Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Breaks met verhoogde zitpositie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Breaks met verhoogde zitpositie?

    Welke breaks met verhoogde zitpositie kennen jullie? Moeten leverbaar zijn in benzine + automaat. Ik denk zo direct enkel aan Audi en Volvo maar die, zijn al sowieso prijzig.
    SUVs zijn eigenlijk dikwijls gewoon 5-deurs op hoge poten en hebben meestal niet zo'n grote (lange) kofferruimte zoals een break. Die ruimte van een break is wel vandoen. De hogere zitpositie ook wegens een zware rugpatiënt die geen comfort meer kan vinden in een gewone auto.
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    Welke breaks met verhoogde zitpositie kennen jullie? Moeten leverbaar zijn in benzine + automaat. Ik denk zo direct enkel aan Audi en Volvo maar die, zijn al sowieso prijzig.
    SUVs zijn eigenlijk dikwijls gewoon 5-deurs op hoge poten en hebben meestal niet zo'n grote (lange) kofferruimte zoals een break. Die ruimte van een break is wel vandoen. De hogere zitpositie ook wegens een zware rugpatiënt die geen comfort meer kan vinden in een gewone auto.
    Ik zit ook met de rug en heb ook graag ruimte, maar voor mij is het niet alleen het in- en uitstappen, maar ook de zitpositie. Een CC versie is dan wel een paar cm hoger om in te stappen, maar in de wagen zelf zit ge identiek als in de gewone break. Zelf opteer ik voor een SUV of monovolume omdat ge in de wagen zelf ook hoger zit ten opzichte van uw pedalen die bij een break meer voor u staan.

    De Tiguan vind ik net te klein qua koffer. Maar voor mijn budget zijn er naar mijn inziens maar 3 mogelijkheden en dat is de Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq en de Peugeot 5008. En denk dat die koffers toch nog altijd ietske korter zijn als een break. De Tiguan Allspace zou 30cm langer zijn als de gewone, maar dat vertaald zich niet alleen in de koffer, maar ook de achterbank is een stuk naar achter waarbij er 'nog' meer beenruimte is. Jammer, want de gewone Tiguan biedt al ruimte voldoende achteraan. Maar dat maakt het dan wel interessant dat ge die achterbank nog een heel stuk naar voor kunt schuiven.

    Ne maat van mij wilde ook veel ruimte en dan nog af en toe 7 zitplaatsen en die heeft zich dan een Ford S-Max gekocht.

    Ge hebt in die CC modellen dus Volvo, Audi, Mercedes, Skoda, en dan zal er hier en daar nog wel eentje zijn.

    Comment


    • #3
      Ah ja, de Seat Terraco was ik nog vergeten.

      Comment


      • #4
        Ben het er inderdaad mee eens dat de zitpositie in bv. een SUV of monovolume beter is voor de benen doordat deze niet voor je gestrekt liggen, maar eigenlijk onder je zitten (zoals bij een stoel), wat een natuurlijkere zitpositie geeft. Heb zowel ervaring met een break als een monovolume, en op lange ritten (2 uur en meer) is de zithouding in de monovolume comfortabeler en heb ik bv. minder neiging tot krampen in de benen.

        Als het gaat over kofferruimte is een SUV eerder teleurstellend, dan is een monovolume doorgaans veel ruimer, en even diep of zelfs dieper als een break, plus de hogere hoogte van de koffer alsook de hogere laadhoogte maken het in en uit nemen uit de koffer comfortabeler dan een break waar je meestal moet bukken of door je knieen gaan.

        En er zijn ook monovolumes die zeer goed rijden, dus ook daar hoef je niet noodzakelijk op in te boeten t.o.v. een break.



        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Ik zit ook met de rug en heb ook graag ruimte, maar voor mij is het niet alleen het in- en uitstappen, maar ook de zitpositie. Een CC versie is dan wel een paar cm hoger om in te stappen, maar in de wagen zelf zit ge identiek als in de gewone break. Zelf opteer ik voor een SUV of monovolume omdat ge in de wagen zelf ook hoger zit ten opzichte van uw pedalen die bij een break meer voor u staan.

        De Tiguan vind ik net te klein qua koffer. Maar voor mijn budget zijn er naar mijn inziens maar 3 mogelijkheden en dat is de Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq en de Peugeot 5008. En denk dat die koffers toch nog altijd ietske korter zijn als een break. De Tiguan Allspace zou 30cm langer zijn als de gewone, maar dat vertaald zich niet alleen in de koffer, maar ook de achterbank is een stuk naar achter waarbij er 'nog' meer beenruimte is. Jammer, want de gewone Tiguan biedt al ruimte voldoende achteraan. Maar dat maakt het dan wel interessant dat ge die achterbank nog een heel stuk naar voor kunt schuiven.

        Ne maat van mij wilde ook veel ruimte en dan nog af en toe 7 zitplaatsen en die heeft zich dan een Ford S-Max gekocht.

        Ge hebt in die CC modellen dus Volvo, Audi, Mercedes, Skoda, en dan zal er hier en daar nog wel eentje zijn.

