Ziet me er goed uit. Hopelijk is hij ook betrouwbaar en kan hij van het begin meedingen voor de overwinningen. En dieselen in een racewagen, waarom niet. Geluid zal misschien iets minder zijn, maar dat wordt opgeschreven van de ACO uit: maximaal 113dB in het vervolg.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi R10
Collapse
X
-
Waarom (bijna) allemaal zo negatief over racedieselmotoren?
Ok, diesel stinkt, het gaat waarschijnlijk minder mooi klinken en het verneukt de planeet ietsje meer met z'n uitlaatgassen dan een bezinemotor ... Maar waar het om draait is dat het vooruitgaat en races wint !
En aangezien audi overstapt van hun legendarische R8 - die zoals al vermeld heel wat overwinningen binnengesleept heeft en bovendien zeer betrouwbaar was - naar deze nieuwe R10 V12 TDI, zal wel willen zeggen dat ze verdorie zeker van hun stuk zijn ...
Of ie daadwerkelijk 'beter' zal zijn is natuurlijk de vraag ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BoTJeWaarom (bijna) allemaal zo negatief over racedieselmotoren?
Ok, diesel stinkt, het gaat waarschijnlijk minder mooi klinken en het verneukt de planeet ietsje meer met z'n uitlaatgassen dan een bezinemotor ... Maar waar het om draait is dat het vooruitgaat en races wint !
En aangezien audi overstapt van hun legendarische R8 - die zoals al vermeld heel wat overwinningen binnengesleept heeft en bovendien zeer betrouwbaar was - naar deze nieuwe R10 V12 TDI, zal wel willen zeggen dat ze verdorie zeker van hun stuk zijn ...
Of ie daadwerkelijk 'beter' zal zijn is natuurlijk de vraag ...
Ok het klinkt niet zo mooi. So what? Een race auto moet snel zijn, niet mooi klinken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_beEen paar jaar geleden was er ook een Bora TDI Variant in de belcar en die heeft zelfs een race gewonnen in de touring klasse dacht ik. Dat waren 2 speciallekes in 1: een break en een diesel. Is daarna snel verkocht geweest aan een duitser.
Jep, was een 1.9 TDI met meer dan 200pk.
Comment
-
Gaat die enkel Le Mans meedoen of ALMS en LMES ook?
Ik lees op autosport.com dat Kristinsen bevestigd is voor Le Mans, en ze voor de overwinning gaan in hun debuutrace!
Hun racesnelheid zal wel niet de allersnelste zijn, maar ze zullen waarschijnlijk veel langer kunnen doorrijden, zonder bij te tanken, en daar hun voordeel uithalen.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport(sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DodgeboyR8 was véél mooier, een échte racewagen.
Ok, dit is een knap staaltje techniek, maar 't blijft heiligschennis...
Maar hiermee boekt Audi wel vooruitgang op technisch vlak! Een ander merk heeft dit nog nooit gerealiseerd.
Comment
-
Hopelijk is deze wagen een flop en schakelen ze snel terug over op benzine...
'T gaat stinken, 'T gaat lelijk klinken, 'T gaat rook produceren, ...
En 5000 toeren in een racewagen...? Aiaiai...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Eigenlijk ongelooflijk hoe men hier moord en brand roept, omdat Audi met een diesel komt ...
Allé jongens, wat heb je nodig om een etmaalrace te winnen? Juist ja, betrouwbaarheid. En dat terwijl een laag verbruik mooi is meegenomen. Waarom dan geen diesel?
Dat ding moet helemaal niet hoogtoerig zijn. Het moet snel zijn, en dat is 'ie ook ...
En nee: ik ben ook geen dieselliefhebber ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram SEigenlijk ongelooflijk hoe men hier moord en brand roept, omdat Audi met een diesel komt ...
Allé jongens, wat heb je nodig om een etmaalrace te winnen? Juist ja, betrouwbaarheid. En dat terwijl een laag verbruik mooi is meegenomen. Waarom dan geen diesel?
Dat ding moet helemaal niet hoogtoerig zijn. Het moet snel zijn, en dat is 'ie ook ...
En nee: ik ben ook geen dieselliefhebber ...
Ik zie ze na een 10-tal uur al een luchtmassameter vervangen.Last edited by 911turbo; 17/12/2005, 15:03.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepulturahttp://www.audi.com/audi/com/en1/exp...sport/r10.html
Een filmpje
Wil er iemand eens zeggen hoe 'ie klinkt want ik kan het zelf niet afspelen.
Er is muziek, maar je hoort het geluid van de motor niet(wie weet opzettelijk
)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepulturahttp://www.audi.com/audi/com/en1/exp...sport/r10.html
Een filmpje
Wil er iemand eens zeggen hoe 'ie klinkt want ik kan het zelf niet afspelen.
wel muziek
Comment
Comment