdelijke platen voor tijdelijke inschrijving voertuig), maar ik weet niet of dit van toepassing kan zijn op mij. Ik wil de wagen niet inschrijven en BIV betalen om er uiteindelijk maar een paar dagen mee te rijden...

Helaas heb ik ook geen familielid met Z-platen die kan gebruiken

Weten jullie of ik in dit geval recht heb op deze transit platen?

Alvast bedankt voor jullie aandacht !

David

Simpel Nee.
    Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Simpel Nee.
      Hallo

Eerst en vooral, bedankt voor jouw uitgebreid en informatief antwoord.
      Ten tweede, weet iemand een eventueel goedkoop alternatief om enkele weken vervoer te vinden? Ik ben aan het denken om een auto te huren, maar heb gehoord dat dit soms prijzig kan zijn.

Groetjes

David

Comment

eens vragen aan je verzekering of je met je huidige nummerplaat niet een tijdje op die Merc kan rijden ?
        riskeer je denk ik wel een boete mocht je controle krijgen (en dus zonder BIV op baan bent)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
          eens vragen aan je verzekering of je met je huidige nummerplaat niet een tijdje op die Merc kan rijden ?
          riskeer je denk ik wel een boete mocht je controle krijgen (en dus zonder BIV op baan bent)
          Ja misschien eens vragen, hoewel ik ergens twijfel of dat wel 100% "legaal" zal zijn.
          In het verleden bij aankoop van mijn huidige wagen, zonder keuring, ben ik deze gaan halen met mijn platen.
          Mijn makelaar vroeg enkel om bij aankomst van de wagen, een foto te sturen van de papieren (chassisnr enz,...) zodat hij deze tijdelijk
          kon dekken. Hij zei er wel bij dat het nog altijd op eigen risico is. Hij zei : "rijd er gewoon mee naar huis en/of naar de keuring. Normaal zou de politie niet moeilijk doen maar je moet maar zo eentje tegenkomen..."

Dus ergens denk ik toch dat het niet correct is :-)

Comment

Waarom de hele uitleg als het simpelweg "nee is? Tijdelijke en export platen zijn voornamelijk voor mensen zonder domicilie in België.
            En uw platen aan een andere wagen hangen en ze doen u stoppen is boete op ongekeurde wagen, niet ingeschreven wagen, geen verkeersbelasting en biv betaald => rechtbank.

Koop u een gekeurde auto met een max cc 1300cc voor 7a900 euro en rij daar ff mee rond. En verkoop die terug voor paar 100 minder.
            Of een scooterke
            Polo 6n 1.4

Comment

Of een scooterke
              een bmw liefhebber met een scooterke, zie ik zo snel niet te gebeuren

Comment

Wat ga je met die Mercedes doen , stof laten vreten in je garage?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Wat ga je met die Mercedes doen , stof laten vreten in je garage?
                  Was ook mijn gedacht. Verkoop die Mercedes en huur u eventueel een auto voor een paar dagen/weken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

een bmw liefhebber met een scooterke, zie ik zo snel niet te gebeuren
                    Een BMW scooterke dan.
                    Z4 M40i

Comment

Waarom de hele uitleg als het simpelweg "nee is? Tijdelijke en export platen zijn voornamelijk voor mensen zonder domicilie in België.
                      En uw platen aan een andere wagen hangen en ze doen u stoppen is boete op ongekeurde wagen, niet ingeschreven wagen, geen verkeersbelasting en biv betaald => rechtbank.

Koop u een gekeurde auto met een max cc 1300cc voor 7a900 euro en rij daar ff mee rond. En verkoop die terug voor paar 100 minder.
                      Of een scooterke
                      Nee die problemen bespaar ik mezelf liever dan

Ja is evt ook een mogelijkheid... Maar zou huren niet goedkoper uitkomen? Als verzekering en belasting wordt meegerekend...

Niets mis met een BMW liefhebben die scooter rijd! Haha Enkel is het werk wat te ver om met scooter te doen helaas...

En die Mercedes verkoop ik niet, sentimentele waarde. Hij heeft mij nog leren rijden met die auto. Zou het niet over mijn hart krijgen.
                      Hij staat gewoon netjes weggeborgen onder een deken in de garage.

Comment

Kwestie huren ... omdat je niet weet voor hoe lang kan dat ook duur uitkomen. Prijzen zijn ook leeftijd gebonden.

Goedkoper te huren voor één maand dan 4 keer voor een week.

Je kan hier al eens kijken naar prijzen voor verhuur. Lokatie van waar je huurt heeft ook invloed op de prijs, zelfs bij dezelfde maatschappij.

Europcar biedt een vaste gamma voertuigen aan voordelige prijzen te huren; van kleine voertuigen tot luxueuse auto's en bestelwagens. Ontdek uitzonderlijke aanbiedingen en boek online om te besparen!