        Comment


        • #5
          Met wat je daar aanhaalt heb je gelijk. De zitpositie in een verhoogde break verandert niet en dat is idd ook bij deze patiënt een probleem. Daar had ik domweg niet aan gedacht.
          Dan zal ze zich toch eerder moeten richten op een SUV of misschien nog beter een monovolume. Plan B dus.
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

          Comment


          • #6
            Eindelijk een erkenning van de ware reden waarom veel mensen een SUV verkiezen...
            Qua ruimte is er eigenlijk geen groot verschil met een break op dezelfde basis, wat men mist in de lengte is in de hoogte aanwezig.
            Gewoon een kwestie van de lading iets anders te organiseren.
            Ik pendel al 20 jaar tussen binnenland en kust met pak en zak, ik kreeg identiek hetzelfde in de A4 Avant en in de Q5. Enkel maar iets anders...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

              En er zijn ook monovolumes die zeer goed rijden, dus ook daar hoef je niet noodzakelijk op in te boeten t.o.v. een break.




              Het verhaal van de monovolumes is bijna uitgespeeld door de komst van de SUV's met 7 plaatsen. Enige die nog echt potten breekt, is Renault met de Espace. De S-Max zal dit of volgend jaar gewoon verdwijnen. De alhambra en de sharan bestaan nog, maar wordt niet meer echt over gesproken en heb een vermoeden dat ze daar ook niet meer teveel R&D insteken. Ook enorm hoge CO2 uitstoot. En de C4 Grand Picasso heeft ook een heel goede verkoop gehad omwille de prijs vooral, maar dat begint precies ook te slabakken.

              Moest er een nieuwe S-Max zijn gekomen, dan had ik mss wel interesse gehad. De Espace vind ik ook mooi, maar voor mijne rug zijn die zetels niet gemaakt. Te weinig steun.


              Comment


              • #8
                In elk geval, zelfs als er binnen een paar jaar geen meer zijn, zal TS zich nog een tijdje ruim kunnen bedienen op de tweedehandsmarkt.

                Ergens vind ik het wel jammer dat de monovolume verdwijnt, qua praktisch nut zijn ze onovertroffen. Enkel zeer ruime SUVs, zoals de 5008, kunnen daarmee mee. Maar de zitruimte is vaak kleiner in een SUV, een monovolume geeft een heerlijk ruimtegevoel aan z'n passagiers...


                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Het verhaal van de monovolumes is bijna uitgespeeld door de komst van de SUV's met 7 plaatsen. Enige die nog echt potten breekt, is Renault met de Espace. De S-Max zal dit of volgend jaar gewoon verdwijnen. De alhambra en de sharan bestaan nog, maar wordt niet meer echt over gesproken en heb een vermoeden dat ze daar ook niet meer teveel R&D insteken. Ook enorm hoge CO2 uitstoot. En de C4 Grand Picasso heeft ook een heel goede verkoop gehad omwille de prijs vooral, maar dat begint precies ook te slabakken.

                Moest er een nieuwe S-Max zijn gekomen, dan had ik mss wel interesse gehad. De Espace vind ik ook mooi, maar voor mijne rug zijn die zetels niet gemaakt. Te weinig steun.


                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Eindelijk een erkenning van de ware reden waarom veel mensen een SUV verkiezen...
                  Qua ruimte is er eigenlijk geen groot verschil met een break op dezelfde basis, wat men mist in de lengte is in de hoogte aanwezig.
                  Gewoon een kwestie van de lading iets anders te organiseren.
                  Ik pendel al 20 jaar tussen binnenland en kust met pak en zak, ik kreeg identiek hetzelfde in de A4 Avant en in de Q5. Enkel maar iets anders...
                  Ja en neen. Bij die 2 types mss wel. Mijne laatste break was een Citroën C5. Daar gingen mijn reistassen gewoon in de lengte in. Zo 2 naast mekaar en de koffer van onze zoon en het was voor mekaar. Met de Tiguan lukt dat compleet niet. Ik kan het 2/3de deel wel plat leggen en dan gaat er 1 reistas in de lange weg in (ook als ik die zetel naar voor schuif), maar dan krijg ik die 2de er niet meer naast. Dus moeten effectief die 2 tassen op mekaar zetten en dan de reiskoffer van onze zoon naast hem op het deel dat plat gelegd is. Met de Tiguan Allspace zou ik dat probleem niet meer mogen hebben

                  In ieder geval aan de TS: ga eens kijken naar de S-Max. Hij bestaat nog en ne maat van mij had zijne 2 maanden nadat ik de Tiguan had. Prijs was vergelijkbaar en die van hem zit enorm dik in de uitrustingen. En dat zal nu alleen nog maar meer zijn mits die gaat uitlopen. Heb er ook al een paar keer mee gereden en dat was echt wel fijn. Maar zou moeten gaan zien hoe dat met de benzines zit, want hij heeft de 180pk diesel met automaat.

                  Comment

                  Working...
                  X