Comment

Mensen kunnen problemen maken als er geen zijn.
                          Je wil een auto kopen, maar je hebt geen geld, maar wel twee andere auto's ?
                          Verkoop de ene auto en rij met de "bijna spiksplinternieuwe" Mercedes, en zet het geld van de verkoop op de bank - 2 vliegen in 1 klap !
                          Je hebt "er al veel verschillende gehad", dus ben je dan een liefhebber, of gewoon iemand die altijd iets anders wilt wanneer hij iets heeft ?
                          Als je je auto verkoopt en die nieuwe gaat kopen, ga je redelijk snel opnieuw in dezelfde situatie terechtkomen me dunkt.
                          Je bent een BMW liefhebber, maar financieel kan je het niet aan. Ja, koop je dan misschien een Dacia en kijk naar de BMW's. Trouwens, je hebt een "bijna spiksplinternieuwe" Mercedes, wat kan je meer wensen ?

Comment

Die Merc kan je toch op een paar dagen ingeschreven krijgen.

En een nieuwe Merc in een garage zetten om rustig waardeloos te laten worden.... of is het een SL300 van 40 jaar oud?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                              Mensen kunnen problemen maken als er geen zijn.
                              Je wil een auto kopen, maar je hebt geen geld, maar wel twee andere auto's ?
                              Verkoop de ene auto en rij met de "bijna spiksplinternieuwe" Mercedes, en zet het geld van de verkoop op de bank - 2 vliegen in 1 klap !
                              Je hebt "er al veel verschillende gehad", dus ben je dan een liefhebber, of gewoon iemand die altijd iets anders wilt wanneer hij iets heeft ?
                              Als je je auto verkoopt en die nieuwe gaat kopen, ga je redelijk snel opnieuw in dezelfde situatie terechtkomen me dunkt.
                              Je bent een BMW liefhebber, maar financieel kan je het niet aan. Ja, koop je dan misschien een Dacia en kijk naar de BMW's. Trouwens, je hebt een "bijna spiksplinternieuwe" Mercedes, wat kan je meer wensen ?

Nogmaals, ik heb eerder vermeld dat de Mercedes niet verkocht wordt, noch als daily mee gereden zal worden. Zoals ik al zei heeft deze sentimentele waarde voor mij en familie. Dat u zoiets niet begrijpt is mijn probleem niet. Ik vroeg advies, niet om onnuttige commentaar waar ik helemaal niets aan heb, en vroeg het volgens mij op een heel vriendelijke manier.

En sorry maar ik zal zelf wel beter weten of ik het financieel aankan of niet. Dat zijn niet langer uw zaken, uw reactie gaat er over.
                              Als ik van plan ben een (wel occasie) BMW van €20.000,- te kopen, en ik rijd zelf op dit moment met eentje waar ik nog €15.000,- voor kan krijgen, wat is er dan zo raar aan dat ik eerst deze wil verkopen? Niet iedereen heeft €20.000,- op zijn rekening staan he
                              Dus kijk jij maar zelf naar BMW's met uwe Dacia ,zure mens Ik vroeg hier advies, en ik krijg zo een reactie als die van u, onnozelaar
                              En ja, hij is bijna oldtimer, en heeft nog geen 25.000 kms, Hij slaapt onder een deken in een verwarmde garage en daar mag hij nog lang slapen.

Comment

een Mercedes geërfd van mijn grootvader, hij is bijna spiksplinternieuw

Euh, ben even niet mee. Is de spiksplinternieuwe Mercedes bijna oldtimer of is het een recente wagen? Als het bijna een oldtimer is en het de wagen van uw grootvader was kan ik het nog begrijpen deze bij te houden.

Comment

Klinkt leuk die Mercedes! Is het een W124 / W201 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    een Mercedes geërfd van mijn grootvader, hij is bijna spiksplinternieuw

Euh, ben even niet mee. Is de spiksplinternieuwe Mercedes bijna oldtimer of is het een recente wagen? Als het bijna een oldtimer is en het de wagen van uw grootvader was kan ik het nog begrijpen deze bij te houden.
                                    Heb het verkeerd verwoord, hij is bijna oldtimer, met spiksplinternieuw bedoelde ik dat hij echt nog in showroomstaat is.
                                    Ik ging hem sowieso bijhouden of hij nu oldtimer is of niet, de wagen betekent veel voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Klinkt leuk die Mercedes! Is het een W124 / W201 ?

Tgoh van die modelnamen heb ik niet zo veel verstand, het is een S500 automaat uit '95, ik denk een W140 kan dat?

Comment

Ipv al die moeilijk oplossingen : Als de wagen jonger is dan drie jaar, ga er gewoon een lening voor aan op 1 jaar. 15000 euro lenen op 1 jaar kost je zo'n 100 euro ofzo. Zonder gedoe.

Comment

Working...
                                        X